Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #108797:
Lebo vlak je pohodlnejsi a aj rychlejsi. Ale ti ludia by teraz hromadne nezacali presadat do S7. Nie je na to predpoklad.
Reply on: Papyr #108795:
Preco? Ak bude linka co zacina v Cunove a najblizsie stoji az v Rajke, tak preco by ju malo mesto dotovat? To je ako keby mesto dotovalo dialkovu linku Bratislava - Banska Bystrica za usek v BA.
Reply on: Papyr #108758:
Možno by som to ešte trochu okresal. Nie po hranice mesta (v tomto prípade aj štátu), ale len po posledný, pre mesto zaujímavý bod. V prípade Rajky po zastávku Gaštanová aleja. Lebo zastávka Čunovské jazerá a cesta po štátnu hranicu už žiadnu ďalšiu obsluhu nepotrebujú.

Re #108768 810zssk: A prečo ľudia chodia do Viedne vlakom a nie autobusom?

BTW, vlaky linky S7 nekončia na Südbahnhof-e.

Re #108772 810zssk: Skús si pozrieť, koľko ťa to vyjde finančne VHD (viď ďalej) a porovnaj to s nákladmi na cestu IAD a potom zistíš, prečo v súčasnosti dopyt nie je.

Spiatočné cestovné:

Bratislava Petržalka - Parndorf Ort (26 km)
- jednorázové 3,60 € = 108,50 Sk
- týždenné 11,20 € = 337,50 Sk
- mesačné 41,40 € = 1247,- Sk

Bratislava, Einsteinova - Petronell-Carnuntum (21 km)
- jednorázové 6,40 € = 193 Sk
- týždenné 25 € = 753 Sk (pri 5tich spiatočných cestách)
- mesačné 95 € = 2862 Sk (pri 20tich spiatočných cestách)

A teraz tak rozmýšľam, prečo tí ľudia nevyužívajú kombináciu 901+S7.
Reply on: kecho #108793:
Myslím, že obracať sa na ZSSR 16 rokov po jeho rozpade je už neskoro ?
Reply on: kecho #108793:

Rajka: Ved aj Rajka si moze tie 2 km zaplatit. Ale len tie 2 km, ktore nie su na uzemi BA.

Praca: Nie je problem najst v BA pracu. A neexistuje Bratislavcan, ktory by o pracu prisiel vdaka tomu, ze mu ju prebral niekto z Rajky. Coz je mimochodom tiez Bratislavcan.

Spekulativny presun: 1] ano, ale mnoho ludi ma v BA pribuznych, ved tam zije desatina Slovenska. 2] neviem, pridavky nesledujem, ale niekto snad na to dieta pridavky dostavat musi, bez ohladu na to, kde zije. Ak to nebudu rodicia, bude to ten pribuzny, ku komu sa nahlasilo, alebo nejak tak. Neverim, ze by to prestali vyplacat len preto, ze nemaju rovnaky TP.
Reply on: kecho #108793:
Vidis, ako linka za trest to nie je zle 😃 Este keby sa zaviedol shuttle medzi Novym mostom a Zochovou tak si hned vodici zadnu davat pozor 😃
Reply on: Papyr #108755:
Grob si dotoval(/uje?) linku DPB. dotuje si ju aj Wolfsthal? bude si ju dotovať aj Rajka? Má DPB prebytok, resp. toľko busov a ľudí, aby dokázal zvládnuť ďalšie linky? Ak áno, nech obce zaplatia svoju časť nákladov, o to tu ide. Ak nie, nech sa obrátia na ZSSR, SL alebo niekoho podobného, s kým sa budú vedieť dohodnúť... A nie tak, že "ja si poviem, že chcem linku do obce XY, tak nech mi ju mesto BA spraví"...
Re #108764 Papyr: takže nie je problém nájsť "akúkoľvek prácu" z ktorej by si dokázal uhradiť náklady na bývanie a život v BA? no to mi pripadá ako vrchol myšleinky socializmu...
Re #108770 810zssk: to by bolo za trest ?
Re #108771 810zssk: návrh - nech všetci platia rovnakú sumu, dajme tomu ročný PCL nie 6000 Sk, ale 8000, pričom každému človeku vráti potom mesto podĺa trvalého bydliska istú sumu - podľa svojich možností napr. BA 2000, KE 2100, NR 1900...
Re #108776 Papyr: tak k tým špekulatívnym pobytom mám otázky -1) k prihláseniu na trvalý pobyt potrebuješ súhlas majiteľa? 2) keď nemáš ako závislá osoba (študent) rovnaký trv. pobyt ako tvoji rodičia, budú na teba dostávať rodičovské prídavky? môžu ťa posudzovať ako závislú osobu?
Re #108773 Martin Fundárek: ďakujem, odložím si ? a keď sa budem nudiť, pokúsim sa prepočítať napr. BA, DS, SC, PK, MA, NR či TT...
Reply on: Martin Fundárek #108789:
6260 na osobu a rok? 🙂 Tak to uz by sa dalo o tom uvazovat 🙂 okamzite by ste mali o stotisic obyvatelov viac 🙂
Reply on: tr3mp #108790:
Pokial sa najde dost obcanov BA co chcu dopravu do Rajky, tak ano, nech im mesto pomoze 🙂 Ja poznam jedine Rajcana a on ma trvaly pobyt v Bratislave, ale je aj dost tych co ho maju uz v Rajke.

