Rozdiel medzi sólo trolejom a kĺbovým trolejom musí byť dvojnásobný, pokiaľ má dvojnásobok motorov. Rozdiel medzi sólo busom a kĺbovým busom by mal byť minimálny, pokiaľ má rovnaký motor.
Súhlasím, že v dnešnej dobe je vôbec čo i len pokus o mapovanie reštauračných a podobných zariadení vopred odsúdený na zánik. Situácia sa totiž veľmi rýchlo mení a popisovaných zariadení je mnoho.
Re #3516 LUK: Mňa zase raz ktosi presviedčal, že rozdiel v spotrebe medzi sólo a kĺbovým trolejbusom je neporovnateľne minimálny oproti rozdielu v spotrebe sólo vs. kĺbový autobus. Zaujímalo by ma teda, ako to vlastne je, lebo do týchto vecí nevidím.
Re #3519 Jakub: Ani ako hrdý Prešovčan a zároveň obdivovateľ krásy mesta Žilina, nemám problém priznať, že prešovské a žilinské hlásenie zastávok je na Slovensku naozaj to najhoršie, čo máme. Narážam na celkové vyznenie tejto služby voči cestujúcemu (nevhodný hlas, hlasitosť na hranici počuteľnosti, prízvuk prudko zapadajúci do koloritu mesta....) I keď ruku na srdce, ani v Košiciach, Blave a Bystrici to nie je nič moc. Vyhlasovanie zastávok zatiaľ v celoslovenskej rovine ostáva tak, že na kvalitu sa musíme chodiť pozerať (počúvať) do zahraničia.
Diki za info aj som si myslel že to bude on. Takže by som sa Vás osobne chcel spýtať, pán Juraj, či by ste mi nemohli zaslať nejaké hlášky zastávok ( hlavne kontrola ? ) na moju mailovú adresu. Bol by som skutočne rád. Ďakujem. Váš verný zákazník
Chodia tu aj nejakí zamestnanci DPMŽ alebo len fanatici od MHD? Ináč s tými hláškami, mail som poslal nejakému supervisorovi a zatiaľ nič. Neviete mi poradiť nejaký mail na dákeho ochotného zamestnanca? Vďaka.
Aj dnes som sa viezol L3 a bola vykonávaná kontrola cestovných lístkov. Označovače počas kontroly boli zablokované, ale hlásenie na ktoré sme boli zvyknutí, sa už neozvalo. Bolo by dobré, aby sa zariadenie opravilo.
Mne osobne ten hlas vo vozidlach zilinskej MHD nikdy neprirastol k srdcu, je taky nejaky neosobny, chladny a nie moc prijemny na posluch. Ale take hlasenie v prazskych elektrickach alebo autobusoch, to je nieco pre moje usi ☺ .
s hláškami "kontrola..." je prolém odkedy sa používajú len bezkontaktné MČK. Palubák síce dá príkaz na zablokovanie označovačov a rozsvieti sa zel.svetlo na palubáku ozačujúce zablokovanie ale hlášku do nedá. Netuším prečo.
Kratke trolejbusy 14Tr sa objavuju cez vikendy na vsetkych linkach uz minimalne treti vikend za sebou. A jazdi aj 211 v netradicnom bielo modrom natere bez reklamy(po strhnuti reklamy OC Duben-Carrefour)
práveže z hľadiska úspory je tam podstatný rozdiel. Veď 15Tr-ka má predsa dvojnásobný počet motorov ako 14Tr-ka, takže musí mať aj (takmer dvojnásobne) vyššiu spotrebu. Bohužiaľ v BB robia to isté - dokonca aj v špičke, nielen cez sviatky...
Značky pivových pohárov na mňa nepôsobia rušivo, lebo je ich tam žalostne málo ? .
Teraz vážne: keď chcem niečo na mape vyznačiť, tak to buď vyznačím poriadne a všetko, alebo radšej vôbec. Medzi tým nie je nič. Keď sa SHOCART podujal vyznačiť pohostinské zariadenia, a to ešte v troch kategóriach (reštaurácia, vináreň, piváreň), tak si mal podrobne nechať zmapovať situáciu od niekoho, kto Žilinu dobre pozná, obrátiť na mňa ? a pod. Ale takéto veci sa vyznačujú ťažko, lebo pohostinských zariadení je také množstvo, že v použitej mierke je nemožné ich napr.v centre všetky vyznačiť. Okrem toho sa dá v niektorých prípadoch ťažko určiť, či je to reštaurácia alebo už krčma... Mám niekoľko plánov miest od Geodézie ČS, kde vyznačili len reštaurácie (Olomouc, České Budějovice) a urobili to poctivo (až na pár odchýliek). Na mape od SHOCARTU, a to môžem zodpovedne prehlásiť, je vyznačená možno polovica, tam kde mali miestočko na značku. Predstavme si, že by vyznačili polovicu zastávok MHD, každú druhú svetelnú križovatku a pod. Bol by to paškvil.
