Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #108740:
Pod pojmom "lokálne linky" sa zrejme myslia linky na území jednej MČ, napr. 44, 51, 52, 151, 180.
Návrh, aby si MČ doplácali za lokálne linky mi pripadá dosť zhovädilý. Mala by sa konečne seriózne definovať základná dopravná oblužnosť (nielen v MHD). Výkony v jej rámci by mal platiť zákonný objednávateľ, v tomto prípade by ním malo byť mesto. Výkony nad jej rámec by mal platiť ten, kto si ich objedná. Preložené do slovenčiny, mesto by malo platiť električky z Rače a linku 52 ako prípojnú pre Východné. Ak by však Rača trvala na tom, že chce mať priame spojenie z Východného až do centra, mala by si ho zaplatiť sama.
Reply on: eripmav #108740:
takze napriklad L51 je akoze "lokalna"... ahaaaa... ?
ale keby L51 predlzili este z Nobelovej trebars az do Race, tak uz to nie je "lokalna" linka ze? a preco nie je medzi lokalnymi linkami napriklad aj L66? vsak premava"lokalne" vylucne v Ruzinove...
Ankete "Mali by podľa vás mestské časti spolufinancovať lokálne linky?" celkom dobre nerozumiem ? ?
co su to LOKALNE LINKY??? slovaci su naozaj neuveritelni... divide et impera - v praxi, a dokonca samoaplikacia, rozdrobit, rozdrobit a ovladnut... to kto vymyslel ten BLUD o LOKALNYCH LINKACH??? ked ma odvezie L9 z Astronomickej na Zahradnicku tak je to "lokalna linka", lebo obe su v MC Ruzinov? a ked ma odvezie L9 uz na Obchodnu, uz to nie je lokalna linka, lebo ma odviezla z Ruzinova do Stareho Mesta??? a AKY JE ROZDIEL keby bola nejaka linka napriklad X9 ktora by ma trasu z astronomickej na zahranicku - teda asi podla predpokladanej definicie "lokalna" a ja by som dalej prestupil na nejaku inu linku dalej??? co su to za hovadiny??? ked sa niekto mikrobusom ci co to je na L44 odvezie k zastavke trolejbusu a ide dalej, aky je tam rozdiel oproti tomu ked niekto ma to stastie a vyhodu ze mu ten trolejbus chodi rovno pod oknami??? Vsak to je ako u nenormalnych ludi, delit linky na "lokalne" a "nelokalne", vsak kazda "nelokalna" linka je vzdy pouzitelna aj lokalne (alebo bude magistrat aj zistovat kolko % cestujucich vystupilo v tej istej mestskej casti ako nasupilo a tych da dotovat prislusnej mestskej casti - asi tak mi pripada ta anketa a navrh...)... a este do toho pokojne mozme zamontovat aj SADku... ked nastupim na bajkalskej (MC Ruzinov) a vystupim na ASMN (MC Ruzinov) tak som vlastne pouzil lokalnu linku, nie???
vsak z tohto ma problem aj cely DPB... ze VUC dotuje len SADku, lebo na slovensku ludia nevedia pochopit ze jednoducho doprava je len jedna a vsetko od vlakov cez sadky po mhd ma byt dotovane z jedneho vrecka a jednym klucom, lebo inak vzniknu deformity, ako napriklad v bratislave kde dane na hromadnu dopravu ma VUC ale DPB dotuje bratislava, malym dedinam zaplati (aj lokalnu) dopravu VUC a bratislave nikto... a este to bolo prilis malo deformovane a zlozite, spravne, este treba pridat aj mestske casti a ich lokalnu dopravu... ☠
Reply on: eripmav #108738:
Hlavne, že na tebou spomínanom úseku pristavujú tretí jazdný pruh.

A na Slovensku tiež už odzvonilo širokým autostrádam ?
Reply on: zakaznik #108728:
a stavali ten most slovaci alebo rakusania? mozno rakusania nie su tak bohati aby stavali dvojpruhovy most tam kde staci jednopruhovy (to ze rakusania su daleko chudobnejsia krajina mozno vidiet aj napriklad na ich dialniciach, z ktorych mnohe nesplnaju ani nase kriteria pre cestu pre motorove vozidla - napriklad dialnica graz-vieden - useky bez odstavneho pruhu, ostre zakruty ledva 100vkou prejditelne, pruhy uzke aj 2,2m, pritom nasa norma je 2,75m a podobne...)... a ono to je uspora vyrazna, a obmedzenie naozaj minimalne, najma ked tusim rakusania tam NECHCU tranzitnu dopravu a uz vobec nie nakladnu...
Reply on: S499.1023 #108593:
no nebolo by to male combi ale taky dieselovy Auris by uz za to bol... a nemam dojem ze by ti japonci boli taki vysoki, nase auto je velmi nizke.... az to niekedy vadi..
Martin Fundárek

Martin Fundárek

http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5918
„nie zvyšovaniu výkonov MHD“

Ponúka sa shakespearovská otázka: Blít, či neblít?
Keby všetci mestskí činitelia uvažovali v rozmeroch "nie zvyšovaniu...", tak by dodnes mala Bratislava 5 tisíc obyvateľov a žili by za hradbami.
Reply on: Peon #108731:
Neviete náhodou, v iných mestách o polohe zastávok tiež rozhoduje do veľkej miery magistrát ALEBO sa to celé necháva na jednom subjekte (napr. dopravcovi), aby nevznikali podobné nedorozumenia?

