Jozef: ad historicke okienko. DPMZ bol zacleneny do CSAD uz k 1.1. DP sa zaclenovali v roku 1962, k 1.4.1963 len zacala platit nova struktura CSAD.
Tolko moj zdroj.
To je na dlhé rozprávanie. Žilinská trolejbusová sieť je na Slovensku najrozsiahlejšia, čo do pomeru k celému rozsahu miestnej dopravy. Na rozdiel od iných miest sa neustále rozšuruje aj v súčasnosti, zatiaľ posledný traťový úsek bol otvorený 6.7.2004. Uvažuje sa nad ďalšími úsekmi, ale všetko je otázka peňazí.
Konkrétne veci - viď schému siete + cestovné poriadky na tejto stránke.
Re #3561 Tux: Nemám nič proti. Ale ako základnú podmienku si kladiem mať možnosť prístupu k internetu, čo stále nemám Akonáhle sa to zmení (hádam do týždňa na 100%), pustím sa do zameškaného.
Re #3566 Jozef: Ehm... Vlado písal o kvaLIte a nie o kvaNTIte, to je trošku rozdiel...
Re #3583 Jozef: Pete hovoril o tom ako Žilina plače nad klesajúcim trendom v počte cestujúcich a zároveň podniká jedno tarifné opatrenie za druhým, ktoré ešte aj tých zvyšných z MHD vyháňa. Naproti v tomu sme svedkami toho, že "niektoré iné mestá" i pri menšej miere dotácie zo strany mesta situáciu takto kriticky nepociťujú a k spomínaným opatreniam sa neuchyľujú. Nasleduje priestor na zamyslenie:
Dnes som fotografoval trolejbusy na križovatke Obvodová - Centrálna, kde bola dopravná nehoda osobných automobilov. Stačila malá nepozornosť a pri odbočovaní vľavo od Hlín na Centrálnu, zozadu narazil (CA) do odbočujúceho auta (ZA). Hoci bola nehoda už v križovatke pod krížovatkami trolejbusového vedenia, našťastie autá neboli spriečené do protismeru, a tak mohli trolejbusy nehodu obchádzať. Vznikla veľká dopravná zápcha, ale po príchode dvoch policajných áut, štyroch policajtov a ďalších dvoch obchôdzkárov, bola operatívne riadená doprava a meškanie trolejbusov bolo zanedbateľné. Našťastie sa nikomu nič nestalo a rýchla záchranná pomoc mohla zakrátko odísť. Trolejbusová križovatka je veľmi dôležitá, lebo tadiaľ prechádzajú linky č. 3, 4, 5/15 a 7/17.
Ja si myslím, že bude "veselo" ešte aj v iných mestách. Pribúdajúce autá individuálnej dopravy, nedosatok cestujúcich, málo tržieb, následne zvyšovanie cestovného, potom opäť úbytok cestujúcich. Nízke dotácie. Veľmi nepríjemný kolotoč. Dokážeme ho zastaviť?
Nepociťujeme nejakú biedu vo vozňovom parku. V roku 2003 pribudlo 6 nových vozidiel B952, v roku 2004 3 vozidlá City busy, v tomto roku by mali pribudnúť 4 vozidlá B952. V meste je nosný systém trolejbusový a autobusy premávajú do mestských častí a na postupnú obnovu to postačuje. Autobusov je dostatok, počas zimy zapožičal DP 4 Karosy do lyžiarskeho centra v Oščadnici a ďalšie stoja na dvore. Možno by sa aj pre Vás niečo ušlo. Čiže o nejakej biede sa tu nedá hovoriť.
Mne sa naopak celovozove reklamy pacia, je to zaujimave ozivenie inak len zeleno-zltych vozidiel a navyse financny prinos je pre DPMZ tiez isto zaujimavy...
Jozef: ad reklamy - toto bolo vo všetkých mestách. Evidentne išlo o snahu niektorých firiem (hlavne bánk) znížiť si daňový základ... Ad vozový park - tri angoráky vás 'z biedy' nevytrhnú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK