Kvalitné zimné pneumatiky pre vozidlá MHD - túto zimu majú všetky vozidlá MHD na hnacej náprave kvalitné pneumatiky so zimnou klasifikáciou, tzv. alpský symbol a s maximálnou výškou dezénu 17 mm. Chceme tak predchádzať kolíznym situáciám a situáciám, kedy aj z dôvodu nevhodných pneumatík s nedostatočnou hĺbkou dezénu skrížené vozidlá MHD zablokujú dopravu.
Vie mi niekto povedať, čo sú to za pneumatiky a či sa skutočne všetky vozidlá "prezuli"? Ak viem správne, doteraz sa na všetkých nápravach používali celoročné pneu.
Nie. Vyhláška č. 9/2009 Z. z. ktorou sa dopĺňa zákon o cestnej premávke a ktorej predmetom sú aj pravidlá týkajúce sa vodorovných dopravných značiek v § 6 Vodorovné dopravné značky uvádza:
"(4) Dočasná zmena úpravy cestnej premávky sa vyznačuje vodorovnými dopravnými značkami (č. V 1a až V 17) v oranžovej farbe v retroreflexnej úprave.
(5) Dočasná vodorovná dopravná značka je retroreflexná vodorovná dopravná značka oranžovej farby aplikovaná na účely prechodného vedenia dopravy pri dočasnej zmene organizácie miestnej úpravy cestnej premávky; je nadradená trvalej vodorovnej dopravnej značke."
Toto sú zároveň jediné ustanovenia vo vyhláśke, ktorých predmetom je vodorovné dopravné značenie žltej farby. V zákone č. 8/2009 Z. z. sa nespomína.
Nikde nie je uvedené, že aplikácia žltého dopravného značenia sa týka stavu komunikácie. Práve naopak, teleologický prístup predpokladá, že oranžová sa použije tam, kde by vodič mohol mať pochybnosti, z dôvodu dočasnej úpravy organizácie dopravy, ktoré značenie sa ho týka.
To, že diaľnica je vo výstavbe a preto tam dáme oranžové čiary (podobne ako na fungl nové preložky v okolí BA pri výstavbe D4R7) je len výmysel dopravných inžinierov a policajtov, čo svedčí o ich odbornej úrovni a zdravom úsudku. Pretože dnes síce na D1 BA - TT s výnimkou okolia výjazdu Senec-východ nemáme ani meter bielej čiary, zato ale máme tri rôzne verzie oranžových čiar, ktoré sú riadne mätúce. Takže tá biela čiara by sa celkom hodila. Značenie má zjednodušovať jazdu a byť intuitívne a nie technokraticky navrhnuté s mylnými predpokladmi.
Jeden autobus raz za cca 6-7 minút v každom smere predstavuje pre most hádam menšiu záťaž než keby tam bol ďalší regulérny pruh plný áut a kamiónov. Takže pri troche snahy by ten buspruh mohol byť reálny.
Tam bude zakázaná jazda dvoch nákladných vlakov naraz. Osobný s nákladným sa tam stretnúť môžu. Ale je to nelogické, keď mostné konštrukcie sú nezávislé.
Tam sa skôr nikomu nechce vydať po olenie na tretí pruh, lebo tam nikdy nebol.
Keď sa tam doteraz mohli stretnúť napr. dva 2500 tonové vlaky, koľko by na tom moste muselo byť áut.
Tak ono mam pocit, ze to v poslednej dobe ide brutalne dole vodou s kvalitou vodicov. Najprv ten fesak, co nepoznal zips v Karlovke pocas rekonstrukcie a skoro sme sa nabrali, a dnes zas fesak na X5 co na Molecke (na krizovatke s Devinom) isiel regulerne na cervenu a slusne obmedzil auta odbacajuce k Devinu
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.