Za zaujímavé to považujem o to viac, že DPB je v 100% vlastníctve magistrátu. ?
Reply on: AAA #108732:
odrezanie Devína od sveta Dunajom počas záplav v auguste 2002.
Reply on: igi151 #108279:
Ak je tá fotka pravdivá, v akej súvislosti sa zrušili vtedy linky 28 a 29?
ODPOVEĎ DPB K POLOHE ZASTÁVKY "VÁPENCOVA"

Re #108530 Peon:

CITÁT: "Zastávku premiestni dopravca (DPB, a. s. ) do požadovanej polohy hneď, ako bude zrealizované vodorovné a zvislé dopravné značenie a taktiež existujúce dopravné značenie zosúladené s tým istým projektom, ktorého súčasťou je aj predmetná obnovená zastávka.
Súčasný stav dopravného značenia preveril odborný útvar DPB, a. s. na mieste dňa 21. 07. 2008 a zistil, že stav je nezmenený, tak, ako to dokumentuje Vami priložená fotografia. Objasňujeme, že realizácia chýbajúceho dopravného značenia neprináleží dopravcovi.
Na tento závažný nedostatok - nesúlad s projektom, upozorňujeme Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy.

S pozdravom

JUDr. Darina Peťovská
právny odbor"
Reply on: Sati #108147:
To, že je tá zastávka pomaly doslova, čoby kameňom dohodil z okolitých dvoch. Plus ide o precedens. Čo ak si to takto zmyslí viac firiem. Budeme mať raz napr. aj medzi Kamenným nám. a Špitálskou zastávku typu Hodinárstvo Mrkvička?
Reply on: zakaznik #108728:
25 na súpravu, čiže počítam 50 za hodinu obojsmerne ?
Reply on: S499.1023 #108722:
Stačí, ale kde inde sa dnes stavajú na Slovensku jednopruhové mosty (okrem poľných ciest)? Toto je okrem toho že krátkodobé ešte aj staré myslenie. Však hranica, tak treba spomaliť, zastaviť. ?

Re #108727 S499.1023: Toto neviem čo sú za čísla. Možno by to bolo trochu menej než miliarda za kilometer, nie? A neviem pre akých 50 ľudí. Ak ich bude 25 za hodinu, tak 750 za den, 250 000 za rok... Čo 50?
Reply on: zakaznik #108721:
Takže dlhodobo vyhodíš tých cca. 7 miliárd pre tých 50 (nech nežeriem ? ) ľudí?
Reply on: 810zssk #108719:

1) Ani diaľnice sa nebudujú pre 36 ľudí za hodinu.
2) Slovensku chýba podstatne viac diaľnic ako železníc.
3) Aj po diaľnici môže premávať VHD.
VEREJNÁ DOPRAVA NIE JE LEN VLAK!!!!
Reply on: 810zssk #108701:
"Len cesta Wolfsthal - Letisko trva vlakom 45 minut."
- cesta po pohyblivých chodníkoch od auta, ktoré odstavíš na parkovisku C (dlhodobé parkovanie) po východ zo stanice S7 je zhruba tých 15 minút. ?
Reply on: hoppusmark01 #108715:
Všetkými štyridsiatimi ? ?
Reply on: 810zssk #108717:
ach boze..

neprotirecim..
v jednom z tych prispevkov som myslel: rakusania z wolfsthalu a Hainburgu budu aj nadalej dochadzat do Viedne, tak ako dochadzali doteraz. Ked vlak ide z Wolfsthalu smerom do Viedne, postupne nastupuju ludia v smere z Wolfsthalu, z Hainburgu atd.. cize postupne sa zaplna kapacita vlaku v smere do Wien.. V opacom smere, teda z Wien do Wolfsthalu, sa ten vlak zas postupne vyprazdnuje. par ludi vystupi v prvej dedine, par ludi v druhej, no a a vposlednej dedine (Wolfsthal) vystupia aj ti posledni cestujuci..
tito ludia do BA chodit nebudu (tak ako ani dnes nechodia s 901).


Ale medzi Wolfsthalom a BA budu vlakom chodit ludia, ktori budu cestovat z letiska Vieden do Bratislavy..
A prave pomocou tychto cestujucich docielime ten efekt, ze postupne vyprazdnovanie vlaku v smere do Wolfsthalu vykompenzujeme naplnenim vlaku na letisku Vieden cestujucimi do BA..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.