Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: VLK #100169:
Ten, že vlak obíde historické centrum, a navyše obsluha Kamenného nám alebo Nám. SNP a Obchodnej nepripadá do úvahy a na Šafko si zo zastávky Pribinova vyšlapeme pekne pešo. Vlak bude mať aj redšie zastávky predpokladám. Jediné čo bude iné je to, že rýchlejšie budeme za Dunajom z Petržky. Som zvedavý koľko spojov sa plánuje zaviezť na Pribinovu ktoré budú odtiaľ odvážať nešťastných cestujúcich do centra, centra v zmysle ozajstného ktoré tu roky je a nie, umelo vytvorené "centrum" pozliepané z výškových skleníkov a pod.
Reply on: 810zssk #100126:
Samozrejme, že sa vyberú. Dám príklad, vystúpim z 207 na Valašskej, chcem ísť peši k Suchému mlynu. Všimol si si tú vychodenú skratku/cestičku po stredovom páse? Prečo tade ľudia chodia? Lebo je to najpriamejšia trasa, a vlastne aj relatívne bezpečná, keďže vozidlá po Brnianskej väčšinou nechodia v sústavnom prúde.

Inak možno si spomenieš, že prechod cez Štefánikovu ulicu pri Hodžovom námestí kedysi neexistoval - ujal sa však natoľko, že ho nikto už ani rušiť nebude, aj keď pôvodne bol uvažovaný ako dočasné riešenie.
Reply on: hoppusmark01 #100125:
To, čo si uviedol, teda, že jedným z princípov dopravného plánovania by malo byť obmedzovanie mimoúrovňových križovatiek, a teda zvlášť v širšom centre... túto filozofiu bohužiaľ nezdieľajú (alebo v niektorých prípadoch ani nechápu) viacerí naši dopravní projektanti a zamestnanci magistrátu.... ako priorita č.1 sa naopak presadzuje priepustnosť križovatiek, t.j. aby moholo čo najviac IGK najplynulejšie a najrýchlejšie prejsť.

Napr., projekt prestavby Hl. St. ráta s mimoúrovňovou križovatkou Šancová - Žabotova. To je fajn pre električku, ktorej rýchlosti prospeje, ak pôjde popod zem, a takéto riešenie plne podporujem. Nie je však fajn pre chodcov, aby stratili možnosť prejsť peši cez Šancovú ulicu tak, ako môžu dnes. Istý pán na magistráte však priam slintal nad tým, aké je toto riešenie úžasné, pretože sa odstráni svetelná križovatka, a zvýši sa tým priepustnosť Šancovej ulice na tomto úseku.
Reply on: hoppusmark01 #100087:
pozri si zalozku evidencny stav a ta si dokazes zratat kolko vozov B732 su prevazdkovane ako technologicke vozidla. Takisto jama je plna K732.
Reply on: hoppusmark01 #100079:
Máš pravdu, ale bohužiaľ, priority pri prestavbe Hlavnej stanice sa opäť javia pomýlene - hlavný zámer je zástavba, aj taká, ktorá je tam naozaj zbytočná, a naddimenzovaná, z preinvestovaných peňazí sa má potom financovať nákladné riešenie dopravy, s dôrazom, ako inak, na IAD, a to v podobe rozširovania Pražskej (v jednom bode podľa vizualizácie má byť dokopy 8 pruhov), Žabotovej, obrovského podzemného parkoviska pre 1300 áut, a napojenia na budúcu Severnú tangentu... zatiaľ čo pre MHD vraj ani nemá byť dosť priestoru pre nočáky.
Reply on: VLK #100169:
LoLov ?
ja mám len jednu otázku - aký je rozdiel v trasovaní električky a toho vlaku?
Reply on: hoppusmark01 #100162:
s Tebou obycajne suhlasim a aj teraz, len tie 4 slova za poslednou ciarkou boli dnes zbytocne.
Suhlasim, ze 50% vodicov usetrime, ale nie 50% mzdovych nakladov. Radsej ich dajme zas na ine linky, kedze stale nemame idealne stavy.
Reply on: 810zssk #100163:
? stačilo by bohate napísať to o tých hádkach, však o čom to celé doteraz je? Donedávna TRAM vs. METRO, a nič sa nezmení okrem protivníka električky, namiesto toho aby sme hľadali k nej kamaráta, ktorým by mohol byť aj vlak, ale len v tom prípade ak by dakto si nemyslel, že vlak všetko rieši...a zas sme tam kde sme BATTLE : TRAM vs. VLAK
Reply on: hoppusmark01 #100162:
to je jasné ale fajn, že si to zvýraznil ? to v čom viem,že busy a t-busy sú si rovnocenné tak to je nároky na šoférov, a prepravná kapacita. Koľko Sk prejazdí na km t-bus a bus neviem no malo by to ísť v prospech t-busu nie? Čo sa týka údržby tak nemám tiež jasno u čoho to je jednoduchšie. Keď ešte prirátam nároky na údržbu trolejového vedenia tak koľko ostane trolejbus pred busom výhodnejší čo do financíí?

