Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #66994:


1.Chces povedat, ze je v silach bratislavskych elektriciek vyvinut take prepravne rychlosti ako metro?

2.Dakujem za cenu demagogie,cenim si to, ale co potom tebe dat za cenu?

3.U teba existuje iba elektricka, rychloelektricka, tazke metro a VAL? Je vela typov metra, a napriklad taky Turín...je to gumokolove?S tymi prepravnymi kapacitami, zalezi konkretne od situacie a od typu, širky vozov, poctu vagonov...
Neviem kto tu daco odtrhava o kontextu, ale preco pises zrovna v Prahe tuto relaciu?Preco tam zrovna spominas najhlbsiu stanicu v strednej Europe?A dobre vies aj ty, ze vzdy cez centrum prejde metro daleko rychlejsie ako elektricka, aj keby bola segregovana, proste nema tie parametre, teda aspon tie vozy, co sa v nasom regione nachadzaju. Isiel by si 80km/h po Obchodnej?Chodi na tych tvojich super segregovanych radialach popretinanych semaformy, prejazdmy a neviem este cim elektricka tak rychlo a bezproblemovo ako metro?Si len kukni, 52 minut...to je zufale v pripade L5, to by metro daleko rychlejsie preslo, ale to len na margo tvojich radial

Re #66998 aquila: no neviem, ci zrovna teraz nutne riesit podzemku v smere na Zlate Piesky...ale asi si mal na mysli Janíkov Dvor, ale to je sakra rozdiel chlapce...
Reply on: S499.1023 #67005:
Ja netvrdím, že to spojenie je úplne nepotrebné, len sa mi zdá lepšie to riešiť nejakou linkou z dúbravskej radiály.
dva postrehy suvisiace s trolejbusmi na DD:
1: vcera som mal moznost cestovat mlynskou dolinou a to aj inkriminovanym "nizkym" podjazdom; moj dojem z neho vsak je taky, ze podjazd pod zeleznicou na kramaroch ma nizsi prejazdny profil ako ten pod dialnicou v mlynskej doline (obdobne podjazdy popod zeleznicu pri cintorine ruzinov alebo na trnavskej)
2: v clanocku "Klady a zápory trate na Dlhé diely" (http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3780) mi formulacia "Zvýšená poruchovosť vozidiel v dôsledku neustálych štartov a využívania pomocného pohonu na dlhé jazdy s cestujúcimi." neznie prilis rozumne, skor by som to formuloval ako zvysenu pravdepodobnost poruchovosti...
Reply on: 5510 #67007:
S499.1023 ma pravdu, keby sa rekonstruoval Sanos tak by si sa pytal preco nie 9Tr
Reply on: S499.1023 #67006:
No jasne, nechame ho este par rokov hnit a potom ho hodime pod autogen ☠
Reply on: 5510 #67004:
Pretože:
1) Oprava Sanosu by bola podstatne drahšia a náročnejšia.
2) Keby sa opravoval Sanos, tak by si sa pýtal, prečo sa miesto neho neopravuje 9Tr.
Reply on: AAA #67003:
Pri intervale 15 minút je stredná doba čakania 7,5 minúty, okrem toho MHD tu nie je len pre mladých, zdravých a zdatných, ale aj pre tých dôchodcov, ktorí si, mimochodom, do 70 rokov platia polovicu, rovnako ako študenti.
Ad Praha: To je daň z neznalosti miestnych pomerov ? a mimovoľne si tak dokázal aj zmysel existencie d-13 - každý iný zdravý človek by šiel pešo buď cez Františkánsku záhradu alebo cez Palackého a Jungmannku či Charvátovu (podľa toho kam na Národní ideš), zatiaľ čo ty si podnikal ešte aj pokusy s metrom ?.
Ak sa generálkuje SKODA 9tr tak preco by sa nemohol namiesto toho urobit SANOS?
Reply on: intony.sk #66950:
Pri súčasnom prevádzkovom režime L 5 a 9, je to, čo sa stalo celkom rozumné. No ak by tieto linky premávali celú dobu prevádzky dennej dopravy, 1 by som vrátil cez Šafko a 4 dal cez Jesenského.
Re #66961 S499.1023: A poznáš niekoho okrem dôchodcov, co sa vozia zadarmo, aby čakal na Poštovej 15 minút, lebo sa chce dostať na Ľ. Štúra?
Re #66990 fobust: A druhý zatiaľ hrdzavie na pred Hroboňkou. ?
Re #66994 S499.1023: K tomuto len jedna príhoda: Raz keď som bol v Prahe chcel ísť z Václaváku na Národní třídu, ušla mi L 9, tak som skúsil Bčko. Ako som vystupoval z metra, došla na Národní ďaľšia devina.
Reply on: fobust #66990:
ja dufam ze sa opravia obi dve 9tr 2. sanosi a nech oerlikon sa spojazdni a inak ta druha 9tr je pojazdna???
Reply on: Sommelier #66973:
ok, takze:
zelena trasa:
- kam chces premiestnit vozovku z dotknutych ulic ? (dunajska, ul. 29. augusta nie su tak siroke aby si tam zmestil vedla seba cestu a trat, spolocne teleso je hovadina (to tam mozes kludne nechat tie trolejbusy, zacpami trpia rovnako), na podzemne riesenie nemas priestor na vstup do podzemia
- obluk na 29 augusta je uplne genialny pre kolajovu dopravu, aj trolejbusy tam musia ist hodne pomaly...
- obluk mlynske nivy-svatoplukova tiez nie je zrovna ideal a v kombinacii s tak nevytazenou krizovatkou ako je mlynske nivy - kosicka je to uplne super

