Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #108728:
Fajn, 50 ludi za hodinu je podla teba taka naplnenost aby si vyhadzoval peniaze na novu trat? Fajn, tak ich zozen a zaplat to.
Reply on: S499.1023 #108726:
Ja viem 😉 Ale pisal som VSEOBECNE o tom ze na Slovensku sa nebuduju trate a tak je aj tato debata zbytocna 😉
Reply on: hoppusmark01 #108723:
Medzi Wolfsthalom a Bratislavou samozrejme nebudu chodit ludia ktory cestuju medzi letiskom a Bratislavou. Aspon nie v takom mnozstve aby sa ti oplatilo stavat novu trat.

Ja proti tomu nic nemam. Ak sa na***zon co to zaplati, nech sa paci. Ale z NASICH penazi, NIE.
Reply on: S499.1023 #108611:
Opakujem, mesto ju moze platit po hranice mesta. Zostavajucich 2000 m nech si zaplati zdruzenie zadunajskych Slovakov alebo obec Rajka alebo proste ktokolvek.
Reply on: kecho #108603:
Takze ty si naozaj myslis, ze pracovnik bratislavskej firmy, ktory je cezpolny, Bratislave len a vyhradne skodi tym, ze zapchava jej cesty a zneuziva jej MHD?

Nechcel som povedat, ze ti, ktori jazdia autom, zacnu jazdit primestskou. Hovorim, ze do Rajky a okolitych obci primestska nie je, takze tam sa autom jazdit musi, a chcem nejaku, hoci aj minimalnu VEREJNU dopravu na trase Bratislava-Rajka. Je mi vcelku jedno, ci to budu robit ZSSK, START, SL, DPB alebo Janko Mrkvicka Tours. Ale dnesny stav - jeden vlak za den mimo prazdnin - je hanebny. A snazim sa vam vsetkym vysvetlit, vsetkym vam, ktori hovorite, ze Rajka nie je problemom Bratislavy, ze Rajka je problemom Bratislavy, pretoze Rajcania v Bratislave pracuju. OMG, it's so hard to speak to you people.
Reply on: Martin Fundárek #108752:
Ak by linka 151 jazdila len raz za hodinu (čo možno považovať za ZDO), tak by mala viac prestojov ako jazdy. Možno, ak by bolo možné robiť prejazdy na inú podobnú linkou.
Linku 51 by som považoval za ZDO v úseku Polus (kvôli lepšiemu prestupu na električky a koniec koncov je tam aj nákupné centrum a MiÚ) a Nobelovou. To motanie sa v okolí Hálkovej už je doplnkové. ?
Reply on: kecho #108602:
A preco by to nemal robit prave DPB, ked robi linku do Chorvatskeho Grobu, ci Ciernej Vody, ci ako sa to tretie pasmo vola? Tam je to to iste - po hranice mesta to dotuje mesto, za hranicou mesta zacina drahsie pasmo plus to este dotuje prislusna obec. Teda, neviem, ci je to takto konkretne u Chorvatskeho Grobu, ale konkretne takto to funguje v DPMP, ktory dlhe desatrocia obsluhuje MHD 9 prilahlych samostatnych obci. A nikto nepinda, ze preco by mal mestsky dopravca jazdit za hranice mesta, nikto nepinda, preco mesto dotuje jazdu takejto linky az po hranice mesta, ked sa v nej aj tak vozia z 99% dedincania, a podobne. To len v Bratislave kazdy prepada desu a hroze pri pomysleni, ze by nedaj boze zadotoval nieco niekomu, kto si to nezasluzi. S tymto pristupom sa tu stretavam trvale a silne mi to pripomina modrogumnu dogmu "zlavy treba rusit, lebo sa zneuzivaju."
Reply on: Martin Fundárek #108750:
Ide o to, že pred otvorením trate cez Kittsee chodievali do Viedne asi 3 (kto má presnejšie info nech doplní) páry vlakov cez Marchegg. A stačilo to. Tiež vtedy nikto netvrdil, že načo ďalšiu trať, keď kapacita v existujúcich osobných vlakoch je dostatočná. Postupne však trať cez Kittseenaberala na význame a dnes na nej je hodinový interval. (Len podotýkam, že trate cez Kittsee nepozostáva len z tých 3 km medzi petržalskou stanicou a rakúskou obcou. Ona je to totiž novostavba už od Parndorfu.) Postupne sa pridávali vlaky aj na trati cez Marchegg a tak je dnes medzi Bratislavou a Viedňou cca 44 párov vlakov. Obdobný vývoj teda možno predpokladať aj na trati S7, pri cestách na letisko.

