Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #66990:
ja dufam ze sa opravia obi dve 9tr 2. sanosi a nech oerlikon sa spojazdni a inak ta druha 9tr je pojazdna???
Reply on: Sommelier #66973:
ok, takze:
zelena trasa:
- kam chces premiestnit vozovku z dotknutych ulic ? (dunajska, ul. 29. augusta nie su tak siroke aby si tam zmestil vedla seba cestu a trat, spolocne teleso je hovadina (to tam mozes kludne nechat tie trolejbusy, zacpami trpia rovnako), na podzemne riesenie nemas priestor na vstup do podzemia
- obluk na 29 augusta je uplne genialny pre kolajovu dopravu, aj trolejbusy tam musia ist hodne pomaly...
- obluk mlynske nivy-svatoplukova tiez nie je zrovna ideal a v kombinacii s tak nevytazenou krizovatkou ako je mlynske nivy - kosicka je to uplne super

fialova trasa:
- obyvatelia kutuzovovej ta ukamenuju
- opat obluky s velmi malymi polomermi
- koliduje so zeleznicou
- krizovatka vajnorska bajkalska nie je nafukovacia
- trnavska bajkalska detto (priamy prejazd by sa dal ale prepojenie s tou sedozelenou trasou nerealne)
- ruzinovska bajkalska no to by som si rad pozrel v reali... ja ani neviem prist na to ako rozumne premiestnit trat zo stredu cesty na jednu stranu a mat pritom bezkolizny prejazd (cielom by bolo polozapustenie celej ruzinovskej radialy a mimourovnove krizovania s cestami) a nieto tam este zbuchat taku naznacenu kolajovu krizovatku...
- bajkalska prievozska - kde chces prejst zo stredu bajkalskej na okraj ? planujes to urovnovo (kolizne) s tak frekventovanou cestou ?
- obyvatelia prilahlych panelakov ktore by si musel dat asi odstrelit aby sa tam zmestila trat by ta nadosmrti zboznovali

sedivozelena trasa:
-planujes prerozchodovat elektricky a zmenit trakcne napajanie alebo aku mas predstavu ked jeden koniec ukoncujes na elektrickovej trati na trnavskom myte (1000 mm a 600V-) a druhy na zeleznicnom nasype (1435 mm a 25000V~50Hz)
- ak si odmyslim krizovanie s fialovou a modrou trasou a troska rozumnejsie ukoncenie na trnavskom myte tak by to mohlo byt priechodne

cervena trasa:
- aky rozpocet planujes na sanaciu budov na uzemi vymedzenom ulicami dostojevskeho rad, mlynske nivy a kosicka ? stoji tam totizto nemalo novych budov ktore v tej mape ktoru mas ako podklad nemas
- obluky pri napajani tej vlecky na oboch koncoch sa mi zdaju byt male; opat planujes menit rozchod v sieti ? (aj ked vlecka by sa mozno dala zdvojrozchodnit)

modra trasa:
- na tomasikovej opat uz stracas priestor kvoli novej vystavbe
- krizovatky s inymi trasami su problem

modru trasu v oblasti zony pribinova predpokladam ze myslis podzemnu, nevyjadrujem sa

hnedocierne trasy nemaju prakticky prepravny vyznam a ich realizaciu znemoznuju sklonove pomery ako aj novovzniknuta zastavba v oblasti
p.s. a co si budeme nahovorat o nejakych schopnostiach metra.

mesto nedokazalo zmanazovat ani priblbu trolejbusovu trat a nevyuzilo moznost postavit suvislu trat, ked bola cela mlynska dolina doslova rozkopana.

a hlavne ako ucastnik konania mohlo hodit tieto naklady na stat.

