Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #7039:
Ešte zaujímavejší je "Návod na použitie cestovného poriadku" na 3. strane ŽV, kde sa tvrdí, že je to "kompletný rozpis zmien v CP DPMŽ, ktorý nadobudne platnosť 21. januára 2006". A čo napríklad L29, tá im unikla? A okrem toho uvádzajú príklady použitia tohto CP, kde stále hovoria o autobusoch, nie o trolejbusoch! Že by od soboty prestali jazdiť trolejbusy aj v Žiline? ?

Viem, je to len odfláknutá novinárčina, ale myslím, že to dobre ilustruje fakt, že substrátu je úplne jedno, či tá krabica, v ktorej sa vezú, má hore tykadlá alebo nie ? a nejaká ekológia je až na poslednom mieste ?
Reply on: LUK #7035:
To vieš, asi si niekto pri silvestrovskej rozlúčkovej jazde s trolejbusmi v BB všimol aj cestovné poriadky. ?
K novym cestovnym poriadkom len tolko:OTRASNÉ...bravo tomu,kto to vymyslel!!!
Porovnaval som cestovne poriadky v rannej spicke zo zastavky Obchodna z roku 1999 a tieto nove. Kym predtym za hodinu islo priblizne 31-32 spojov, teraz to bude len 15. Vyhananie cestujucich do aut, na bicykle a vlastne nohy zozalo svoj uspech....
Pobavili ma argumenty, ze napr. Hajika cestuje malo ludi na Vlcince preto zrusili priame spojenie. Aj tych malo cestujucich takto postupne stratia. Hlavny dovod je nepraime ZDRAZENIE MHD. Keby to tak nebolo, tak napr. linka č. 7 mohla byť zachovaná ako predtym, lebo ňou nechodili iba ľudia z Hájika na Vlčince, ale aj zo Soliniek na Vlčince, ... Preco potom zachadza nova linka č. 13 na Vlcince?

Dalej ma zaujal nazor : "žiaci, ktorých rodičia napriek plneorganizovanej Základnej škole na Hájiku trvajú na dochádzaní ich detí na opačný koniec mesta". Ved by ich to malo tesit ze maju zakaznikov.

Ale MHD v ZA nezalezi na cestujucich. Ide iba o biznis.
A mestu uz vobec nezalezi na zivotnom prostredi. Zase bude viacej ludi cestovat autami, ...
Reply on: Valec #7030:
preboha a čo tam robia tie "ikská" a "áčka"?? A najlepšia je poznámka "xa"... ?
Doslovná citácia dôvodu, prečo nebol príspevok riaditeľa DPMŽ uverejnený v Žilinskom večerníku: "Je pravdou, že sme nezverejnili šesťstranový text, ktorý nám minulý
týždeň zaslali z kancelárie riaditeľa DPMŽ. Rozhodli sme sa tak preto, že neodpovedal na konkrétne otázky, ktoré
nás a naších čitateľov zaujimali." Koniec citátu. Inak, keď som si prečítal ten text na IMHD, musím konštatovať, že neodpovedal ani na jednu vec, ktorá ma ako cestujúceho zaujíma. Sú to samé bezduché "kydy".
Sprievodne slovo DPMZ k zmenam bolo zverejnene na http://www.imhd.sk/za/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3137

(napr. ja som si to vsimol az teraz, kedze vacsinou citam len diskusiu ? ).
Reply on: Jakub #7031:
Ja viem, čo to znamená, využíval som tento vlak každú nedeľu. Občas som ešte poslednú štvorku na Solinky videl z vlaku ako odchádza zo zastávky takmer prázdna. Pritom keby šla až po tom vlaku, tak by každým smerom mala aspoň 20 cestujúcich navyše. Ale čo už, keď DP nechce, je to jeho problém. Pritom náklady (na dlhšiu prácu vodiča) by sa zvýšili len mininálne.
Reply on: Valec #7029:
Keby tie posledne spoje odchadzali o 22:00, tak OK, ale to vyzera uplne ako zlomyselnost alebo blbost zo strany DPMZ - ak nechcem ist pesi, z Bratislavy musim odchadzat este pred siestou. Ten R 705 ide do Ziliny skoro prazdny (vsak preco aj). Oproti tomu ked som chodieval do Kosic, tam este aj po prichode posledneho IC isli spoje okolo 22:40 a dost ludi to vyuzivalo. Skutocne by ta zmena DPMZ az tak zatazila? Neziadam spoje navyse, len tie doterajsie posledne posunut o takych 10 - 15 minut. Namietka o rozbiti intervalu neobstoji, kedze ten uz DPMZ davnejsie uspesne zlikvidoval.

Dtto L 51 - taktiez nepouzitelne a taktiez len kvoli nieko malo debilnym minutam.
V dnešnom Žilinskom večerníku možno nájsť aj nový CP trolejbusových liniek:
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_3/zvstr8.pdf
Reply on: Jakub #7026:
Tak to teda neviem. DP by mohol kľudne zriadiť dodatkovú tabuľu G (garáž), prípadne D (depo), ktorá by sa používala len pri spojoch zachádzajúcich do depa a cestujúcich by spoje mohli kľudne zvážať až na Kvačalovu. V cestovných poriadkoch by sa samozrejme uviedlo, z ktorej zastávky sa spoj odkláňa od svojej trasy.

