V princípe som pochopil čo svojím riešením preferuješ,chápem aj finančnú situáciu a všetko okolo toho.Rád by som sa vyjadril k spoločnej premávke E na vlakovej trati.Tam nieje ani taký veľký problém v profile a type koľajnice,skôr sa jedná o napájacie napätie.E ho má 600V jednosmerných,ale železničná trakcia (a teraz sa vopred ospravedlňujem,lebo možno tresnem) 3kV.Skôr tam vidím väčší problém.
Pravdepodobe máš informácie o ktorých netuším,ale myslím,že urobiť jednu radiálu v Petržalke a riešiť diverzifikáciu dopravy trolejbusmi a poprípade autobusmi sa mi nevidí ako optimálne riešenie.Veľakrát bol Bratislave vytýkaný systém električkových radiál.Ani nie tak kvoli radiále,ako skôr tomu,že niesú medzi sebou pospájané a neexistuje vetvenie.To by vo veľa prípadoch zabezpečilo zbytočné cestovanie.Preto som tiež skôr zástanca takéhoto vetveného systému v Petržalke.Totiž aby si ma porozumel,z tohto pohľadu sa mi totiž zdá,že ide iba o to nahradiť v podstate linku 95 ľahkým vlakom.Aj keď je mi jasné,že kapacitne by 95 nemala v budúcnosti šancu.
Pri riešení ľahkého vlaku na Nivy a následnom diverzifikovaní v priestore Šafárikovho nám. a ďalej v oblasti Starého mesta si v tejto úlohe neviem predstaviť trolejbusy.Je tam proste na to málo miesta a v tomto smere sa mi javí dnešná električka ako nie síce ani zďaleka optimálny,ale napriek tomu v podstate dobrý systém.
A nakoniec NS sa nebude týkať ani zďaleka Petržalky,hoci jej možno v najväčšej miere.Keďže máš prístup k informáciám,neskúsil by si vyhodiť nejaké globálnejšie riešenie pre celé mesto?
1. Ja sa za teba namahat nebudem. Dal som ti navod, je na tebe, aby si podla neho postupoval. Ak mas zaujem o nove info, urobis tak. Ak uvidim uprimny zaujem, pomozem ti viac.
2. Zivot prinasa zmeny. Nie inak je tomu aj v pripade dopravneho systemu - je to dynamicky system. V zmysle matematickom i bezne hovorovom.
Potrebny dopyt je uz do znacnej miery uz dnes. Dolezitejsi je vsak vyhlad uz do roku 2015, kedy dopravne potreby prave v tomto prude sa rapidne zmenia.
3. Ano, vsetko to, co uvadzam je lacnejsie. Investicne aj prevadzkovo. Pre porovnanie investicne naklady:
Planovana trat do Petrzalky - 8 mld Sk
Trolejbusova trat v Petrzalke - cca 700 mil Sk
BTW: Rozdiel rekonstrukcii Stareho mosta v uprave s a bez upravy pre elektricku je cca 400 mil Sk v prospech (lacnejsie) bez upravy pre elinu.
4. Cize si osobne zainteresovany na presadeni elektricky?
5. Az absolvujes tie doucka, potom novonadobudnute vedomosti konfrontuj so sucasnymi vyjadreniami a povedz v com spociva nazorovy posun.
Kedze si uz nacal kategorizaciu ciest, mohol by si este mierne zabrdnut do kategorizacie zeleznicnych trati (medzinarodny koridor, regionalna trat atd.)
Az to absolvujes, pochopis aj to, akym sposobom nadradena dopravna infrastruktura dikutuje podmienky nizsim...
P.S. Skus dat do googlu aj interpunkciu...
P.S.S. Cekol si aj tu technicku normu?
1) "vyplyva z platnej legislativy" - uz by si mohol uviest aj zdroje
2) "Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok. "
Novu situaciu zvycajne nevytvara tam, kde je uz stovky rokov zauzivana ista relacia, navyse v tvojom pripade nie je ani potrebny dopyt /skus si spravit anketu/ - Petrzalka - Nivy - Filialka
3) "Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie. "
Vystavba nadvlaku, prestavba elektrickovych sieti na nadvlak, kupa nadvlakov, vystavba trolejbusovych trati, nakup trolejbusov, to je vsetko lacnejsie ano? Elektricka je z dlhodobeho hladiska najefektivnejsia a najvhodnejsie financne narocna. nehovoriac o dodrzani dochadzkovych prudov, resp ich zdokonaleni... v tvojom pripade ide o degradaciu..
4) "Koho a aky zaujem tym hajis? " zaujem mojho mozgu, zial IQ mam len 116, cize v porovnani s tebou som vlastne hlupak...