A keď sme pri tých cestách do školy. V ranných vlakoch do Viedne cestuje dosť základoškolákov, ktorí postupne po stanicu Parndorf Ort vystupujú. Predpokladám, že cestujú do škôl v týchto obciach práve preto, že je do nich dobré dopravné spojenie. Tak isto po dosiahnutí dobrého priameho spojenia do Hainburgu sa môže časť z nich (resp. aj iní záujemci) prihlásiť do školy v Hainburgu, predsa len je to bližšie.

Naviac, podľa môjho názoru je dosť zvrhlé ak regionálna trať vychádzajúca z miliónovej metropoly prechádza niekoľkými stovkovými až tisícovými obcami a končí 7 km pred iným, polmiliónovým mestom.
Reply on: 810zssk #108670:


Opat ste si nasli uzasnu blbost. No nevadi, podme si rozobrat realny prinos pre MHD v Bratislave, ak studenti, ktori v BA nemaju trvaly pobyt, budu nuteni jazdit za cele cestovne (rozdiel medzi polovicnym a celym im vyrovna ich kraj).

Univerzity v Bratislave mozu mat cca 60 tisic studentov (UK ma 27 tisic, STU 18 tisic, EUBA 13 tisic, plus nejake tie sukromne a umelecke VS). Dajme tomu, ze z nich v prezencnom, teda nie dialkovom studiu studuje 45 tisic. Z tychto 45 tisic odpocitajme ludi z Bratislavy, kolko ich moze byt, 10 tisic? Zostane nam 35 tisic cezpolnych studentov, ktori maju trvaly pobyt niekde od Rovinky po Ciernu nad Tisou. Budme stedri a predpokladajme, ze 25 000 studentov si kupuje mesacnik na MHD a teda ho budu mat o tri stovky drahsi. Predpokladajme dalej, ze nikto z nich nepresedla na iny druh dopravy a nikto z nich si neprihlasi fiktivny trvaly pobyt v BA, aby sa stal de iure Bratislavcanom a mal nadalej lacnu MHD.

Akademicky rok zacina koncom septembra, konci koncom maja az zaciatkom juna. Teda mesacnik bezny student potrebuje 8 mesiacov v roku. Takze
25000 * 8 * 300 = 60 milionov Sk.

Hoppusmark, toto je tych "oveľa viac peňazí", ktore popisujes? Z toho sa daju kupit tak 4 klbove trolejbusy. Pri vyse miliardovej dotacii pre DPB od mesta je to ako pluvnutie do mora.

Dalej, opat citujem: "Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD".