U električky ak sa kvalitne postaví trať a v centre po nej nejazdia autá (viď Mostová a Jesenského) tak vydrží dlho a v dobrom stave. Vedenie - nakoľko ide len o jednu trolej a podľa mňa aj o jednoduchšie úchyty vedenia sa mi zdá, že je to jednoduchšie a lacnejšie, alebo to len tak naoko vyzerá? Ak sa mýlim v čomkoľvek tak vyslovenie žiadam opraviť a uviesť na pravú mieru, vopred vďaka ?
Reply on: :) #100161:
): Mám ti na to reagovať ako na dispečerovi?
Reply on: 810zssk #100163:
Každý máme aj svoje dobré dni.
Vynimocne od teba skvely prispevok, velmi pekne napisane!
Reply on: enumaelish #100160:
a ešte jedna podstatná vec.. ak máš namiesto dvoch autobusov jednu električku, tak potrebuješ namiesto dvoch vodičov iba jedného.. čo predstavuje 50%-tnú úsporu mzdových nákladov, čo sú nemalé čiastky..
Potvrdilo sa mi, že pokiaľ na tieto fóra píše niekto svoj názor, ktorý sa odlišuje od názoru úzkej skupinky ľudí ovládajúcich toto fórum, tak sa cenzurujú jeho príspevky a zruší sa mu prístup tak ako za čias komunizmu. Škoda tejto stránky, škoda Deko. Ach jaj, zlatý komunisti.
Reply on: Marcelllooo #100139:
A trolejbusové niesú? Dnešná viacčlánková elina ti prepraví viac cestujúcich naraz, vyše 280 = 2x kĺbový trolejbus alebo 3.5x sólo. Trolejbus ti môže kedykoľvek a kdekoľvek ostať vysieť v zápche, čo električka nie pokiaľ sa jej nepostaví auto do koľajiska. Pri vzdialenosti zastávok od 400 vyššie je aj dostatočne rýchla. Trolejbusom spravíš len to, že spravíš ekologickejšiu dopravu namiesto busov, šoféri ti však vždy ostanú. Nemôžeš sem nútene chcieť vlak keď ľudia potrebuju okrem kapacitne postačujúcej dopravy aj frekventované spoje, čo v hentom vlakovom variante nejde. A v podstate zas necháš Starý most na pospas IAD+busy. Desaťročie už skoro sa hovorí o električke a zrazu pomaly pred cieľovou páskou dojdeš ty a začneš to tu celé vyvracať, takže ? ak bude hovno postavené do roku 2011 tak viem kam mám posielať "ďakovné" listy. Ostaneme tam kde sme doteraz a to pri hádkach, len tentokrát to nebude metro vs. električka, ale električka vs. vlak ?
Reply on: Ike #100137:
Nechápem prečo by sa mali nároky na MHD určovať nejakými medzinárodnými linkami a my opäť v predklone voči medzinárodným nejakým nepísaným "dohodám". Neviem napríklad o tom ako sú naše osobné vlaky ktoré stoja na všetkých zastávkach podriadené medzinárodným rýchlikom, snáď len v tom, že čakajú v staniciach na prejazd EC alebo IC, inak nám tie vlaky prinášajú rýchle spojenie medzi väčšími mestami ale neriešia malé mestečká a dediny, to si riešime my sami takisto ako medzinárodná doprava v úseku Petržka - Filiálka nemá čo riešiť mestskú dopravu. My si to môžeme naplánovať ako chceme podľa potreby, samozrejme bezkolízne s grafikonmi železníc.
Reply on: Marcelllooo #100136:
no a keď to neni reálne tak načo sa do toho ide potom? Aby bol ešte väčší chaos? Kto vôbec bude mať na starosti tie ľahké mestské vlakové súpravy? Mesto či železnice? Ak mesto tak si viem predstaviť, že tie súpravy zhnijú vďaka "dobrej" údržbe a ak železnice tak ich Bratislava nikdy neuvidí ani, alebo ak tak polovicu z počtu určeného pre mestské vlakové linky a budú sa nám tu stredom Petržky preháňať 810 a pantografy 560 ? ako chceš tieto neistoty odstrániť? Chceš mi povedať, že všetky strany sú plne seriózne a zaujíma ich MHD a prímestská doprava keď doteraz na ňu z výšky 10 rokov kakali?
Reply on: Marcelllooo #100008:

"Obavam sa, ze dostatocna nasratost sa na magostrate nenajde - ved ide o odstranenie stavebnej uzavery v okoli Chorvatskeho ramena." - na odstránenie stavbnej uzávery netreba stavať ani vlak ani električku. Je to administratívny úkon. Stavebná uzávera s kľudne môže zrušiť, keď sa rozhodne o tom, že v budúcnosti sa už nič v danej oblasti neplánuje v rozsahu verejného záujmu a pod.