Dalsia vec je ze potom sa mozu najst obcania BA co budu ziadat dotovat linku do Banskej Bystrice.
Reply on: 810zssk #108788:
"To by bolo v pohode, ak by to platila Rajka, resp. ten madarsky kraj kde to je."

Tu by si mohol paradoxne naraziť na problém, že Rajka alebo kraj Gyor-Moson-Sopron by povedal, že nič platiť nebude, z dôvodu, že veľa dochádzajúcich z Rajky do Bratislavy nemá v Rajke trvalý pobyt (iba tam vlastní dom).

Ozaj, má podľa Teba mesto podporovať svojich občanov (napr. zriadením linky MHD), ktorí majú trvalý pobyt v Bratislave, ale dom a reálne bydlisko v Rajke? Nezabúdaj, že mesto je tu pre svojich občanov ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Papyr #108776:
Podľa pravidiel #108773) je správna odpoveď niekde blízko 6260 Sk, ak som dobre počítal s nepresnými číslami (= počet obyvateľov Slovenska odhadom 5000000) a presnými číslami (výnosy z daní FO za rok 2007 46.590.944.668,44 Sk - http://www.drsr.sk/drsr/slovak/statistiky/plnenie_sr/data/rozp122007.xls).
Reply on: Papyr #108786:
To by bolo v pohode, ak by to platila Rajka, resp. ten madarsky kraj kde to je. Tak ako 630.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #108778:
Opýtaj sa financministra... Ale vážne: na zvýšené náklady na zimnú údržbu, na zvýšené náklady na vykurovanie obecného úradu či škôlky a podobne.
Reply on: 810zssk #108782:
Suhlas. Wolfsthal je linka platena dost chorym sposobom. Ja som navrhoval do Rajky nieco take, ako je linka do Grobu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #108770:
Linka 58 je dosť podobná - v sedle raz za hodinu, z toho 26 min. jazda.
Reply on: hoppusmark01 #108781:
a teda nechapem, ze kedy sa ma budovat zeleznicne spojenie, ze ci budeme cakat na to, kym budu ludia na uliciach sa zhromazdovat a ziadat spojenie BA-Letisko Vieden.. Tak sa to mozno robi na Slovensku, nie v Rakusku..
Reply on: hoppusmark01 #108781:
Citaj pozorne. Ja nehovorim o trase Bratislava - Vieden. Ja hovorim o trase Bratislava - Letisko Vieden.
Reply on: Papyr #108779:
Ale Wolfsthal je aj tak dotovany z mesta (lebo na seba si sam nezaraba). Grob je v poriadku.

Opakujem - ten kto nie je obyvatel Rajky nema co ziadat od mesta cokolvek. Mesto je tu pre obyvatelov.
Reply on: 810zssk #108768:
ak ti hovori nieco region CENTROPE, tak je to region, ktory ma a bude mat najvacsi jeden z najvacsich hospodarskych rastov v Europe a do buducna obrovsky potencial.
Do tohto regionu patri Vieden aj Bratislava a prave fakt, ze su dve hlavne mesta tak blizko, je unikatom a predpokladom pre hospodarsky rast.
Z toho vyplyva, ze sa zvysuje mobilita medzi tymito dvoma mestami a stupaju aj naroky na prepravu.
A to vyplyva aj z poctu prepravenych pasazierov na linkach Bratislava-Vieden za posledne roky. Ci su to autobusovi, vlakovi, alebo aj lodni dopravcovia, za posledne mozno 2 roky sa pocet cestujucich RAPIDNE zvysil (sorry za caps lock, ale toto som musel zdoraznit).. Preco sa asi kupovala druha lod TwinCityLiner? No lebo je obrovsky zaujem a kapacita jednej lode nestacila.. Preco asi jazdi z Viedne do Bratislavy tych cca. 40 parov vlakov dodkopy z obidvoch stanic v BA?
Povedat o zeleznicnom spojeni medzi BA a Viednou, ze nebude vytazene, je preto uplne odveci..
Reply on: Papyr #108776:
Prave z toho dovodu navrhujem aby cena pre studenta bola rovnaka a neaplikoval viedensky model (len nech sem nedorazi BWD), ale ta varianta ze to bude vyberat DPB / mesto bez toho aby sa tym student musel zaoberat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.