fialova trasa:
- obyvatelia kutuzovovej ta ukamenuju
- opat obluky s velmi malymi polomermi
- koliduje so zeleznicou
- krizovatka vajnorska bajkalska nie je nafukovacia
- trnavska bajkalska detto (priamy prejazd by sa dal ale prepojenie s tou sedozelenou trasou nerealne)
- ruzinovska bajkalska no to by som si rad pozrel v reali... ja ani neviem prist na to ako rozumne premiestnit trat zo stredu cesty na jednu stranu a mat pritom bezkolizny prejazd (cielom by bolo polozapustenie celej ruzinovskej radialy a mimourovnove krizovania s cestami) a nieto tam este zbuchat taku naznacenu kolajovu krizovatku...
- bajkalska prievozska - kde chces prejst zo stredu bajkalskej na okraj ? planujes to urovnovo (kolizne) s tak frekventovanou cestou ?
- obyvatelia prilahlych panelakov ktore by si musel dat asi odstrelit aby sa tam zmestila trat by ta nadosmrti zboznovali

sedivozelena trasa:
-planujes prerozchodovat elektricky a zmenit trakcne napajanie alebo aku mas predstavu ked jeden koniec ukoncujes na elektrickovej trati na trnavskom myte (1000 mm a 600V-) a druhy na zeleznicnom nasype (1435 mm a 25000V~50Hz)
- ak si odmyslim krizovanie s fialovou a modrou trasou a troska rozumnejsie ukoncenie na trnavskom myte tak by to mohlo byt priechodne

cervena trasa:
- aky rozpocet planujes na sanaciu budov na uzemi vymedzenom ulicami dostojevskeho rad, mlynske nivy a kosicka ? stoji tam totizto nemalo novych budov ktore v tej mape ktoru mas ako podklad nemas
- obluky pri napajani tej vlecky na oboch koncoch sa mi zdaju byt male; opat planujes menit rozchod v sieti ? (aj ked vlecka by sa mozno dala zdvojrozchodnit)

modra trasa:
- na tomasikovej opat uz stracas priestor kvoli novej vystavbe
- krizovatky s inymi trasami su problem

modru trasu v oblasti zony pribinova predpokladam ze myslis podzemnu, nevyjadrujem sa

hnedocierne trasy nemaju prakticky prepravny vyznam a ich realizaciu znemoznuju sklonove pomery ako aj novovzniknuta zastavba v oblasti
p.s. a co si budeme nahovorat o nejakych schopnostiach metra.

mesto nedokazalo zmanazovat ani priblbu trolejbusovu trat a nevyuzilo moznost postavit suvislu trat, ked bola cela mlynska dolina doslova rozkopana.

a hlavne ako ucastnik konania mohlo hodit tieto naklady na stat.