Je viacero vydavateľov, ale o kvalite sa dá rozprávať len o týchto dvoch. Mapu od vydavateľstva Shocart som kúpil za 89,. Sk a od VKÚ za 104.-Sk. Na stránke VKÚ ponúkali 4.vydanie ako akciu po 50,- Sk. Obe mapy majú zahrnuté všetky mestské časti, okrem Žilinskej Lehoty. Mapa z VKÚ je v mierke 1:10 000 a z Shocart-u 1:12 000, teda je trošlu menšia. Myslím si, že je dobré, ak je vzadu nakreslená vkusná schéma MHD. Harmanecká mapa má kvalitnejší papier a farby sú živšie. Shocart má navyše vyznačené hranice katastra medzi mestskými časťami. Tu mi však prekážajú značky pivových pohárov po celej mape, čo pôsobí rušivo. Rozdiel je aj vo vyznačovaní autobusových a trolejbusových liniek.
Mesto je ešte zaplavené 3.vydaním, ktoré ešte dotláčali minulý rok, a preto treba dávať pri kúpe pozor. Minulý rok mali vo VKÚ chaotické (asi privatizačné) obdobie a pripomienky, ktoré som posielal po uzávierke v marci, tak niektoré zapracovali, niektoré preskočili. Bol som znepokojený hlavne nezapracovaním linky 7/17, ktorá napr. na ul. Pod hájom je napísaná, ale po celom meste už nie je vyznačená. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy bola spustená nová trolejbusovú trať medzi VL a SO vybudovaná z vlastných prostriedkov, čo prinieslo aj zmenu CP. Mrzí ma však, že nebol zapracovaný privádzač Budatín, lebo mali zaslané projekty z uvedenej stavby. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sa však nedá porovnať, lebo bolo zapracovaných 466 zmien a ten rozdiel je vidieť. Možno by bolo vhodné častejšie vydávať mapu, lebo už teraz mám pripravené podklady do ďalšieho vydania, ale to už my neovplyvníme.
Re #3504 Jozef: Názov zastávky opravím. Len musím mať ten i-net. Asi to po piatich mesiacoch už znie trápne, ale fakt verím, že ho v priebehu niekoľkých dní budem mať
Re #3506 Jozef: Z tých Tvojich prívlastkov typu "vznešene", "elegantný" a pod. sa raz zbláznim ?
Re #3509 Miloš: Tak tomu nerozumiem. Za svoj (zatiaľ) krátky život som písal do Harmanca ohľadne chýb na ich mapách niekoľkokrát, vždy mi bolo odpovedané a všetky pripomienky do mapy vždy zapracovali. Taktiež sa netajili radosťou z toho, že môžu mapu vylepšiť.
Shocart sa mi skutočne ale čím viac začína páčiť viac, a to najmä po stránke značkového kľúča, ktorý je aj mne viac sympatický ako ten harmanecký. Shocart je aj cenovo dostupnejší. Ohromne sa mi páči aj schéma siete MHD, ktorá, s výnimkou najväčších miest, je štandardnou súčasťou zadnej strany mapy.
Samozrejme, aj Shocart robí chyby. Zatiaľ najneuveriteľnejším husárskym kúskom, ktorý sa im podaril, u mňa zostáva vydanie mapy mesta Banská Bystrica, na obálke ktorej je Chrám sv. Mikuláša v Prešove ?
Zážitok zo soboty 26.3.2005 ráno :
Idem na vlak. Prídem na zastávku Fatranská o 7.55. O 8.00 odchádza spoj linky 4 (15 Tr) smer žst. Nechám ho ísť. O 8.06 má ísť 6-ka, pôjdem aspoň prázdnym vozidlom ? . O 8.13 prichádza 6-ka (14 Tr). 7 minút meškanie. Po absolvovaní všetkých nástupných zastávok na Vlčincoch (posledná Poštová) je plná. Po príchode na žst neviem, či toto má byť prínos pre cestujúcich. Úspora pre DPMŽ to asi je...
Veruže máš pravdu, tých chýb je na českej mape podstatne viac pri podrobnom skúmaní, ako som našiel ? . Ale inak sa mi grafické spracovanie aj značkový kľúč pozdáva viac ako od VKÚ (môj súkromný názor). Inak, kde si zohnal to 4.vydanie ? Ja som ho ešte nevidel v obchodoch (všade len 3.).
P.S. " Tiež som posielal do VKÚ Harmanec zoznam chýb po tom, čo som si zakúpil 3.vydanie mapy Žiliny. Hlavne kvôli niekoľkým od 1.vydania opakovaným chybám. Žiadna odozva... Až si v najbližších dňoch zoženiem 4.vydanie, som zvedavý, čo nájdem ? .
Nedá sa porovnávať obyčajná sobota a nedeľa so sviatkami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Re #3516 LUK: Mňa zase raz ktosi presviedčal, že rozdiel v spotrebe medzi sólo a kĺbovým trolejbusom je neporovnateľne minimálny oproti rozdielu v spotrebe sólo vs. kĺbový autobus. Zaujímalo by ma teda, ako to vlastne je, lebo do týchto vecí nevidím.
Re #3519 Jakub: Ani ako hrdý Prešovčan a zároveň obdivovateľ krásy mesta Žilina, nemám problém priznať, že prešovské a žilinské hlásenie zastávok je na Slovensku naozaj to najhoršie, čo máme. Narážam na celkové vyznenie tejto služby voči cestujúcemu (nevhodný hlas, hlasitosť na hranici počuteľnosti, prízvuk prudko zapadajúci do koloritu mesta....) I keď ruku na srdce, ani v Košiciach, Blave a Bystrici to nie je nič moc. Vyhlasovanie zastávok zatiaľ v celoslovenskej rovine ostáva tak, že na kvalitu sa musíme chodiť pozerať (počúvať) do zahraničia.