5) "Tak to hybaj na doucovanie..."
na toto mi je usmevne aj reagovat, pretoze pri zadani prveho retazca mi to vprvom rade vyhodilo tvoje prispevky a potom nejaku tu dokumentaz z ktorej je jasne ze slovicko nadradeny vyjadruje dialnicnu a rychlosntnokomunikativnu siet dokopy a je v tom zmysle, ze je to vyssia trieda ako cesty 1.triedy...
ty to spajas s vystavbou a dopravnymi vztahmi (vid #100136)...
to by ma teda sakramentsky zaujimalo, ako taka D1ka na useku BA-PB diktuje podmienky nizsim stupnom, ked dialnica tu je by očko vyse 25 rokov, ale medziokresne cesty 1.triedy uz nejake to storocie...
praveze castokrat je to naopak, dialnice a rychlostne cesty robia akoby spojnicu dopravnych vztahov, ktore tu uz davno boli... a akurat sa vyprofiluju
Ja by som tu pritomnym odporucal precitat si autorsku prvotinu Xaviera Crementa (X.Crement), ktorej nazov si jednoduchym sposobom vygooglite. Pochopite, ze Marcelllooooo fakticky za nic nemoze, nemoze za to, aky je, je to dosledok tazkej choroby, ktora ho zziera pravdepodobne uz od narodenia.
A garantujem vam, ze majorita z vas dospeje k nazoru, ze je lepsie a zdraviu menej skodlive ignorovat jeho "radoby" odborne nazory. ?
Dalsia mylna informacia: nadradena dopravna infrastruktura v roznej hierarchii vyplyva z platnej legislativy a medzistatnych zavazkov.
Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok.
Prave preto, ze BA nema peniaze (a nema ich ani na trat do Petrzalky), nerozumiem, preco presadzujes model, ktory ju z penazi vyzmykava. Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie.
Koho a aky zaujem tym hajis?
Re #100138 Ike: Tak to hybaj na doucovanie napriklad do nasledujucich institucii: NDS, SSC, ZSR, MDPT SR, Drahovy urad SR atd. Alebo mrkni pritom napriklad do STN736101...
Alebo staci dat do googlu retazec "nadradena dopravna infrastruktura" a "kategorizacia ciest"...
aby som este dodal, akakolvek infrastruktura sa deli na kategorie, nie na nadradenost/podradenost. napr cesty su
- D a RK
- I. II. III. a miestne..
pritom ZIADNA nie je nadradena alebo podradena, pretoze DOLEZITE su vsetky rovnakou mierou
nadradena a podradena moze byt akurat prevadzka(ale aj to je zavadzajuce), teda upravuje sa priorita priamo na komunikaciach (IC maju prednost pred Os, vozidla na dialnici prednost pred vozidlami z odbocovacieho pruhu atd)..
ale nadradene alebo podradene nie je nic... opat dokazujes svoju nekompetentnost
medzinarodna nadradena doprava? to je co? moze byt aj medzinarodna nenadradena doprava? mimochodom opat si mylis pojmy... ziadna nadradena a podradena nie je. infrastruktura sa stava podla frekvencie, to znamena ze je tu dopyt po tranzitnej (medzistatnej) doprave a my jej mame poskytnut priestor...
krasnym prikladom je D1 Pecna - Zlate Piesky... dam ti kvizovu otazku, akym sposobom sa prislo na vystavbu tohto useku?
a) cez Slovensko neprechadzala ziadna medzistatna tranzitna doprava, mali sme tu prazdne cesty, postavili sme dialnicu a hned sa sem prihrnuli kamiony
b) bratislava bola upchata, kamiony s vysokou produkciou emisii prechadzali priamo ulicami mesta, smradili tu, nicili okolite budovy, cesty, zneprijemnovali zivot a tak sa postavil spominany usek, aby sa to "vycistilo"
spravne B je spravne... ty so svojim NDS chces dosiahnut A, ale to pri dopravnom planovani nejde... s vyssou kapacitou ratat mozes a dokonca by to bolo vhodne, nie vsak v reorganizacii dochadzkovych a dopravnych vztahov... to je prilis velka rarita na to aby sa na to vyclenovali financie, ktorych nemame vela...
keby mala BA bezodny mesec penazi, ver tomu ze ako prvy sa prihlasim za realizaciu rollercoasteru tvoj balkon-tvoja praca, tvoj balkon-nakupne centra, tvoj balkon-frajerka... zial nejde to
Nadradenia dopravna infrastruktura je od toho nadradena, ze diktuje podmienky vsetkym nizsim stupnom. Ak je to medzinarodna nadradena doprava, tqak diktuje vnutrostatnej doprave.
A to ostatne je uplne v poriadku - distribucia dopravnych narokov a vykonov v case a priestore: o tom cely cas hovorim.
Re #100133 enumaelish: To by najprv mesto muselo priznat farbu a povedat co a ako. Musela by sa vypracovat koncepcia a strategia rozvoja dopravy v Bratislave, nadvaznost na IAD a rozvoj cestnej infrastruktury atd.
Vies sam, ze to ocakavat nie je realne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok.
Prave preto, ze BA nema peniaze (a nema ich ani na trat do Petrzalky), nerozumiem, preco presadzujes model, ktory ju z penazi vyzmykava. Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie.
Koho a aky zaujem tym hajis?
Re #100138 Ike: Tak to hybaj na doucovanie napriklad do nasledujucich institucii: NDS, SSC, ZSR, MDPT SR, Drahovy urad SR atd. Alebo mrkni pritom napriklad do STN736101...
Alebo staci dat do googlu retazec "nadradena dopravna infrastruktura" a "kategorizacia ciest"...