Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
Reakcia na: Miro #3628:


1. To je na dlhé rozprávanie 🙂

2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:

a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Reakcia na: Vladimír #3627:

1. To samozrejme nebolo na teba, že by si internet nechcel ? len nechápem, čím to je, že ho ešte stále nemáš

2. Prečo Švajčiari rušia zastávkové niky? Že by kvôli nedisciplinovaným vodičom, ktorí nepúšťajú autobusy zo zastávky? ?
Reakcia na: Fefe #3592:
Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.

Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité" 😃

Re #3597 & #3599 Fefe: Vydrž ešte.

Re #3610 Miro: Môžem Ťa ubezpečiť, že nikto z vás nečaká na ten deň viac ako ja 😛

Re #3611 Juraj: Vynikajúco. Dobre som rozumel? HlásateľOM? Nie hlásateľKOU?

Re #3621 Juraj: Možno sa časom aj my budeme musiť inšpirovať zo Švajčiarska a započať s rušením zastávkových ník.
Reakcia na: Miro #3623:
Samozrejme. Nahradil 19-miestne Iveco, klienti ziadali stredny autobus s klimou a plnym vybavenim.
A s tym predpisom to sfleku naspamat neviem.
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?
Reakcia na: Miro #3622:

Akoby si mal obavy pred fotením.
Reakcia na: Juraj #3615:
Ale že bol Isuzu kupovaný s úmyslom využívať ho aj na komerčnú dopravu? Prečo by mal inak taký luxusný interiér, nevhodný pre linkovú dopravu?
Reakcia na: Juraj #3613:
Bolo by vhodné všetkým zamestnancom vysvetliť, že fotografovanie MHD nie je nepriateľská činnosť ?
Reakcia na: Valec #3620:

Ja by som skôr uveril, že to bolo naopak. Vodiči na MHD by vedeli písať celé kroniky o nedisciplinovaných vodičoch. V dopravnej špičke majú ťažkosti so zaradením sa zo zastávok. Príklad sebeckosti vodičov vidieť mapr. na Komenského, kde je neďaleko svetelná križovatka. V dopravnej špičke sa autá nastavajú skoro od jednej križovatky k druhej a nechcú pustiť trolejbus zo zastávky. Pomalým vychádzaním sa snaží vodič dostať predok vozidla na vozovku a niektorí vodiči ešte obchádzajú aj ten predok vozidla, len aby sa dostali dopredu. Ťažkosti sú aj pri Pošte 1, kde vodiči, ktorí tam nemajú čo hľadať, s autom vojdú hlboko do križovatky a kĺbaky majú problém od Hurbanovej tadiaľ prejsť. Vyskytujú sa prípady, že niektorí parkujú na zastávkach alebo pred nimi. Spomínam si, že pred železničnou stanicou, oproti hotelu Polom, bol na zastávke zaparkovaný rakúsky turistický autobus. Tak ho tam ten Rakúšan "odborne" zaparkoval, že ráno nemohli trolejbusy poriadne zastaviť ani pred ním ani za ním.
Reakcia na: Juraj #3613:
A ako by si riešil situáciu, ktorú mi popisoval spolužiak:
Šoféroval auto a na križovatke mu vodič trolejbusa nedal pri odbočovaní prednosť. Na poslednú chvíľu to ubrzdil. V tom sa vodič TB začal v kabíne rozčulovať a vystúpil von z voza. Spolužiak už myslel, že dostane po papuli a tak radšej vycúval a odišiel preč. Žial neviem kedy a kde to bolo.

Re #3615 Juraj: A cez víkend sa nepoužíva? Nebol by na túto a možno aj L30 vhodný SOR 9,5?

Re #3619 Jozef: Tí majú šťastie, my sme toto robili v prvý októbrový pondelok od siedmej ráno. Od zimy nám ani perá nechceli písať.
Dnes dopoludnia študenti Žilinskej univerzity na niektorých križovatkách zisťovali dopravnú vyťaženosť. Okrem iných vozidiel, zapisovali do formulárov aj vozidlá MHD.
Reakcia na: Juraj #3614:
To s tou reklamou je velmi dobry postreh, neda sa nesuhlasit!
Reakcia na: Juraj #3612:
Však hej, ale to už sú ekonomické deformácie.
A len tak mimochodom - on ten kĺbák má aj iné polohy pedálu jazdy, než podlahovú:-P.
Reakcia na: Jozef #3603:
Aj tak mu za snahu a obetavost patri velka VDAKA !
Reakcia na: Miro #3589:
Umysel bol dobry, na 29-ke by bol skoro stacil az na dva spickove ranne spoje do centra. A 2x menit voz je dost neprakticke /zvlast ak ho este pred koncom rannej spicky musi iny vodic vyviezt a pristavit do mesta na vymenu a velky voz stiahnut do garaze/, rovnako ako pridavat do dedinky posilovak.
Ak nie su mrazy, vyuziva sa rano na zvoze.
Reakcia na: LUK #3568:
Z praxe sa ukazuju 2 pravidla:
1/ Ak ma celoplosnu reklamu viac ako 10-15% vozov, ludia ich prestanu vnimat ako voz s reklamou /a pozerat si ju, za co agentury v skutocnosti platia/, ale ze na zast. prisiel dalsi "strakaty" voz a reklama je menej ucinna. /Priklad Pardubice, kde jazdi takto az 95% vozidiel./
2/ Aj z danoveho aj z komercneho hladiska je pre podnikatelov vyrazne najslabsi 1.stvrtrok a najsilnejsi stvrty.
Reakcia na: Jozef #3533:
Bolo mu dohovorene. Dufam, ze je dostatocne chapavy...
Reakcia na: Vševedko obúvavý #3531:
Pravdu mas, ale naozaj iba ciastocne. Z fyzikalnych vzorcov naozaj vyplyva, ze PRACA potrebna na premiestnenie objektu z miesta A do miesta B pri ROVNAKEJ hmotnosti bez ohladu na vykon /v skutocnosti v elektrikarskej terminologii PRIKON/ je rovnaka a hmotnost klbaku je asi o 50% vyssia.
Ale:
1/ Cena elektrickej PRACE je uctovana cca 0,80-1,30 Sk za kWh, voci 3,30 Sk za kWh celkovej ceny trakcnej energie, je to cca 1/4.
2/ Z toho vyplyva, ze 3/4 ceny sa plati za nieco uplne ine - a to je stvrthodinove kilowattmaximum /kWmax/, ktore je mimoriadne zavisle od spominaneho PRIKONU, takze je naozaj rozdiel, ci mame solo voz so 110 kW prikonu alebo klbak s 220 kW prikonu znasobeneho o 50% vyssou hmotnostou. /Neratam v praci kompenzovanie rozbehu-zrychlenia a brzdenia-spomalenia, lebo Tb nemaju rekuperaciu/.
Zaver:
Pokial su financne suchoty a ludia sa do kratkeho voza cez vikend pomestia, je kratky voz vyhodnejsi, nez sa na prvy pohlad zda.
Reakcia na: Vladimír #3526:
Uz je spisany novy zoznam hlaseni a chysta sa jeho nahovorenie profesionalnym hlasatelom z jedneho zilinskeho radia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.