Montovat terciky zacali, ale v sobotu na zastavke Obchodna, smer mesto, boli cisla liniek 2,4,6,7,14, co trochu nezodpoveda stavu, aky bude po 21.1. Snad to bola len mala chybicka a je to uz opravene...
Mimochodom, po tom, čo sa už od pred víkendu začali po zastávkach montovať nové linkové terčíky, dnes sa už objavili aj nové cestovné poriadky. Škoda, že staré tam už nie sú a tak si môžete len domyslieť, čo a kedy to dnes ide.
Máš pravdu. Takmer dokonale je to urobené cez víkend na linkách 21 a 24. Jedna odchádza o 22.38 a druhá o 22.47 hod. zo strategických bodov na daných linkách. Myslím si, že v novej koncepcii by linky 13, 14 a 16 mali zo stanice odchádzať ako v so a ne, tak aj v pracovný týždeň v podobných časoch. a finančne to nemôže byť náročné, lebo ak v iných mestách si dovolia prevádzkovať denné linky a vyplatí sa im to, tak to nemôže byť čistá strata pre Žilinu. Je smutné, že len a len vďaka MHD nie je v Žiline takmer žiadny spoločenský život po 22 hod, lebo ľudia musia odísť na posledné spoje tesne po 22 hod a viac v podnikoch nevidieť nikoho. A pracujúci??? Ak mám robiť do 22 hod a potom cválať z jedného konca mesta na druhý, aby som stihol od ONV spoj o 22.19 hod, tak v tomto počasí fakt ďakujeme. Príklad: z PCHZ ak chce ísť niekto do Bánovej, musí od 22hod , kedy mu končí smena, prezliecť sa,bežať 15min. na zastávku ku ONV, aby sa nejako vôbec dostal domov....., lebo linka 4 pôjde o 21.55 a ďalšia 22.25 z Predmestskej, ktoré obe sú mu na nič. A pre zaujímavosť ani L6 a ani L16 nerobia žiaden prípoj na túto linku.... A tak aj prestupný lístok mi je na nič, lebo nemám možnosť vôbec na niečo prestúpiť..... Všimne si už konečne aj niekto potreby normálnych ľudí???? Reálny život a reálne potreby ľudí sú niekedy odlišné ako reálne niekde niekym vypracovaná tabuľka. Juraj, toto sú skutočne argumenty, kde MHD nie je pre ľudí, ale len pre niekoho nepodarenú tabuľku, ktorá ukáže, že rozpočet dodržíme...... Prejdu voľby, zvýši sa cestovné, potom sa budú opäť robiť štúdie..... Veď to poznáme.... Ale život ľudí v meste sa môže DPMŽ vymknúť z rúk a ľudia tento pre nich službukonajúci podnik chápať ako mudrlantov a žráčov ich daní......
Konecne dobry napad - vyuzit posledne spoje pri zjazde do depa, sam som niekolkokrat nestihol "posledny" do mesta, a potom som cestou peso stretol tbus z centra a o nejaky cas ako ide prazdny do depa. Novu koncepciu vyskusa cas, ako plus hodnotim skratenie intervalu a jeho prekladanie na sidliskach, co mi vsak pomerne oci kole na novom plane liniek - preco pri okruhu okolo centra su linky z hajika (6,16) vedene jednym smerom a podobne linky zo soliniek (3,13)? Je to skoda, pretoze pri prehodeni smeru jazdy v centre medzi 13 a 16 budu z oboch sidlisk vyuzite oba smery okruhu, co pri ceste na konkretnu zastavku - napr. zo soliniek ku policii usetri pomerne vela casu, nehovoriac o tom, ze nie vsetky zastavky su umiestnene oproti sebe pre obidva smery (hurbanova). A tak by bolo mozne aj z kazdej zastavky sa niektorou linkou dostat na vsetky sidliska. Je to len detail ale mozno by sa o nom dalo pouvazovat prave kvoli tomu, ze nevyzaduje velku upravu vytvoreneho planu a ani by nenastala zmena v rozlozeni poctu tbusov na kazdy zo smerov okolo centra..
Tak ma napadlo, že po dobudovaní križovatky pri Metre a zatrolejovaní Bytčice by mohli vzniknúť podľa vzoru liniek 3/13, 4/14 a 6/16 zase dve linky z Bytčice, a to L2 cez Hliny na centrálny okruh a L12 cez Solinky a Vlčince do centra ? a potom by sa L7 mohla zrušiť ako nesystémová ? a po vybudovaní premostenia pri márnici by mohli od Nového cintorína viesť tiež dve linky, a to L1 cez Priemyselnú, Závodskú, Rondel, Hálkovu a L11 cez Rázusovu, obidve by sa tiež krútili po centrálnom okruhu ?
Mne sa strasne paci ten radikalny posun v mysleni - este pred rokom nas DPMZ ale aj skalni a ortodoxni patrioti presviedcali, ake je to uzasne, ze teraz budeme mat maly, stredny a dokonca aj velky trolejbusovy okruh (to bolo snad ako magicke zaklinadlo - zokruhovanie, okruhy), ake je super, ze cele Vlcince a Solinky sa teraz mozu priamo navzajom navstevovat, aky je cely system super a pre cestujucich, pretoze bol navrhnuty tymi spravnymi zilinskymi "dopravnymi odbornikmi" zo ZU a ze vsetci, ktori tvrdia, ze ten system nema s pouzitelnou a "user friendly" MHD moc spolocne, su len mimozilinski neprajnici a nic nevediaci kecalkovia. A teraz taka zmena... ?
Prečo zachádza L13 zo Soliniek na Vlčince? Aby tie drôty, ktoré tam v r. 2004 s veľkou slávou natiahli, boli aspoň nejako využité ? Vtedy sa hovorilo aké je to fajn, že budeme mať okruhové linky, aj ich zaviedli nepreberné množstvo, potom sa ukázali ich nevýhody, tak teraz sa ide k opačnému mantinelu ? Dokonca ani L1, ktorá začala históriu TB dopravy v Žiline, už nebude ?
Ešte zaujímavejší je "Návod na použitie cestovného poriadku" na 3. strane ŽV, kde sa tvrdí, že je to "kompletný rozpis zmien v CP DPMŽ, ktorý nadobudne platnosť 21. januára 2006". A čo napríklad L29, tá im unikla? A okrem toho uvádzajú príklady použitia tohto CP, kde stále hovoria o autobusoch, nie o trolejbusoch! Že by od soboty prestali jazdiť trolejbusy aj v Žiline? ?
Viem, je to len odfláknutá novinárčina, ale myslím, že to dobre ilustruje fakt, že substrátu je úplne jedno, či tá krabica, v ktorej sa vezú, má hore tykadlá alebo nie ? a nejaká ekológia je až na poslednom mieste ?
Porovnaval som cestovne poriadky v rannej spicke zo zastavky Obchodna z roku 1999 a tieto nove. Kym predtym za hodinu islo priblizne 31-32 spojov, teraz to bude len 15. Vyhananie cestujucich do aut, na bicykle a vlastne nohy zozalo svoj uspech....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.