Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #3627:
Systém ŽRIDS nie je bohvieako zložitý. Celá integrácia spočíva len a len v tom, že existuje možnosť kúpiť si cestovný lístok, alebo nabiť jazdy do čipovej karty s prestupom zo železnice na MHD alebo naopak. Cena je v takom prípade o symbolickú zľavu nižšia ako cena jednotlivých lístkov (jázd) na MHD a železnicu.
Zvláštnosťou je to (a to sa ti možno rovnako ako mne zdá byť nepochopiteľné), že sa na rajeckú železnicu predávajú cestovné lístky podľa dvoch rôznych taríf. Takže ak si kúpiš cestovný lístok napríklad zo Žiliny do Rajca v pokladni ZSSK alebo v ich automate na pravej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 32 Sk, ak urobíš čelom vzad k trafike oproti pokladniam alebo použiješ automat ŽRIDS na ľavej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 22 Sk. ?

Tak. A to je celá integrácia.
Som vám teraz zamiešal karty s tou anketou.

Re #3636 Miro: Lebo dáky prestupný uzol má ostrovček v strede.

Re #3637 Miro: Menej ľudí ju môže využívať aj preto (ak nerátam, že niekto hlasoval 20x), že im nevyhovujú odchody.

A ešte pridám fotečku žltej 110tky: http://mestskadoprava.sk/diskusia/files/_110_516.jpg
Reakcia na: Miro #3635:

Ani som nad tým nejako nepremýšľal. V Porúbke nie je automat, lebo ani v cestovnom poriadku nie je pri zastávke napísané písmeno "A", ktoré znamená predajný automat. Pravdepodobne nie je ekonomické zabudovať ho tam, pri nízkom počte cestujúcich a okrem toho vieme, že ich je nedostatok. Počas dňa, ak sa nemýlim, tak tam je výpravkyňa, ktorá predáva lístky a neskoršie si môže cestujúci lístok zakúpiť vo vlaku.
Reakcia na: Jozef #3633:
A čo hovoríš na výsledok ankety o rajeckej železnici? Veľká väčšina tvrdí, že ju využíva menej než pred začlenením do ŽRIDS ?
Reakcia na: zoZa #3631:
Prečo to má dvere aj na ľavej strane?
Reakcia na: Jozef #3634:
A čo s tou Porúbkou? Tých súčasných 9 automatov mi vychádza bez Porúbky a ani na stanici sa tam zrejme cest. lístky nepredávajú.
Reakcia na: Miro #3632:

Ja mám zaevidovaný aj automat, ktorý je vo vestibule žilinskej žst. Spolu ich je 9. Ďalší musí pribudnúť na zastávke Žilina-Solinky, a ak pribudne aj v Rajci, tak by ich malo byť spolu 11.
Reakcia na: zoZa #3631:

Ja som tam dal len jeden hlas a hneď som mal anketu vyhodnotenú na 100%. A to sa môže stať len prvému.
Reakcia na: Jozef #3630:
Bolo by vhodné, aby sa dali cest. lístky ŽRIDS kupovať aj v predajnom automate, pretože Železničná spoločnosť má vo svojich pokladniach cestovné podstatne vyššie ? aj keď podľa textu na stránke http://www.dpmz.sk/Stranky/Cennik_Zrids.php sa dajú kúpiť v Rajci aj v pekárni.

V tejto súvislosti sa pýtam, či sa dajú cest. lístky kúpiť aj v Porúbke, pretože v onom texte sa nespomína, že by tam bol automat, ani že by sa tam dali kúpiť v žel. stanici.

Okrem toho v tomto zozname chýba aj automat v žst. Žilina, ktorý zrejme ešte nebol, keď bol ten text napísaný. Automat na zastávke Solinky sa tam ale už spomína ?
asi tu este nikto nedal takyto odkaz, ak ano, tak som si nevsimol.. http://353.hamradio.cz/ostrov/Boston03.jpg
a este takyto http://353.hamradio.cz/ostrov/Boston01.jpg
...mimochodom, mame novu anketu 🙂
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
Reakcia na: Miro #3628:


1. To je na dlhé rozprávanie 🙂

2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:

a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Reakcia na: Vladimír #3627:

1. To samozrejme nebolo na teba, že by si internet nechcel ? len nechápem, čím to je, že ho ešte stále nemáš

2. Prečo Švajčiari rušia zastávkové niky? Že by kvôli nedisciplinovaným vodičom, ktorí nepúšťajú autobusy zo zastávky? ?
Reakcia na: Fefe #3592:
Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.

Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité" 😃

Re #3597 & #3599 Fefe: Vydrž ešte.

Re #3610 Miro: Môžem Ťa ubezpečiť, že nikto z vás nečaká na ten deň viac ako ja 😛

Re #3611 Juraj: Vynikajúco. Dobre som rozumel? HlásateľOM? Nie hlásateľKOU?

Re #3621 Juraj: Možno sa časom aj my budeme musiť inšpirovať zo Švajčiarska a započať s rušením zastávkových ník.
Reakcia na: Miro #3623:
Samozrejme. Nahradil 19-miestne Iveco, klienti ziadali stredny autobus s klimou a plnym vybavenim.
A s tym predpisom to sfleku naspamat neviem.
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?
Reakcia na: Miro #3622:

Akoby si mal obavy pred fotením.
Reakcia na: Juraj #3615:
Ale že bol Isuzu kupovaný s úmyslom využívať ho aj na komerčnú dopravu? Prečo by mal inak taký luxusný interiér, nevhodný pre linkovú dopravu?
Reakcia na: Juraj #3613:
Bolo by vhodné všetkým zamestnancom vysvetliť, že fotografovanie MHD nie je nepriateľská činnosť ?
Reakcia na: Valec #3620:

Ja by som skôr uveril, že to bolo naopak. Vodiči na MHD by vedeli písať celé kroniky o nedisciplinovaných vodičoch. V dopravnej špičke majú ťažkosti so zaradením sa zo zastávok. Príklad sebeckosti vodičov vidieť mapr. na Komenského, kde je neďaleko svetelná križovatka. V dopravnej špičke sa autá nastavajú skoro od jednej križovatky k druhej a nechcú pustiť trolejbus zo zastávky. Pomalým vychádzaním sa snaží vodič dostať predok vozidla na vozovku a niektorí vodiči ešte obchádzajú aj ten predok vozidla, len aby sa dostali dopredu. Ťažkosti sú aj pri Pošte 1, kde vodiči, ktorí tam nemajú čo hľadať, s autom vojdú hlboko do križovatky a kĺbaky majú problém od Hurbanovej tadiaľ prejsť. Vyskytujú sa prípady, že niektorí parkujú na zastávkach alebo pred nimi. Spomínam si, že pred železničnou stanicou, oproti hotelu Polom, bol na zastávke zaparkovaný rakúsky turistický autobus. Tak ho tam ten Rakúšan "odborne" zaparkoval, že ráno nemohli trolejbusy poriadne zastaviť ani pred ním ani za ním.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.