a to nehovorim o tom, ze durkovsky grandiozne suhlasil s tym, ze stat nemusi stavat mimourovnovu krizovatku na saratovskej, ktora bola sucastou schvaleneho projektu.
Reply on: aquila #66998:
aj nad tým uvažujem ☺ Nemajú zlé víno... Metro je úplne pasé, ani sa nehodí.
Nie, nie, mňa mimoúrovňovým šafkom (a centrom) nikto neopije. Neverím tomu, nepáči sa mi to a nechcem to. Bol by to krok, ktorý by sme oľutovali. Aquilo, ja mám to mesto rád a viem, že vyriešením tranzitu inak ako cez mesto sa dá dosiahnuť viac.
Reply on: Sommelier #66975:
my sme sa nemuseli zmohnut na 1/5 ale na 1/9 to je totiz pomer bukurest vs. bratislava.

a ano je tu toho na tie pomery viacej. v bukuresti sa snazia, to sa musi nechat. aj na zeleznici.

ale bol si tam niekedy ? myslim, ze by si to velmi rad vymenil za BA 🙂

ad metro, to je pase. uspech bude ked bude aspon usek safko - jurajov dvor mimourovnove a bude kupenych aspon 20 novych suprav.
Reply on: S499.1023 #66993:
na porovnanie bohate stačí. (ale pokúsim sa doplniť informácie).
Reply on: S499.1023 #66992:

Úplne logické.
Pražská - Lamač - súhlas
Dúbravka - DNV - taktiež - len by som ju riešil spojnicou s Pražskou.
Dolné Hony - rozhodne nie cez Ružinov (a už ani cez Slovnaft), železnicou alebo električkou cez Prievozskú

Tu je čas na začatie stavby okruhu...

Slovnaft - nesúhlas - je to do polí - riešiteľné železnicou
Trnavská - Rožňavská - súhlas - (odsúvam ju až po začatí okruhu)

Re #66995 S499.1023: Ja tam so zakopávaním nepočítam. Bol to len pokus načrtnúť kolegovi, že musí uvažovať nad tým čo hovorí a vychádzať zo súčasnej situácie - že neplánuje na zelenej lúčke.
Ten okruh bude musieť disponovať náväznosťou na trate na Pribinovej - Nivách, Ružinovskej, Trnavskej, Vajnorskej aj Račianskej. Potom bude využívaný viac ako dosť - najmä keď bude mať malý počet zastávok a úplnú bezkolíznosť.
Len detail - nehĺbil by som, ale na pontónoch ju preniesol križovatkami - v obidvoch prípadoch.
Reply on: Sommelier #66989:
Konkrétne od Prievozskej po Račiansku neexistuje dôvod stavať na Bajkalskej ekékoľvek pseudogumometro, keď tam máme stredový pás a potrebujeme akurát s nejakým 6 m zahĺbením podísť križovatky Bajkalská - Trnavská a Bajkalská-Vajnorská, takže táto spojnica je pre električky priam ideálna. Len neviem, či by takýto okruh využíval substrát.
Reply on: 81-71 #66988:
Milý priateľu, musím ťa jemne a decentne upozorniť, že ľahké gumposeudometro typu VAL má prepravnú kapacitu NIŽŠIU ako električková radiála so súpravami o dĺžke 30 metrov. A neveim, prečo by sa rovnako dobre ako tá gumová momotina nemohla zakopať električka.
Čo sa týka tvojho dementného príkladu s eskalátormi, doporučujem ti presťahovať sa do prahy a každodenne sa prepravovať výhradne metrom napríklad v takej relácii Nám. Míru - I. P. Pavlova, aby si pochopil, že vytrhávať veci z kontextu nemusí byť vždy celkom to pravé. Udeľujem ti prvú cenu dnešného dňa za demagógiu - veď električky na všetkých bratisalvských radiálach sa tak ukrutne vlečú preplnenými ulicami... A keby nejaký truľo nebol zaháčkovaný v Sie-mense, tak by sa mohli vliecť ešte viac.
Reply on: Sommelier #66986:
O všetkom.
Reply on: Sommelier #66984:
Len čo bude vybudovaná sieť radiál, som plne za budovanie aspoň dvoch okruhov. Stačí najprv dobudovať električky po Pražskej do Lamača, z Dúbravky do DNV, do Petržalky aspoň v dvoch vetvách, na Dolné hony, do Slovnaftu a na Zlaté Piesky po Trnavskej/Rožňavskej. Hneď potom môžeme začať budovať malý okruh spojkou žst. NM - Trnavská - Ružinovská.
Reply on: Sommelier #66989:
Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím. - rozumej Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek koľajovým projektom je mojím prianím.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3868

Som nesmierne rád že sa k tejto generálnej oprave pristúpilo. Dúfam že čoskoro bude nasledovať aj jeden zo Sanosov.
Reply on: 81-71 #66988:

no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
Reply on: Sommelier #66985:
Pravda je taka, ze podla podkladov z poslednych dvoch patrocnic bolo evidentne, ze Bratislava sa mala do roku 2030 rozrast na mesto s 1 000 000 obyvatelov prostrednictvom viacerych sidelnych oblasti presahujucich velkost Petržalky, takze pri takomto rozvoji by to slo.
Moj nazor je:

1. metro v podobe akej sa tu zacalo a prestalo stavat tu uz nebude

2. dnesny pocet obyvatelov Bratislavy by urcite bol schopny vyuzit najma trasu B v useku Petrzalka - centrum a trasu A v useku Dubravka - centrum, myslim, ze podiel IAD a MHD by sa opat naklonil viac v prospech MHD aj vdaka tomu, ze doprava njma v centre by bolo podpovrchova, nezavisla na povrchovej doprave (co sa o klasickej elektricke neda povedat za akejkolvek preferencie) a aj kultura cestovania by bola lepsia vdaka lepsej prepravnej kapacite, o prevmavkovej rychlosti ani nehovoriac, neviem si totiz predstavit, ze by sa elektricka v centre rutila 70-80 km rychlostou...

3.Kedze Bratislava vyhladovo v tak kratkom case uz nenabere take pocty obyvatelov ako bolo planovane by asi bolo realnejsia stavba lahkeho metra, pokial sa uzivi vo francuzkych mestach mensich alebo porovnatelych ako Košice, tak v tom skutocne nevidim problem.

4.O kapacite a vyuzitelnosti teda myslim, netreba debatovat, NDS vo forme lahkeho metra by teda by bol skor problemom financnym s cim plne suhlasim, ale aby niekto hovoril, ze by nebolo vyuzite...

5. Elektricka nikdy nebude mat take prepravne rychlosti a kapacity ako metro, v centre nikdy, jedine ze by sa zakopala pod zem, ale to uz demagogovia neberu v uvahu pri ich financnych porovnaniach s metrom, vzdy uvadzaju iba sumu za petržalsku radialu.

6. Pokial niekomu vadi, ze by mal stracat cas na eskalatoroch a podobne, ide o uplny nezmysel, podzemne systemy funguju na celom svete a povedzme si to na rovinu, vzdy radsej pojdem eskalatorom a aj tak budem skorej na danom mieste ako sa vliect s elektrickou preplnenymi ulicami o polovicu pomalsie...
Reply on: S499.1023 #66979:
jop. Mea culpa.
Reply on: S499.1023 #66980:
45 % - keď sa o autobusoch bavíme.
Reply on: 81-71 #66981:
kedy sa počítalo s 130 miliardami ? Je rozdiel od 1980, 1990, 1995, 2000 aj 2006... Je to ale nakoniec jedno, pretože aj keby - už sa v tom nemá (ani nebude mať) kto voziť.
Reply on: S499.1023 #66982:
len kôli tomu, že Ty všetko cpeš do radiál, aj v tom chceš pokračovať ešte tĺk niesom. Je to len zásadný názorový rozpor.
A máš pravdu - čo sa rozvoja radiál (do nepostačujúcich a neperspektívnych podôb) týka - to sa so mnou nedohodneš. Nakoniec podobne - pretože z Tvojej strany som v živote nepočul aspoň polohlasnú podporu jedinej okružnej cesty.
Reply on: 81-71 #66974:
Ale však to je nejaké decko...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.