ok, takze:
zelena trasa:
- kam chces premiestnit vozovku z dotknutych ulic ? (dunajska, ul. 29. augusta nie su tak siroke aby si tam zmestil vedla seba cestu a trat, spolocne teleso je hovadina (to tam mozes kludne nechat tie trolejbusy, zacpami trpia rovnako), na podzemne riesenie nemas priestor na vstup do podzemia
- obluk na 29 augusta je uplne genialny pre kolajovu dopravu, aj trolejbusy tam musia ist hodne pomaly...
- obluk mlynske nivy-svatoplukova tiez nie je zrovna ideal a v kombinacii s tak nevytazenou krizovatkou ako je mlynske nivy - kosicka je to uplne super
fialova trasa:
- obyvatelia kutuzovovej ta ukamenuju
- opat obluky s velmi malymi polomermi
- koliduje so zeleznicou
- krizovatka vajnorska bajkalska nie je nafukovacia
- trnavska bajkalska detto (priamy prejazd by sa dal ale prepojenie s tou sedozelenou trasou nerealne)
- ruzinovska bajkalska no to by som si rad pozrel v reali... ja ani neviem prist na to ako rozumne premiestnit trat zo stredu cesty na jednu stranu a mat pritom bezkolizny prejazd (cielom by bolo polozapustenie celej ruzinovskej radialy a mimourovnove krizovania s cestami) a nieto tam este zbuchat taku naznacenu kolajovu krizovatku...
- bajkalska prievozska - kde chces prejst zo stredu bajkalskej na okraj ? planujes to urovnovo (kolizne) s tak frekventovanou cestou ?
- obyvatelia prilahlych panelakov ktore by si musel dat asi odstrelit aby sa tam zmestila trat by ta nadosmrti zboznovali
sedivozelena trasa:
-planujes prerozchodovat elektricky a zmenit trakcne napajanie alebo aku mas predstavu ked jeden koniec ukoncujes na elektrickovej trati na trnavskom myte (1000 mm a 600V-) a druhy na zeleznicnom nasype (1435 mm a 25000V~50Hz)
- ak si odmyslim krizovanie s fialovou a modrou trasou a troska rozumnejsie ukoncenie na trnavskom myte tak by to mohlo byt priechodne
cervena trasa:
- aky rozpocet planujes na sanaciu budov na uzemi vymedzenom ulicami dostojevskeho rad, mlynske nivy a kosicka ? stoji tam totizto nemalo novych budov ktore v tej mape ktoru mas ako podklad nemas
- obluky pri napajani tej vlecky na oboch koncoch sa mi zdaju byt male; opat planujes menit rozchod v sieti ? (aj ked vlecka by sa mozno dala zdvojrozchodnit)
modra trasa:
- na tomasikovej opat uz stracas priestor kvoli novej vystavbe
- krizovatky s inymi trasami su problem
modru trasu v oblasti zony pribinova predpokladam ze myslis podzemnu, nevyjadrujem sa
hnedocierne trasy nemaju prakticky prepravny vyznam a ich realizaciu znemoznuju sklonove pomery ako aj novovzniknuta zastavba v oblasti
p.s. a co si budeme nahovorat o nejakych schopnostiach metra.
mesto nedokazalo zmanazovat ani priblbu trolejbusovu trat a nevyuzilo moznost postavit suvislu trat, ked bola cela mlynska dolina doslova rozkopana.
a hlavne ako ucastnik konania mohlo hodit tieto naklady na stat.
a to nehovorim o tom, ze durkovsky grandiozne suhlasil s tym, ze stat nemusi stavat mimourovnovu krizovatku na saratovskej, ktora bola sucastou schvaleneho projektu.
aj nad tým uvažujem ☺ Nemajú zlé víno... Metro je úplne pasé, ani sa nehodí.
Nie, nie, mňa mimoúrovňovým šafkom (a centrom) nikto neopije. Neverím tomu, nepáči sa mi to a nechcem to. Bol by to krok, ktorý by sme oľutovali. Aquilo, ja mám to mesto rád a viem, že vyriešením tranzitu inak ako cez mesto sa dá dosiahnuť viac.
Úplne logické.
Pražská - Lamač - súhlas
Dúbravka - DNV - taktiež - len by som ju riešil spojnicou s Pražskou.
Dolné Hony - rozhodne nie cez Ružinov (a už ani cez Slovnaft), železnicou alebo električkou cez Prievozskú
Tu je čas na začatie stavby okruhu...
Slovnaft - nesúhlas - je to do polí - riešiteľné železnicou
Trnavská - Rožňavská - súhlas - (odsúvam ju až po začatí okruhu)
Re #66995 S499.1023: Ja tam so zakopávaním nepočítam. Bol to len pokus načrtnúť kolegovi, že musí uvažovať nad tým čo hovorí a vychádzať zo súčasnej situácie - že neplánuje na zelenej lúčke.
Ten okruh bude musieť disponovať náväznosťou na trate na Pribinovej - Nivách, Ružinovskej, Trnavskej, Vajnorskej aj Račianskej. Potom bude využívaný viac ako dosť - najmä keď bude mať malý počet zastávok a úplnú bezkolíznosť.
Len detail - nehĺbil by som, ale na pontónoch ju preniesol križovatkami - v obidvoch prípadoch.
Konkrétne od Prievozskej po Račiansku neexistuje dôvod stavať na Bajkalskej ekékoľvek pseudogumometro, keď tam máme stredový pás a potrebujeme akurát s nejakým 6 m zahĺbením podísť križovatky Bajkalská - Trnavská a Bajkalská-Vajnorská, takže táto spojnica je pre električky priam ideálna. Len neviem, či by takýto okruh využíval substrát.
Milý priateľu, musím ťa jemne a decentne upozorniť, že ľahké gumposeudometro typu VAL má prepravnú kapacitu NIŽŠIU ako električková radiála so súpravami o dĺžke 30 metrov. A neveim, prečo by sa rovnako dobre ako tá gumová momotina nemohla zakopať električka.
Čo sa týka tvojho dementného príkladu s eskalátormi, doporučujem ti presťahovať sa do prahy a každodenne sa prepravovať výhradne metrom napríklad v takej relácii Nám. Míru - I. P. Pavlova, aby si pochopil, že vytrhávať veci z kontextu nemusí byť vždy celkom to pravé. Udeľujem ti prvú cenu dnešného dňa za demagógiu - veď električky na všetkých bratisalvských radiálach sa tak ukrutne vlečú preplnenými ulicami... A keby nejaký truľo nebol zaháčkovaný v Sie-mense, tak by sa mohli vliecť ešte viac.
Len čo bude vybudovaná sieť radiál, som plne za budovanie aspoň dvoch okruhov. Stačí najprv dobudovať električky po Pražskej do Lamača, z Dúbravky do DNV, do Petržalky aspoň v dvoch vetvách, na Dolné hony, do Slovnaftu a na Zlaté Piesky po Trnavskej/Rožňavskej. Hneď potom môžeme začať budovať malý okruh spojkou žst. NM - Trnavská - Ružinovská.
Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím. - rozumej Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek koľajovým projektom je mojím prianím.
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
Pravda je taka, ze podla podkladov z poslednych dvoch patrocnic bolo evidentne, ze Bratislava sa mala do roku 2030 rozrast na mesto s 1 000 000 obyvatelov prostrednictvom viacerych sidelnych oblasti presahujucich velkost Petržalky, takze pri takomto rozvoji by to slo.
Moj nazor je:
1. metro v podobe akej sa tu zacalo a prestalo stavat tu uz nebude
2. dnesny pocet obyvatelov Bratislavy by urcite bol schopny vyuzit najma trasu B v useku Petrzalka - centrum a trasu A v useku Dubravka - centrum, myslim, ze podiel IAD a MHD by sa opat naklonil viac v prospech MHD aj vdaka tomu, ze doprava njma v centre by bolo podpovrchova, nezavisla na povrchovej doprave (co sa o klasickej elektricke neda povedat za akejkolvek preferencie) a aj kultura cestovania by bola lepsia vdaka lepsej prepravnej kapacite, o prevmavkovej rychlosti ani nehovoriac, neviem si totiz predstavit, ze by sa elektricka v centre rutila 70-80 km rychlostou...
3.Kedze Bratislava vyhladovo v tak kratkom case uz nenabere take pocty obyvatelov ako bolo planovane by asi bolo realnejsia stavba lahkeho metra, pokial sa uzivi vo francuzkych mestach mensich alebo porovnatelych ako Košice, tak v tom skutocne nevidim problem.
4.O kapacite a vyuzitelnosti teda myslim, netreba debatovat, NDS vo forme lahkeho metra by teda by bol skor problemom financnym s cim plne suhlasim, ale aby niekto hovoril, ze by nebolo vyuzite...
5. Elektricka nikdy nebude mat take prepravne rychlosti a kapacity ako metro, v centre nikdy, jedine ze by sa zakopala pod zem, ale to uz demagogovia neberu v uvahu pri ich financnych porovnaniach s metrom, vzdy uvadzaju iba sumu za petržalsku radialu.
6. Pokial niekomu vadi, ze by mal stracat cas na eskalatoroch a podobne, ide o uplny nezmysel, podzemne systemy funguju na celom svete a povedzme si to na rovinu, vzdy radsej pojdem eskalatorom a aj tak budem skorej na danom mieste ako sa vliect s elektrickou preplnenymi ulicami o polovicu pomalsie...
kedy sa počítalo s 130 miliardami ? Je rozdiel od 1980, 1990, 1995, 2000 aj 2006... Je to ale nakoniec jedno, pretože aj keby - už sa v tom nemá (ani nebude mať) kto voziť.
len kôli tomu, že Ty všetko cpeš do radiál, aj v tom chceš pokračovať ešte tĺk niesom. Je to len zásadný názorový rozpor.
A máš pravdu - čo sa rozvoja radiál (do nepostačujúcich a neperspektívnych podôb) týka - to sa so mnou nedohodneš. Nakoniec podobne - pretože z Tvojej strany som v živote nepočul aspoň polohlasnú podporu jedinej okružnej cesty.
Sommelier