Možno by sa hodila rubrika - zoznam vozidiel, ktoré neradno fotiť ? ináč to je aj môj etický problém, už mám tikitál, ale hovorím si, čo keď sa fotografovanie nebude vodičovi páčiť, a ja som dosť plachý človek ?
Áno, niekto napísal, že na niektorej linke už bol asi pred 3 týždňami cez víkend nasadený sólo trolejbus, ale to som nepostrehol. Teraz poča sviatkov som sa na to sústredil. Bližšie by nám o tom mohol povedať Juraj. Okrem iného, tento jav s nízkym počtom cestujúcich je asi všade, nielen v BB, ale ako tu písal "pete" aj v Prešove. Uvidíme čo sa s tým bude robiť, lebo peňazí je málo.
Tú sobotu by som veľmi nemenil, lebo ľudia sa pohybujú po meste napr. na nákupy, záhradky a pod. Ten počet cestujúcich je však menší ako počas pracovných dní. V nedeľu bývajú však kĺbové trolejbusy veľmi prázdne, ale to všetko sa dá cez palubné počítače vysledovať. Ak bude výraznejšia úspora, možno budú DP nasadzovať sólo vozidlá.
Krátky trolejbusy boli nasadené len počas Veľkonočných sviatkov na niektoré linky, kde sa predpokladalo málo cestujúcich. Ja som sa pohyboval v meste, písal som si ev. čísla trolejbusov a v diskusii som o tom písal. Zodpovedne tu môžem povedať, že trolejbusy ktoré som videl, premávali poloprázdne. Mohlo sa stať, že v niektorom časovom okamihu mohol byť trolejbus plný (napr. pri príchode vlaku). Tam však bola kombinácia L3 sólo a L4 klbák. Časť tvojho príspevku "čo sa deje v BB a teraz aj v ZA" je neporovnateľné, lebo v Žiline sa nič nedeje. Počas pracovných dní a víkedov je nasadzovanie trolejbusov bez zmien. Krátke premávajú ako vždy len na L1, L5/15 a L8. Palubné počítače nepustia a predpokladám, že ak bude aj počas nediel na niektorých trolejbusových linkách málo cestujúcic, DP namiesto kĺbových trolejbusv nasadí sóla..
No ano, to by aj mna zaujimalo. U nas sa teda tiez cez vikendy vozi v klbakoch vzduch a nikoho by nenapadlo to zmenit. Aspon cez vikendy nech sa ludia netlacia ?
Niektorý vodiči nemjú radi, ak ich niekto fotí. Na Slovensku ich poznám niekoľko. Ani ja nemám rád, ak na mňa kváka vodič, ukazuje nevhodné gestá a navyše, na mňa a aj na celú ulicu vykrikuje vulgárne slová.
Najlepšiou cestou by bolo, ak ti vodič neublížil na zdraví, ísť na Dopravný podnik a prekonzultovať to s riaditeľom. Ak táto cesta nikam nevedie, tak na to zabudni a už radšej toto vozidlo vrátane vodiča nefoť.
pete: to je pravda, ale som na iné narážal - na to, čo sa deje v BB a teraz aj v ZA a to, že sa zrazu na kĺbové linky bez akejkoľvek inej zmeny (CP) začnú nasadzovať sóla pre zrejme nejakú imaginárnu vidinu úspory prevádzkových nákladov. Ak je pravda, čo píše Vševedko, tak načo? Podotýkam, že ide o situáciu, kedy je kĺbák potrebný z hľadiska kapacity.
Dnes pri fotografovaní trolejbusov na Vlčincoch, vodič trolejbusa #217 o 15.30 hod., pri odchode z obratiska na L5 z idúceho vozidla nevhodným spôsobom na mňa vykrikoval.
Tak a máš ma tu. Je to samozrejme blud, spotreba predsa vôbec nesúvisí s počtom a výkonom motorov ale s potrebnou energiou na uvedenie vozidla do pohybu. Alebo si myslíš, že Fóbia 1,9TDi bude mať dvojnásobnú spotrebu oproti virtuálnej Fóbii 0,95 TDi:-P?
Takže v skutočnosti: Rozdiel medzi sólo a kĺbovým budom bude zhruba 50%, medzi sólo a kĺbovým trombelusom tak isto. Ale keďže náklady na trakčnú energiu predstavujú u trombelusu omnoho nižšiu časť z celkových nákladov, než u autobusu, je prevádzka kĺbových trombelusov omnoho výhodnejšia.
pri autobusoch je rozdiel asi 50%, co suvisi hlavne s hmotnostou. Pri trolejbusoch neviem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef