Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #100254:
vidis... Durkovsky vyhral volby vdaka elektricke - volici rozhodli, zial smola pre teba, o tom je demokracia, co sa niekomu nepaci ale vacsina ludi a odbornikov povazuje za dobre, to sa v demokracii realizuje...
Reply on: enumaelish #100242:
To ale places na nespravnom hrobe.

Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis...

Poviem ti teraz moj sukromny nazor: Durkovsky potreboval vyhrat volby. Vymyslel si, okrem ineho, projekt elektricky do Petrzalky. Vec principialne dobra a krasna ak je dobre naplanovana a zrealizovana. Prospesna, ked sa dobre urobi. Medilalne to prezentoval ako jeden svoj zamer. Preto sa marketingovo prezentuje, ako to bude perfisne supisne urobene. Mnohi mu uverili. ALE: Z kadzeho sna prichadza vytriezvenie. Financne, technicke atd. Ked sa zacalo s technickym rozpracovanim sna, zistilo sa, ze to nejde tak ako sa ovodne predstavovalo. Tak sa vymyslel takyto variant ten sa tlaci. Co na tom, ze nebude ani taky dobry, ani taky pekny a ani taky prospesny. Ved ludia stale veria tomu snu. A ked sa to zacne realizovat, uz to nikto nezastavi. A uz bude neskoro nieco s tym urobit...
Reply on: Marcelllooo #100241:
"Ako si povedal, v dnesnej dobe internetu zrejme bude vsetko na webe. Nemalo by ti teda robit problem pozadovane materialy niekde vydolovat."

Vidím, že sa snažíš vyhnúť odpovedi, ako je to len možné. Ten materiál, ktorý nechceš citovať, ale sa len naň odvolávaš bez toho, aby si čo i len spomenul jeho názov (čo je podľa mňa hanba pre človeka, ktorý má ukončené vysokoškolské vzdelanie) sa volá MEMORANDUM o spoločnom postupe v príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Hlavného mesta SR Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej koľajovej dopravy a železničnej koľajovej dopravy, k dispozícii je tu http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=4012875

O úseku Bosákova - Janíkov dvor v ňom hovorí bod 2:
"V úseku Bosákova ulica – Janíkov Dvor sa vybuduje združená investícia Železníc Slovenskej republiky a Hlavného mesta SR Bratislavy ako duálny systém rozchodu 1000 mm a 1435 mm. Príprava a realizácia združenej investície bude nasledovná:
Príprava združenej investície, vrátane projektu a stavebného povolenia bude zabezpečená z úrovne Hlavného mesta SR Bratislavy na jeho náklady. Realizácia združenej investície bude v pomere dohody medzi Hlavným mestom SR Bratislavou a Železnicami Slovenskej republiky (s ukončením do roku 2010 v prvej etape)."

V príspevku #100241 však píšeš:
"Mesto plati usek Safko-Bosakova spolu s rekonstrukciou Stareho mosta a prepojenie trati. Ak by tato cast odpadla, mesto by neplatilo nic (teda len rekonstrukciu Stareho mosta ale o 300 mil. lacnejsie nez s upravou pre elinu)."

Takže memorandum hovorí o tom, že mesto bude platiť prípravu združenej investície, vrátane projektu a stavebného povolenia + časť nákladov (presný pomer v memorande dohodnutý nie je, bude upresnený v budúcnosti). Ty tvrdíš, že mesto na tomto úseku neplatí nič. Tebou odkazovaný dokument Ťa usvedčuje z omylu (pevne verím, že to nie je úmyselné klamstvo). ?

Čakám na záplavu cudzích výrazov a bravúrne kľučkovanie z Tvojej strany ako odpoveď ?
Reply on: Marcelllooo #100228:
Ty to nemozes mysliet vazne... KDE CHCES ROBIT TIE BUS PRUHY??? Povies konkretne miesto??? mna naozaj zaraza preco uz na kazdej uluci nie su bus pruhy ked je to take jednoduche a naklady su priam nulove... Preco uz davno taka sancova, nema bus pruh, stefanikova, nam. 1. maja, nabrezie, novy most, stary most (tu sa urobi bus pruh obzvlast jednoducho ? ), namesti slobody, vazovova, kramare... ze su vsetci taky hlupaci a nevedia ake je to jednoduche a beznakladove spravit bus pruh, proste len nastiekas ciary a mas, ze... aha a este troleje natiahnes...
Reply on: Marcelllooo #100228:
"Pre diskusie tohoto typu je prave priznacne, ze sa k nim vyjadruju ludia len na zaklade pocitov."

Nezabúdaj, že pocity vždy vychádzajú z istých skúseností. ?
Reply on: Ike #100249:
Vlak predsa zavezie petržalčanov na Nivy, čo tam po nejakom Starom meste. ?
Reply on: Marcelllooo #100236:
je rozdiel mat viziu, napad, navrh a je rozdiel mat riesenie, nepodlozene a prskat jed na kazdeho,kto je proti. Ked budem mat cas, ochotne vypracujem aj schemu. Ty mas radoby riesenie, si radoby odbornik, no kecas tu sprostosti,degradujes diskusiu a sam si nepredlozil Konkretne riesenie/viziu (schema so zastavkami,trasovanie troleybusov). Jedine co robis je ze hyperbolicky a nepravdivo znevazujes elinu. Mimochodom, nie som ekonom,ale ako moze byt trolejbus+vlak lacnejsi ako elina, nechapem.
Apropo elina a safko, intony ti uz vysvetlil. Ale co si nam este neobjasnil,aj keby sa na safku prestupovalo, z tvojho nadvlaku sa nebude?
Ak chces byt odvsadial vsade, kup si auto
Reply on: Marcelllooo #100241:
A ešte jedna perlička. Táto sľučka je už vybudovaná ? Akurát neexistuje odbočenie z nábrežia do Petržalky. ?
Reply on: enumaelish #100243:
Marcelo je jeden z tých tupých Petržalčanov, ktorí toto doteraz nepochopili.
Reply on: Marcelllooo #100241:
Odkiaľ máš info o končení linky na v sľučke? ? Zdroj, mená, všetko chcem počuť a nech si doložiť ❗

Doteraz sa predsa stále hovorilo a aj sa hovorí po pokračovaní liniek 11, 12, 13, 14.
Reply on: Marcelllooo #100203:
Ja upozorňujem, že môže. Je príliš pomalá? To všetko sa dá zmeniť. Ale ako sa hovorí, kde nie je voľa, tam nie je cesta ? Marcelovi teda iba stačí konštatovanie, že je príliš pomalá ?

-

Milý mestotvorný Holub Marcel. Súčasná cestovná doba A z Dúbravky do Rače predstavuje 53 min. Počas poslednej cesty sme stratili zbytočným stánim na semafóroch a dávaním prednsti v jazde autám cca 8 min. a 30 sek. (pritom nezarátal som státie na CSS Molecova a Račianske mýto) ❗

Ak odpočítam týchto 8 minút od 53, vchádza mi jazdná doba 45 min., čo je chronometráž linky 5 počas Silvestrovskej noci.

Vybudovanie prestupnej zastávky na Radlinského, s prípadným zastavovaním aj autobusovej linky 94 na hrane, by predstavovali ďalšie sekundy dole.

Zmena zastávok Voz. Krasňany, Nový záhon, Dolné Krčace, Horné Krčace, Karlova Ves na znamenie, prípadne zastavovanie iba jednej linky predstavuje ďalšie zníženie.

Optimalizácia niektorých ďalších zastávok (napr. Alexyho-Drobného, Jurigovo nám.-Segnerova) by znamenala opäť zníženie cestovného času.

Vybudovanie mimoúrovnových krížnení v niektorých miestach (Molecova, Račianske mýto, Pionierska) pri prinieslo ďalšie zrýchlenie.

Rekonštrukcia tunela umožní zvýšenie rýchlosti.

Zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti pre električky v niektorých úsekoch na 60 km/h.

Zmenšenie polomeru oblúkov.

Výsledkom by bolo výrazné zníženie cestovného času, hodného NDS. ? ty organizátor protielektričkového odboja.
Reply on: Marcelllooo #100241:
Slučku by si si mohol dať ty, lebo takú kravinu som nezadrel ani ja ešte ? ?
Reply on: Marcelllooo #100239:
To kedy vznikol tak tupý plán? Od roku 2000 sa píše v BA novinách ako sa električka z Petržky napojí na ostatné trate a zrazu nie? Alebo to je zas jeden z tvojich návrhov aby električka opäť dopadla horšie v porovnaní s tvojím vlakom? Nechcel by si rovno duálnu trať stredom Petržalky a aby po nej premával aj tvoj milovaný trolejbus?! ? Kde je podľa teba električka vyhovujúca?
Reply on: Marcelllooo #100228:
Ukáž mi kde keď sa rozširovala cesta tak sa spravil bus pruh? Nárežie? Ani náhodou! ?
Reply on: tr3mp #100240:
Mesto plati usek Safko-Bosakova spolu s rekonstrukciou Stareho mosta a prepojenie trati. Ak by tato cast odpadla, mesto by neplatilo nic (teda len rekonstrukciu Stareho mosta ale o 300 mil. lacnejsie nez s upravou pre elinu).

Ako si povedal, v dnesnej dobe internetu zrejme bude vsetko na webe. Nemalo by ti teda robit problem pozadovane materialy niekde vydolovat.

Citaj co som napisal, nie co v tom (chces) vidiet ty. Skusim teda preformulovat na zrozumitelnejsiu info: Trat z Petrzalky sa ma koncit na Safku a premavka petrzalskej elektricku tu skonci a nebude pokracovat dalej v existujucej elektrickovej sieti. Pre tieto ucely ma byt vybudovana slucka Sturova - Nam. L. Stura - Nabrezie.
Reply on: Marcelllooo #100238:
"Einsteinova - Janikov dvor - zdruzena investicia mesto a MDPT. Trat by mal financovat statny rozpocet."

Čo investuje do trate mesto, keď tvrdíš, že financovať ju bude štátny rozpočet?

V dnešnej dobe internetu bude ten materiál určite aj na webe. Vieš mi naň dať link + odkaz na stranu, kde sa to píše?

Re #100239 Marcelllooo: "Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti."

Z informácie, že trať má končiť na šafku, nevyplýva, že sa "nemá ďalej pokračovať v električkovej sieti" (čo podľa teba vôbec táto slovná konštrukcia znamená 🙂 ). Trať končí na Šafárikovom nám. preto, lebo sa tam pripája na existujúcu sieť električkových tratí.
Reply on: tr3mp #100237:
Este jedna perlicka: Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie.
Reply on: tr3mp #100237:
Einsteinova - Janikov dvor - zdruzena investicia mesto a MDPT. Trat by mal financovat statny rozpocet.

Infozdroj: Materialy o zdruzenej investicii.
Reply on: Marcelllooo #100236:
"Financovanie je zo statneho rozpoctu a EU fondov. "

Aj na úsek Einsteinova - Janíkov dvor (popri Jantárovej ceste)? Môžeš, prosím, uviesť zdroj tejto informácie? ?
Reply on: tr3mp #100229:
Financovanie je zo statneho rozpoctu a EU fondov.

Presna projektova dikumentacia sa bude spracuvat - vychodiskovy odhad nakladov je tych 8mld, co sa pouzil pre polozapusteny variant elektricky. Presnejsia predstava zatial nie je.

Re #100230 Ike:
1. Ano
2. Dopravna politika je komplexny subor programov a projektov. Zvladnutie IAD a preferencia MHD by mala byt jednym z nich. Treba postupovat synchronizovane a nie parcialne.
3. Nie su to porovnatelne projekty co sa tyka absolutnej vysky nakladov. V pomere vykon/cena je vsak lahky vlak vyhodnejsi.
4. Ano.

Poznamka: Akym sposobom elektricka saturuje ake dopravne naroky sirokej cestujucej verejnosti (v Petrzalke) a na zaklade coho to tvrdis? Existuje lepsie riesnie?

Re #100231 Ike: Dopravne navrhy sa overuju DUSkou. Vies aj ty, pre ucely diskusie, uviest podporne argumenty pre svoj navrh? Z akych udajov pri tom vychadzas?

Re #100235 stevo:
Re #100233 hoppusmark01:
Re #100232 AAA:
"Ja si myslim" je domnienka, nazor, nie dopravne relevanta studia ci uvaha. Tu treba rozpracovat v DUSke. Vies pre ucely diskusie uviest podporne argumenty pre svoje domnienky?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.