a to nehovorim o tom, ze durkovsky grandiozne suhlasil s tym, ze stat nemusi stavat mimourovnovu krizovatku na saratovskej, ktora bola sucastou schvaleneho projektu.
Reply on: aquila #66998:
aj nad tým uvažujem ☺ Nemajú zlé víno... Metro je úplne pasé, ani sa nehodí.
Nie, nie, mňa mimoúrovňovým šafkom (a centrom) nikto neopije. Neverím tomu, nepáči sa mi to a nechcem to. Bol by to krok, ktorý by sme oľutovali. Aquilo, ja mám to mesto rád a viem, že vyriešením tranzitu inak ako cez mesto sa dá dosiahnuť viac.
Reply on: Sommelier #66975:
my sme sa nemuseli zmohnut na 1/5 ale na 1/9 to je totiz pomer bukurest vs. bratislava.

a ano je tu toho na tie pomery viacej. v bukuresti sa snazia, to sa musi nechat. aj na zeleznici.

ale bol si tam niekedy ? myslim, ze by si to velmi rad vymenil za BA 🙂

ad metro, to je pase. uspech bude ked bude aspon usek safko - jurajov dvor mimourovnove a bude kupenych aspon 20 novych suprav.
Reply on: S499.1023 #66993:
na porovnanie bohate stačí. (ale pokúsim sa doplniť informácie).
Reply on: S499.1023 #66992:

Úplne logické.
Pražská - Lamač - súhlas
Dúbravka - DNV - taktiež - len by som ju riešil spojnicou s Pražskou.
Dolné Hony - rozhodne nie cez Ružinov (a už ani cez Slovnaft), železnicou alebo električkou cez Prievozskú

Tu je čas na začatie stavby okruhu...

Slovnaft - nesúhlas - je to do polí - riešiteľné železnicou
Trnavská - Rožňavská - súhlas - (odsúvam ju až po začatí okruhu)

Re #66995 S499.1023: Ja tam so zakopávaním nepočítam. Bol to len pokus načrtnúť kolegovi, že musí uvažovať nad tým čo hovorí a vychádzať zo súčasnej situácie - že neplánuje na zelenej lúčke.
Ten okruh bude musieť disponovať náväznosťou na trate na Pribinovej - Nivách, Ružinovskej, Trnavskej, Vajnorskej aj Račianskej. Potom bude využívaný viac ako dosť - najmä keď bude mať malý počet zastávok a úplnú bezkolíznosť.
Len detail - nehĺbil by som, ale na pontónoch ju preniesol križovatkami - v obidvoch prípadoch.
Reply on: Sommelier #66989:
Konkrétne od Prievozskej po Račiansku neexistuje dôvod stavať na Bajkalskej ekékoľvek pseudogumometro, keď tam máme stredový pás a potrebujeme akurát s nejakým 6 m zahĺbením podísť križovatky Bajkalská - Trnavská a Bajkalská-Vajnorská, takže táto spojnica je pre električky priam ideálna. Len neviem, či by takýto okruh využíval substrát.
Reply on: 81-71 #66988:
Milý priateľu, musím ťa jemne a decentne upozorniť, že ľahké gumposeudometro typu VAL má prepravnú kapacitu NIŽŠIU ako električková radiála so súpravami o dĺžke 30 metrov. A neveim, prečo by sa rovnako dobre ako tá gumová momotina nemohla zakopať električka.
Čo sa týka tvojho dementného príkladu s eskalátormi, doporučujem ti presťahovať sa do prahy a každodenne sa prepravovať výhradne metrom napríklad v takej relácii Nám. Míru - I. P. Pavlova, aby si pochopil, že vytrhávať veci z kontextu nemusí byť vždy celkom to pravé. Udeľujem ti prvú cenu dnešného dňa za demagógiu - veď električky na všetkých bratisalvských radiálach sa tak ukrutne vlečú preplnenými ulicami... A keby nejaký truľo nebol zaháčkovaný v Sie-mense, tak by sa mohli vliecť ešte viac.
Reply on: Sommelier #66986:
O všetkom.
Reply on: Sommelier #66984:
Len čo bude vybudovaná sieť radiál, som plne za budovanie aspoň dvoch okruhov. Stačí najprv dobudovať električky po Pražskej do Lamača, z Dúbravky do DNV, do Petržalky aspoň v dvoch vetvách, na Dolné hony, do Slovnaftu a na Zlaté Piesky po Trnavskej/Rožňavskej. Hneď potom môžeme začať budovať malý okruh spojkou žst. NM - Trnavská - Ružinovská.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.