Pobavili ma argumenty, ze napr. Hajika cestuje malo ludi na Vlcince preto zrusili priame spojenie. Aj tych malo cestujucich takto postupne stratia. Hlavny dovod je nepraime ZDRAZENIE MHD. Keby to tak nebolo, tak napr. linka č. 7 mohla byť zachovaná ako predtym, lebo ňou nechodili iba ľudia z Hájika na Vlčince, ale aj zo Soliniek na Vlčince, ... Preco potom zachadza nova linka č. 13 na Vlcince?
Dalej ma zaujal nazor : "žiaci, ktorých rodičia napriek plneorganizovanej Základnej škole na Hájiku trvajú na dochádzaní ich detí na opačný koniec mesta". Ved by ich to malo tesit ze maju zakaznikov.
Ale MHD v ZA nezalezi na cestujucich. Ide iba o biznis.
A mestu uz vobec nezalezi na zivotnom prostredi. Zase bude viacej ludi cestovat autami, ...
Doslovná citácia dôvodu, prečo nebol príspevok riaditeľa DPMŽ uverejnený v Žilinskom večerníku: "Je pravdou, že sme nezverejnili šesťstranový text, ktorý nám minulý
týždeň zaslali z kancelárie riaditeľa DPMŽ. Rozhodli sme sa tak preto, že neodpovedal na konkrétne otázky, ktoré
nás a naších čitateľov zaujimali." Koniec citátu. Inak, keď som si prečítal ten text na IMHD, musím konštatovať, že neodpovedal ani na jednu vec, ktorá ma ako cestujúceho zaujíma. Sú to samé bezduché "kydy".
Ja viem, čo to znamená, využíval som tento vlak každú nedeľu. Občas som ešte poslednú štvorku na Solinky videl z vlaku ako odchádza zo zastávky takmer prázdna. Pritom keby šla až po tom vlaku, tak by každým smerom mala aspoň 20 cestujúcich navyše. Ale čo už, keď DP nechce, je to jeho problém. Pritom náklady (na dlhšiu prácu vodiča) by sa zvýšili len mininálne.
Keby tie posledne spoje odchadzali o 22:00, tak OK, ale to vyzera uplne ako zlomyselnost alebo blbost zo strany DPMZ - ak nechcem ist pesi, z Bratislavy musim odchadzat este pred siestou. Ten R 705 ide do Ziliny skoro prazdny (vsak preco aj). Oproti tomu ked som chodieval do Kosic, tam este aj po prichode posledneho IC isli spoje okolo 22:40 a dost ludi to vyuzivalo. Skutocne by ta zmena DPMZ az tak zatazila? Neziadam spoje navyse, len tie doterajsie posledne posunut o takych 10 - 15 minut. Namietka o rozbiti intervalu neobstoji, kedze ten uz DPMZ davnejsie uspesne zlikvidoval.
Dtto L 51 - taktiez nepouzitelne a taktiez len kvoli nieko malo debilnym minutam.
Tak to teda neviem. DP by mohol kľudne zriadiť dodatkovú tabuľu G (garáž), prípadne D (depo), ktorá by sa používala len pri spojoch zachádzajúcich do depa a cestujúcich by spoje mohli kľudne zvážať až na Kvačalovu. V cestovných poriadkoch by sa samozrejme uviedlo, z ktorej zastávky sa spoj odkláňa od svojej trasy.
R 705 bol aj pre mňa dosť nepoužiteľný (hlavne v zime) až do doby, kým som nezistil, že ešte môžem použiť posledný spoj L22 do Bytčice (ale len cez víkend). Inak ak sa nemýlim, tak prejazd z Vlčiniec do garáže prechádza cez Solinky.
Vdaka, uz som si vytlacil. Odteraz mi do mesta bude chodit aj 29 ? .
Ale vo svojom prispevku narazal na nieco ine - nepouzitelnost najma poslednych dvoch spojov L 51 zo stanice/na stanicu (pritom by stacil parminutovy rozdiel a to ma stve o to viac), ja sam ked idem na skusku, tak idem na vlak na 3:40, cize posunutim o par minut skor by mi to vyhovovalo a tiez odchody poslednych spojov zo zel stanice doslova par minut pred odchodom R 705 z Bratislavy a to tiez doslova krici. Alebo je na to nejaky iny racionalny dovod?
Dnes som pridal linky č. 29 a 30. Ostatné už nevládzem, chce sa mi ísť spať. Zajtra by sa prerábanie CP malo dokončiť poslednými linkami - 24, 31, 50 a 51.
A preco by nemohli ist rovno az do depa aj s cestujucimi? A na vsetkych linkach? V Prahe tak funguju myslim vsetky linky, trebars posledne 3 spoje maju poznamku "s - od zastavky Krejcarek pokracuje do stanice Vozovna Stresovice". Navyse by sa vyriesilo dlhotrvajuce neexistujuce spojenie zo stanice po prichode R 705 Duben z Bratislavy (22:35), co mna rozculuje uz mnoho rokov, lebo ten vlak je jednoducho nepouzitelny a ako posledny odchod z Bratislavy musi clovek volit o dve hodiny skor. To este doteraz nikoho v DPMZ nenapadlo? Ked som tym vlakom chodieval, tak bol skoro prazdny, prave kvoli tomuto (a to je len par minut).