R 705 bol aj pre mňa dosť nepoužiteľný (hlavne v zime) až do doby, kým som nezistil, že ešte môžem použiť posledný spoj L22 do Bytčice (ale len cez víkend). Inak ak sa nemýlim, tak prejazd z Vlčiniec do garáže prechádza cez Solinky.
Reply on: Vladimír #7027:
Vdaka, uz som si vytlacil. Odteraz mi do mesta bude chodit aj 29 ? .

Ale vo svojom prispevku narazal na nieco ine - nepouzitelnost najma poslednych dvoch spojov L 51 zo stanice/na stanicu (pritom by stacil parminutovy rozdiel a to ma stve o to viac), ja sam ked idem na skusku, tak idem na vlak na 3:40, cize posunutim o par minut skor by mi to vyhovovalo a tiez odchody poslednych spojov zo zel stanice doslova par minut pred odchodom R 705 z Bratislavy a to tiez doslova krici. Alebo je na to nejaky iny racionalny dovod?
Reply on: Jakub #7026:
Dnes som pridal linky č. 29 a 30. Ostatné už nevládzem, chce sa mi ísť spať. Zajtra by sa prerábanie CP malo dokončiť poslednými linkami - 24, 31, 50 a 51.
Reply on: Valec #7024:
A preco by nemohli ist rovno az do depa aj s cestujucimi? A na vsetkych linkach? V Prahe tak funguju myslim vsetky linky, trebars posledne 3 spoje maju poznamku "s - od zastavky Krejcarek pokracuje do stanice Vozovna Stresovice". Navyse by sa vyriesilo dlhotrvajuce neexistujuce spojenie zo stanice po prichode R 705 Duben z Bratislavy (22:35), co mna rozculuje uz mnoho rokov, lebo ten vlak je jednoducho nepouzitelny a ako posledny odchod z Bratislavy musi clovek volit o dve hodiny skor. To este doteraz nikoho v DPMZ nenapadlo? Ked som tym vlakom chodieval, tak bol skoro prazdny, prave kvoli tomuto (a to je len par minut).
Reply on: zoZa #7023:
Skôr si myslím, že tieto spoje budú robené spôsobom ako autobusové linky: napr. na L27 - po Hurbanovu a potom ide do garáže.... Trolejbusové spoje doteraz premávali z konečnej do depa prázdne a takto odvezú aspoň niekoho a tú " hluchú " jazdu nejako bude kompenzovať aspoň pár cestujúcich... DPMŽ zrejme prechádza na taktiku - každá koruna dobrá.... A myslím si, že je to správne.... Len neviem , prečo končí na Mostnej, keď mohla končiť pri polícii......

Pišta: ako návrh to nie je zlé, ale tento návrh podľa mňa neprejde, lebo bánovčania by sa najprv previezli po pre nich "hluchej" trase a potom by vystupovali na strane, kde vlastne iný budú nastupovať do mesta.... A to isté ľudia z Kamennej.... Cestou tam bez zmeny, ale cestou späť sa povoziť cez Bánovú , keď sa každý ponáhľa z práce domov, nie je žiadna výhra... i keď na druhej strane od 21.1. tak bude cestovať polovica mesta...No neviem.... Má to svoje klady aj zápory. Na to by trebalo širšiu diskusiu a pre tých pár ľudí neviem, či by malo zmysel robiť takéto zásahy.... Isté je to, že L21 príde o množstvo cestujúcich zo Závodia, ktorým už pôjde spoj v špičke každých 5min z Hájika a nebudú vôbec potrebovať L21. Z tohoto hľadiska je L21 úplne zbytočná pre trasu Hurbanova - Žitná. Myslím si, že budú na tejto linke radikálne okresané spoje..... A Bánovčania sa s tým zmieria, na turistiku ku fackárni , kde si dajú pivko na zastávke, si už zvykli.... DPMŽ to myslí dobre, bánovčania tak spájajú príjemné s užitočným... ? .... a kto nechce, nech si kúpi auto ?
Reply on: zoZa #7023:
Tak to určite nie, aj dnes zaťahujú počas sedla trolejbusy do garáže, akurát idú naprázno už z konečnej. Takto si môžu prilepšiť aspoň niektorí cestujúci.

Akurát linku 13 končiacu na Mostnej by som potiahol (aj s cestujúcimi) ako L7 po Hálkovu.
Reply on: Vlado #7004:
pravdepodobne na tychto spojoch, co su ukoncene niekde uprostred trolejbusovej trate, ci uz L 13 ukoncena na Mostnej, alebo L4 ukoncena na Hurbanovej, tak podla mna na dane spoje bude nasadeny autobus
Čo by ste povedali na L26 , keby pokračovala z Kamennej ďalej cez Bánovú, Závodie, ďalej na Rondel atď. V so a ne by premávala po žel. stanicu. Bola by to pekná okružná linka, ktorá by si určite získala množstvo sympatizantov.... OC Idea a Kamenná by tak získali spojenie počas celého dňa, Bánová normálnu linku a stanica by nebola zaťažená linkou navyše. Napokon by bola slušnou náhradou pre cestujúcich, ktorým chýba zrušená L28. Táto linka by bola vlastne počas celej svojej trasy vyťažená /stále by vystupovali a nastupovali noví cestujúci / a stala by sa riadnou tepnou žilinskej MHD. L21 by končila na Hurbanovej alebo by sa mohla točiť na Rondli ako niekedy L1.

Juraj, myslím si, že by to vyriešilo dosť nezodpovedaných otázok..... Aspoň pouvažovať o tejto variante by stálo za to.....
Vladimír, cestovný poriadok linky 29 bude možné tiež zverejniť? Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.