Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Papyr #108776:
Podľa pravidiel #108773) je správna odpoveď niekde blízko 6260 Sk, ak som dobre počítal s nepresnými číslami (= počet obyvateľov Slovenska odhadom 5000000) a presnými číslami (výnosy z daní FO za rok 2007 46.590.944.668,44 Sk - http://www.drsr.sk/drsr/slovak/statistiky/plnenie_sr/data/rozp122007.xls).
Reply on: Papyr #108786:
To by bolo v pohode, ak by to platila Rajka, resp. ten madarsky kraj kde to je. Tak ako 630.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #108778:
Opýtaj sa financministra... Ale vážne: na zvýšené náklady na zimnú údržbu, na zvýšené náklady na vykurovanie obecného úradu či škôlky a podobne.
Reply on: 810zssk #108782:
Suhlas. Wolfsthal je linka platena dost chorym sposobom. Ja som navrhoval do Rajky nieco take, ako je linka do Grobu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: 810zssk #108770:
Linka 58 je dosť podobná - v sedle raz za hodinu, z toho 26 min. jazda.
Reply on: hoppusmark01 #108781:
a teda nechapem, ze kedy sa ma budovat zeleznicne spojenie, ze ci budeme cakat na to, kym budu ludia na uliciach sa zhromazdovat a ziadat spojenie BA-Letisko Vieden.. Tak sa to mozno robi na Slovensku, nie v Rakusku..
Reply on: hoppusmark01 #108781:
Citaj pozorne. Ja nehovorim o trase Bratislava - Vieden. Ja hovorim o trase Bratislava - Letisko Vieden.
Reply on: Papyr #108779:
Ale Wolfsthal je aj tak dotovany z mesta (lebo na seba si sam nezaraba). Grob je v poriadku.

Opakujem - ten kto nie je obyvatel Rajky nema co ziadat od mesta cokolvek. Mesto je tu pre obyvatelov.
Reply on: 810zssk #108768:
ak ti hovori nieco region CENTROPE, tak je to region, ktory ma a bude mat najvacsi jeden z najvacsich hospodarskych rastov v Europe a do buducna obrovsky potencial.
Do tohto regionu patri Vieden aj Bratislava a prave fakt, ze su dve hlavne mesta tak blizko, je unikatom a predpokladom pre hospodarsky rast.
Z toho vyplyva, ze sa zvysuje mobilita medzi tymito dvoma mestami a stupaju aj naroky na prepravu.
A to vyplyva aj z poctu prepravenych pasazierov na linkach Bratislava-Vieden za posledne roky. Ci su to autobusovi, vlakovi, alebo aj lodni dopravcovia, za posledne mozno 2 roky sa pocet cestujucich RAPIDNE zvysil (sorry za caps lock, ale toto som musel zdoraznit).. Preco sa asi kupovala druha lod TwinCityLiner? No lebo je obrovsky zaujem a kapacita jednej lode nestacila.. Preco asi jazdi z Viedne do Bratislavy tych cca. 40 parov vlakov dodkopy z obidvoch stanic v BA?
Povedat o zeleznicnom spojeni medzi BA a Viednou, ze nebude vytazene, je preto uplne odveci..
Reply on: Papyr #108776:
Prave z toho dovodu navrhujem aby cena pre studenta bola rovnaka a neaplikoval viedensky model (len nech sem nedorazi BWD), ale ta varianta ze to bude vyberat DPB / mesto bez toho aby sa tym student musel zaoberat.
Reply on: 810zssk #108774:
Wolfsthal ma 50-korunove cestovne. Myslel som skor na Ciernu Vodu.
Re #108775 810zssk: vid #108757
Reply on: Martin Fundárek #108773:
Na co je dobre to ze sa to rozdeluje podla nadmorskej vysky?
Reply on: lampash #108767:
Vsak od buduceho roku sa zacnu skladat (asi) Varia LF3/
Reply on: 810zssk #108771:
Mam na teba otazku:

Ak sa student vysokej skoly v Bratislave zo spekulativnych dovodov (kvoli lacnejsej MHD) prehlasi na trvaly pobyt v Bratislave, o kolko viac ziska Bratislava na daniach?

(Od studenta, ktory nema pracovny pomer?)

Ano, spravna odpoved je NULA.

O com teda tocime?
Reply on: Papyr #108758:
Preco by ju malo platit mesto ked pre Bratislavcana nema prinos (specialne ak bude ukoncena v Cunove).
Reply on: Papyr #108755:
AK si to obec zaplati tak je to v poriadku. Ale Wolfsthal neplati nic.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: kecho #108749:

Daň z príjmov FO sa rozdeľuje nasledovne (zákon 564/2004):
6,2 % zostáva štátu
70,3 % obciam
23,5 % VÚC

Časť určená pre obce sa rozpočíta jednotlivým obciam takto (nariadenie 668/2004):
23 % podľa počtu obyvateľov
- z toho 57 % sa vynásobí koeficientom nadmorskej výšky (od 0,75 po 2,00 – Bratislava 0,7991)
32 % podľa počtu obyvateľov vynásobených koeficientom veľkostnej kategórie (do 1000 obyv. 0,89, Bratislava 2,35)
40 % podľa počtu žiakov základných umeleckých škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti obce, prepočítaného koeficientom (od 2 do 61)
5 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov

Časť príjmov pre VÚC sa rozpočíta takto (to isté nariadenie):
15 % podľa počtu obyvateľov
15 % podľa počtu obyvateľov od 15 do 18 rokov
32 % podľa počtu obyvateľov nad 62 rokov
9 % podľa obrátenej hustoty obyvateľstva
20 % podľa dĺžky ciest II. triedy a III. triedy vo vlastníctve VÚC
9 % podľa rozlohy
a to celé sa ešte vynásobí koeficientom od 0,9518 do 1,0170 (na rok 2008)

Tak a teraz môžete, milí doplácači a nedoplácači, počítať, koľko z vašich daní išlo do Bratislavy a koľko do Uzovských Peklian?

(Matematický vzorec pre obce: http://jaspi.justice.gov.sk/jaspidd/vzory/006519Pr2.pdf)
Reply on: Valec #108754:
Na zaklade coho mozme predpokladat ze na S7 sa zvysia prepravne naroky? Prepravne naroky sa zatial vyraznejsie zvysuju len na cestovanie do Viedne a na to je linka S7 absolutne nevhodna. Na letisko a do prihranicnych dzedzin staci autobus.

Keby o tu trasu bol zaujem tak je uz dnes vyuzivana (901 + S7)
Reply on: Papyr #108753:
Ano, ale plati MENEJ ako obyvatel Bratislavy a to jednoznacne JE nespravodlive. Mne pride idealny variant ze cudzi student zaplati ako Bratislavcan, s tym ze ten "poplatok navyse" si uz DPB vyziada od kraja. Samozrejme muselo by to byt nejako uzakonene..
Reply on: Martin Fundárek #108752:
Len vodic by asi umrel, spravis kolo za 12 minut a 47 sedis 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.