Studenti byvajuci na intrakoch su povacsine ludia, ktorych zivia rodicia byvajuci v inych, vzdialenych regionoch. Student zijuci v Bratislave utraca v Bratislave peniaze, ktore zarobili jeho rodicia inde. Student je teda dovozcom penazi do Bratislavy. Sice mozno neprispieva do rozpoctu priamo danami, ale danami prispievaju do rozpoctu organizacie, u ktorych student peniaze minie.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: kecho #108749:
"L99 by mala byť podľa tejto definície tiež, keď premáva iba v Pe"
Presne tak. A z toho najlepšie vidno, akým nezmyslom je pojem "lokálna linka". Ja by som skôr linky delil na "linky základnej dopravnej obslužnosti" (napr. 33, ktorú by malo platiť mesto, hoci je "lokálna") a "linky nadštandardnej obslužnosti" (napr. 133, ktorú by mala platiť KV, hoci "lokálna" nie je). Mnohé "lokálne" linky majú svoje miesto v systéme MHD #108743 richardhudec: aj 51 - obsluha Trojdomov). Bolo by by sa však vhodné baviť sa o intervaloch viacerých nevyťažených liniek - napr. stačilo by, keby mesto platilo linku 151 raz za hodinu a ak by Nové Mesto chcelo polhodinový interval, zaplatilo by si.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #108747:
Kľúčové je slovné spojenie "na celej trase", čiže na dochádzanie do práce a do škôl vo Viedni. Trať cez Hainburg by na to nebola vhodná pre svoju celkovú pomalosť. A do nácestných dedín by asi veľa Slovákov necestovalo.
Reply on: 810zssk #108659:
tiež som tam ešte nebol, ale počul som, že po nejakej x-tej hodine sú to už len 2 novoročné forinty...
Re #108702 Kami: toto si snáď nemyslel vážne? ? podľa tohto obyvateľ BA platí z daní 100 pct hlavnému mestu, obyvateľ napr. KE platí (100-x) pct Košiciam a X pct hlavnému mestu... ? volovina na kvadrát... podľa tohto každé mesto okrem BA dostane percentuálne nižší podiel od svojich obyvateľov, ako BA, ktorá okrem svojich dostane automaticky aj časť od všetkých ostatných.... ? mimochodom, keď spomínaš koeficienty, zabúdaš napr. na delenie aj podľa nadmorskej výšky spôsobom vyššia výška, vyšší podiel daní
a čo má "clovek pracujuci v BA" s daňou z nehnuteľností ak tú nehnuteľnosť aj priamo nevlastní, ale vlastní ju napr. jeho zamestnávateľ s trvalým bydliskom v BA?
Re #108710 810zssk: ako si dovoľuješ pochybovať o vyťaženosti L901? Veď tuším Cílek povedal, že je to vynikajúca linka pokrývajúca dopyt SVK občanov, pričom Wolfs je xy-tou časťou BA ? ?
Re #108719 810zssk: a kde sa budujú? ešte som si nevšimol ?
Re #108742 Martin Fundárek: a L99 by mala byť podľa tejto definície tiež, keď premáva iba v Pe, nie?
Reply on: Peon #108735:
Za Nitru Ti môžem povedať, že zastávky zriaďuje, ruší, mení ich polohu taktiež výhradne MESTO, samozrejme ale v kooperácii s Dopravným inšpektorátom a dopravcom.
Reply on: hoppusmark01 #108697:
"do Wolftshalu sa vezie mozno uz len par ludi.. "

Ten počet si vystihol skoro presne. ?

Re #108701 810zssk: Napríklad by mohol presadnúť ten, kto sa tam nechá pri každej ceste voziť rodinným príslušníkom. Síce by takto stratil naviac 15 minút cesty, ale rodinný príslušník by niečo cez hodinu ušetril. Obzvlášť, ak by mal odlet/prílet v nejakú lukratívnu nočnú hodinu. Predsa len je jednoduchšie odviezť ho na petržalskú stanicu ako až na letisko.