Skôr si myslím, že tieto spoje budú robené spôsobom ako autobusové linky: napr. na L27 - po Hurbanovu a potom ide do garáže.... Trolejbusové spoje doteraz premávali z konečnej do depa prázdne a takto odvezú aspoň niekoho a tú " hluchú " jazdu nejako bude kompenzovať aspoň pár cestujúcich... DPMŽ zrejme prechádza na taktiku - každá koruna dobrá.... A myslím si, že je to správne.... Len neviem , prečo končí na Mostnej, keď mohla končiť pri polícii......
Pišta: ako návrh to nie je zlé, ale tento návrh podľa mňa neprejde, lebo bánovčania by sa najprv previezli po pre nich "hluchej" trase a potom by vystupovali na strane, kde vlastne iný budú nastupovať do mesta.... A to isté ľudia z Kamennej.... Cestou tam bez zmeny, ale cestou späť sa povoziť cez Bánovú , keď sa každý ponáhľa z práce domov, nie je žiadna výhra... i keď na druhej strane od 21.1. tak bude cestovať polovica mesta...No neviem.... Má to svoje klady aj zápory. Na to by trebalo širšiu diskusiu a pre tých pár ľudí neviem, či by malo zmysel robiť takéto zásahy.... Isté je to, že L21 príde o množstvo cestujúcich zo Závodia, ktorým už pôjde spoj v špičke každých 5min z Hájika a nebudú vôbec potrebovať L21. Z tohoto hľadiska je L21 úplne zbytočná pre trasu Hurbanova - Žitná. Myslím si, že budú na tejto linke radikálne okresané spoje..... A Bánovčania sa s tým zmieria, na turistiku ku fackárni , kde si dajú pivko na zastávke, si už zvykli.... DPMŽ to myslí dobre, bánovčania tak spájajú príjemné s užitočným... ? .... a kto nechce, nech si kúpi auto ?
Tak to určite nie, aj dnes zaťahujú počas sedla trolejbusy do garáže, akurát idú naprázno už z konečnej. Takto si môžu prilepšiť aspoň niektorí cestujúci.
Akurát linku 13 končiacu na Mostnej by som potiahol (aj s cestujúcimi) ako L7 po Hálkovu.
pravdepodobne na tychto spojoch, co su ukoncene niekde uprostred trolejbusovej trate, ci uz L 13 ukoncena na Mostnej, alebo L4 ukoncena na Hurbanovej, tak podla mna na dane spoje bude nasadeny autobus
Čo by ste povedali na L26 , keby pokračovala z Kamennej ďalej cez Bánovú, Závodie, ďalej na Rondel atď. V so a ne by premávala po žel. stanicu. Bola by to pekná okružná linka, ktorá by si určite získala množstvo sympatizantov.... OC Idea a Kamenná by tak získali spojenie počas celého dňa, Bánová normálnu linku a stanica by nebola zaťažená linkou navyše. Napokon by bola slušnou náhradou pre cestujúcich, ktorým chýba zrušená L28. Táto linka by bola vlastne počas celej svojej trasy vyťažená /stále by vystupovali a nastupovali noví cestujúci / a stala by sa riadnou tepnou žilinskej MHD. L21 by končila na Hurbanovej alebo by sa mohla točiť na Rondli ako niekedy L1.
Juraj, myslím si, že by to vyriešilo dosť nezodpovedaných otázok..... Aspoň pouvažovať o tejto variante by stálo za to.....
Toto som presne od Teba chcel - napísať presne, o čo ide. Napísal si, pozrel som sa, a veru chyba je to. Idem to hneď opraviť - jazdná doba je tam 2 min.
Nerozumiem dobre tomu, čo sa myslí pod "priemernou" jazdnou dobou. Napríklad l.4 z Fatranskej na Matice slov. má uvedené pri názvoch zastávok 3min., ale keď si dám zobraziť CP, tak každý spoj je tam o 2 min. (4:55 > 4:57).
MAN vlastní Snow Paradise. Dohoda medzi DPMŽ a lyžiarskym strediskom je jednoduchá a zhruba nasledovná - v čase zimnej sezóny požičiava DPMŽ 5-6 autobusov, ktoré spolu s MANom zabezpečujú návoz do lyžiarskeho strediska. V období mimo sezóny zase Snow Paradise na oplátku požičiava svoj MAN DPMŽ, ktorý ho zaraďuje na linky MHD.
Tak jsem si byl dnes zalyžovat ve Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica a docela jsem čuměl na "výkvět" DPMŽ ve funkci skibusů... zachyceny vozy 80, 84, 90, 34 (ten mě málem udusil v modrém dýmu) a žlutý MAN - ten je v majetku DPMŽ (protože má logo DPMŽ) nebo je to nějaký pronájem (protože nemá číslo)?
Jinak fajn lyžovačka...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JaRu
Dalej ma zaujal nazor : "žiaci, ktorých rodičia napriek plneorganizovanej Základnej škole na Hájiku trvajú na dochádzaní ich detí na opačný koniec mesta". Ved by ich to malo tesit ze maju zakaznikov.
Ale MHD v ZA nezalezi na cestujucich. Ide iba o biznis.
A mestu uz vobec nezalezi na zivotnom prostredi. Zase bude viacej ludi cestovat autami, ...