spravil som tam kix :"Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka." to "...ako električka." tam nemá byť
jeho asi moc opantal ten vláčik z Petržky do mesta a elina sa mu akosi nepáči. Logicky si nájde ergument pre svoje lebo je to pod zemou, neni to bariéra, bude sa dať dostať zo stredu Petržky do Svätého Jura a Trnavy. Je to výhoda, musí sa uznať, že hej, ale samo o sebe bohate stačí ten tunel a prepojenie vlakom Petržky s mestom z Petržalskej stanice + nové zastávky OC Danubia, Einsteinova. Električka neni možno tak rýchla ako vlak, ale na druhej strane umožňuje kratšie vzdialenosti medzi zastávkami, lepšiu údržbu, rozvoj trate, napojenie na existujúce trate a množstvo variácii. Vlak by sa stal 4. systémom MHD v doprave a ak by sa mal robiť na úkor električky tak by to bol úplný chaos a totálne nepohodlie v prestupoch, opäť odkázanosť na prestup ak sa človek rozhodne pre iný smer ako ASMN - Filiálka - Rača a ešte sa trepať po eskalátoroch hore na povrch k A+T+E. K tomu si prirátajme potrebu výťahov pre invalidov, ktoré vandali zničia, zdevastujú tak ako aj výťahy pri lávkach na Einsteinovej (neverím že by to tam bolo inak). Chcel by som osobne od Marcela vedieť či z jeho skúseností z iných miest sa stretol s tým, že by električka bola nejakou bariérou?! Podľa mňa je električková trať oveľa menšia bariéra ako cesta, lebo tam neni taká frekvencia vozidiel a okrem toho na potrebných miestach sa dajú spraviť prechody pre chodcov cez električkovú trať alebo nad/podchody. Z celkom jasného dôvodu by som vedel povedať prečo tak silou mocou chce vlak - aby ostali voľné cesty lebo je to dosť dobré lákadlo pre magistrát, aby ostali voľné pozemky a miesta na povrchu pre rozširovanie cestných komunikácii pre IAD (bez BUS pruhov pochopiteľne) a taktiež by odpadol problém staviať vozovňu pre električky v Petržalke. Trolejbus je síce fajn EKO doprava a náhrada za busy ale kapacitne je na tom rovnako ako električka. Môj pohľad na trolejbusy je ten, že nepremýšľal by som nad novou traťou v Petržke ale staval by som tam kde už sú trate pre trolejbusy dlhé roky len na papieroch nakoľko o trolejbusy v Petržke je len o trochu menšia naťahovačka ako o NS trať. Čo sa týka vlakov stojím si za tým, že stačí prepojiť Petržku s Filiálkou, trať na Letisko postaviť + nové zastávky ale nie vlaková trať cez stred Petržky.
Dúfam, že tie návrhy vlakových tratí sú vtip ? všetko na letisko, ešte aj z Vajnor, to už fakt sa dakto musel nudiť. Chcel by som vidieť vola čo by šiel z Vajnor na Letisko cez Nové mesto keď to neni treba a dá sa aj kratšie.
Kto sa bude trepať 800metrov k eline a pešo ešte aj? ? akonáhle bude v dostupnosti autobusová zastávka s linkou ktorá odvzie cestujúceho k eline tak pochybujem, že pôjde pešo. Alebo žeby sa začala pestovať turistika? ? Keby sa v takom zmysle uvažovalo v celom meste tak, v podstate by nebolo treba robiť linky ako 51, 58 lebo celé ich trasy sú do 800 metrov od električkovej trate (s výnimkou pre 58 na Trnavskej kde je zas ale trolejbus).
Ranné spoje v nejakom frekventovanom čase 7:00 až 7:15 pre tých čo chcú byť v centre BA do 8:00 (školáci hlavne) by možno ten klbák aj uživili ale zvyšok pochybujem, poobede už ľudia idú domov rozlične aj kvôli nákupom a iným vybavovačkám, tak kto ako stíha čo je veľmi rôzne
Aha, čiže ak som správne pochopil, tá 630-ka pôjde do Vajnor cez staré železničné priecestie (asi aby nemala až taký súbeh s 53-kou). Ak tam niekde pri tej ulici "Šinkovské" vznikne aj zastávka, predpokladám, že tým sa pre niektorých zlepší prístup aj k ŽST Vajnory.
Keďže však 630-ka v tejto etape (na rozdiel od Koncepcie BID) nepôjde aj do Slovenského Grobu, zostane týchto zopár spojov Slovak Lines idúcich cez Vajnory zachovaných?
3) Ono to vyzera, ako byt ten bus mal ist od Zlatych Pieskov k ovocnym sadom, okolo pumpy, cez priecestie a pri Modrom dome sa napojil na staru trasu
4) To je tusim tam, kde su radovky vyzerajuce ako tribuna na futbalovom stadione (kusok za hotelom Kamila), tam budu koncit tie busy, co pojdu po Ciernu vodu. Do Grobu pojdu z Ciernej vody po starej trase.
Úplná katarstrofa a pritom toto doteraz vôbec nespomínal, dobre si pamätám... a že prečo tu niekto chytá nervy, keď sa aj toto prekrúti tak ako chce. ?
"R2" Devínska Nová Ves - Lamač - Hlavná stanica - Vinohrady - Vajnory/Rača
"R4" Vajnory/Rača - Predmestie - centrum - Letisko
"R5" Vajnory/Východné/Rača - Predmestie - Slovany - Filiálka - centrum - Petržalka - Rusovce
"R6" Letisko - Nové Mesto - Hlavná stanica - Devínska Nová Ves
"R7" Podunajské Biskupice - Nové Mesto - Hlavná stanica - Devínska Nová Ves
"R9" Rusovce - Petržalka - Letisko - Nové Mesto - Hlavná stanica - Devínska Nová Ves
+
trasa NS MHD Petržalka - Filiálka.
Toto, prosímpekne, nazýva Marcelllooo NS MHD, pretože to pokrýva celé územie BA, čo je veľmi východné povedať, aby boli mohol električky zas hodiť do pomyselného vrecka pre psov medzi exkrementy na Rovniakovej 0.