Re #108706 810zssk: Keď otvorili trať z Petržalky cez Kittsee, premávali do Viedne 3 páry vlakov za deň a v každom tak po 10 slovákov. Dnes jazdia po hodine a slováci tam tvoria väčšinu cestujúcich (na celej trase).
Reply on: eripmav #108740:
Povedz, ty si naozaj taký olo alebo sa len robíš?
Reply on: eripmav #108738:
Zmes pravdy a kecov. Diaľnice bez odstavných pruhov sú z čias, kedy neboli požadované. V Nemcku sú aj diaľnice s návrhovou rýchlosťou 160 bez odstaných pruhov, pričom najvyššia návrhová rýchlosť používaná u nás je 120. Odstavné pruhy na "severnej D1" sa ešte len teraz dorávbajú v normovej šírke, na D2 miesto predĺženia pripájacích pruhov na dvoch miestach obmedzili rýchlosť na 80, šírka pruhu 2,2 m jedine v prípade výluk (nákladné auto je široké 2,5 m), minimum 2,75 u nás na diaľnici je takým istým bludom...
Reply on: Ondro #108737:
Ale ja som chcel výslovne malé kombi a okrem toho sa nijako nemôžem dopočítať k dieselovému Aurisu v uvádzanej výbave za túto sumu. Napr. xenóny má Auris len v najvyššej výbave a motorizácii, nehovoriac o tvrdých palstoch na celej prístrojovke, čo je pokles aj oproti Corolle. Všeobecne je u Žaponcov veľmi malá možnosť individuálnej doplnkovej výbavy.
Áno, sú aj nízke žaponské autá ale ja som hovoril o polohe za volanotm, nie o výške vozidla či podvozku.
Reply on: eripmav #108740:
lokalna linka-linka nesystemoveho vyznamu

prosim ta, vies mi povedat naco je taka linka 51??? na nic...nikto okrem polusoidnych dochodcov tym nechodi...mota sa to, vymeta to vsetko, chodi to prazdne...rovnako 151 je mimo zakladneho systemu linkovania...je to lokalna linka...obsluhuje tie 2 domy na ahoji, kde dochodcovia nemaju milionove auta...

linka 66...nie je lokalna, pretoze hravelku ulohu v sucasnom, celkom kvalitnom systeme obsluznosti celej bratislavy...nosne linky a pripojne-prepojne...ked si zoberies petrzalku, tak 83, 84, 87, 93, 94, 95, 98 su nosne linky, pricom napriklad linka 99 je druheho typu...rozvaza ludi na rozne miesta po celej petrzalke s tym, ze im vacsinou staci jeden prstup z nosnej linky, ktora ich najkratsou cestou dopravi do danej mestskej casti...linka 66 tvori akoby ruzinovsku linku 99...

linka 180 je tiez nesystemova...bola vytvorena koli polityckym tlakom a tlakom niektorych obyvatelov, ktori nou nechodia, vyuziva sa len na jednom useku, pre ktory vsak nebol zamer vytvorit tuto linku...

linka 147 - obsluhovat bude obydlia ludi nevyuzivajucich MHD - bude prazdna, obsluhoavna lokalita je vo vzdialenejsej pesej dostupnosti k sucasnym linkam MHD, takze tiez nie je potrebna...

a takto by som mohol pokracovat...

clovek si povie...no dobre, mala linka, malo vozov...ale ked si spocitas vsetky tieto "zbytocne" linky, tak zistis, ze to stoji strasne vela vzkm, vozov a vodicov...a priznajme si...mesto v sucasnej dobe nema na taketo vymysli financie...nehovoriac o tom, z v ramci danovej decentralizacie pred pd rokmi sa presunula ista cast financii z mesta na mestske casti...ja osobne sa stotoznujem s nazorom, aby si tieto linky platili MC...aspon nateraz...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #108740:
Pod pojmom "lokálne linky" sa zrejme myslia linky na území jednej MČ, napr. 44, 51, 52, 151, 180.
Návrh, aby si MČ doplácali za lokálne linky mi pripadá dosť zhovädilý. Mala by sa konečne seriózne definovať základná dopravná oblužnosť (nielen v MHD). Výkony v jej rámci by mal platiť zákonný objednávateľ, v tomto prípade by ním malo byť mesto. Výkony nad jej rámec by mal platiť ten, kto si ich objedná. Preložené do slovenčiny, mesto by malo platiť električky z Rače a linku 52 ako prípojnú pre Východné. Ak by však Rača trvala na tom, že chce mať priame spojenie z Východného až do centra, mala by si ho zaplatiť sama.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.