"Prevaha ponuky prace nad dopytom sposobuje konkurenciu na strane ponuky, teda ludia su ochotny robit to iste za menej penazi. " - zase tie pojmy. Už sa Vám tuším z tých odborných výrazov pletie hlava. Tak to vysvetlím úplne polopatisticky. Pokiaľ mám veľa voľných pracovných miest a málo ľudí kotrí prácu hľadajú, trpím nedostatkom zamestnancov. Ako ich môžem získať? Jedine tak, že ponúknem lepšie podmienky ako iný zamestnávateľ. Čo sú pre zamestnanca lepšie podmienky? V prvom rade mzda za vykonanú prácu. Z Vašej definície ale vyplýva nasledovné. Ponúkam prácu, nemám zamestnacov. Idem ku konkurencii a ponúknem im, keď prídu ku mne pracovať, nižší plat.

"Vas rozum bude asi naozaj rozum sedliaka, ktory prisiel do velkeho mesta. " - na to len jedna poznámka. Narodil som sa a celý život prežil v ja aj moji rodičia aj starý rodičia v Bratislave, takže na rozdiel od drvivej väčšiny obyvateľov Petržalky som Bratislavčan, aj keď som sa už pred pár rokmi z vlastného rozhodnutia presťahoval do jednej z obcí na okolí Bratislavy.

"Ked poznate zlozenie projekcneho timu pracujuceho na trati do Petrzalky - predstavte jeho zlozenie." - toto som ani v jednom zo svojich príspevkov netvrdil, treba čítať vety gramaticky správne. "Na celom projekte pracoval a pracuje určite celý štáb odborníkov." z gramatického hľadiska, a tak to aj bolo myslené, som vyslovnil domnienku nie tvrdenie.

"Z regionalneho hladiska vsak tato potreba uz je." - z regionálneho hľadiska to tu už aj existuje a po zavedení BID v plnom rozsahu sa stane z toho celkom funkčný systém. Nikto nemá záujem voziď do Bratislavy ľudí z Malaciek alebo Pezinka električkou.

"Ked sa chceme bavit na vysokej akademickej urovni, museli by sme mat predovsetkym potrebne vedomosti. " - plne suhlasim, preto je tazke sa s Vami bavit na vysokej akademickej úrovni. Bavenie sa na vysokej akademickej úrovni totiž nie je o tom, kto povie alebo napíše čo najviac cudzích slov. Okrem iného k tomu patrí aj používanie diakritiky, keď už sme pri tom.

"A paralela s matkou - ak ju chceme pouzit - ze to dieta je uz dospele a chce si svoj zivot zariadit samo podla svojho. " - čo Vám bráni zorganizovať petíciu a vyhlásiť referendum za osamostatnenie Petržalky. Máte na to z hľadiska legislatívy plné právo. Len si treba uvedomiť, že rodičia aj keď majú nižšie vzdelanie a nižšie pracovné zaradenie, ako ich dieťa, to ešte neznamená, že sú hlúpejší alebo neschopnejší. Najlepšia škola, ktorú navštevujeme celý život, je škola života. Závisí len od toho, či na hodinách dávame pozor alebo sa bavíme.

No a zas som sa rozpísal. A to som si v sobotu povedal, že už nebudem reagovať.
Reply on: Marcelllooo #100012:
Kto skôr príde ten skôr serie. Tak si to myslel?
O tej opatrnosti by som tiež trochu pomlčal, pretože každý tu má rovnaké práva ako ty, ale NAŠŤASTIE nie také výplody ako ty. Za to, že si dospelý a máš vysokú školu biologickú, sa nemusíš hrať na dedka, ktorý má vždy, všade a vo všetkom pravdu. V prvom rade si uvedom, že kradnúť slepým tabuľky sa proste nerobí. Pochybujem, že biologicko-vysokoškolsky vzdelaný domovník dosiahne to, že sa mu podarí aj s istou skupinkou občanov z Rovniakovej 14, ktorí boli na domovej schôdzi, podarí to, čo chceš dosiahnuť.
Sopliak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.