Reply on: Juraj #6011:
Mal by som jeden návrh na trasovanie, možno blbý, ale môj. Reagujem aj na to, že podľa Tvojho bodu 2/ ešte stále pretrváva názor, že Hájik je malé sídlisko, a preto nepotrebuje také dobré spojenie ako iné sídliská. Pozor, Hájik2 už je takmer dokončený! Predpokladám, že počtom obyvateľov bude v priebehu budúceho roka (ak už nie je) porovnateľný so Solinkami.A teraz konštruktívne: Súhlasím s tým, že L7 a L17 nebudú potrebné, ale len v prípade, že bude plnohodnotne nahradené spojenie, ktoré teraz poskytujú. Môj návrh: Nenechajte L6 končiť pre Carrefoure (viď príspevok skôr, že tam niet koho ráno ani voziť), ale zokruhujte ju, a protismerne zokruhujte L16, a to takto: L6: Hájik, Závodie, ŽS, Nemocnica, Vlčince, ŽU-Veľký Diel, Solinky, Hliny, Závodie, Hájik, a L16 protismerne.
Výhody (pre cestujúcich):
1. Zjdenoduší sa číslovanie, každý bude vedieť podľa cieľa cesty, na čo má nasadnúť.
2. Vzniká možnosť pre cestujúcich nevoziť sa medzi sídliskami cez centrum (okrem jeho líznutia pri Polícii, aj to bez prestupovania).
3. Zabezpečí sa priame spojenie Hájika aj s centrom, aj s univerzitou, aj spojenie všetkých (podčiarkujem všetkých) sídlisk navzájom, aj s centrom, aj s univerzitou, aj univerzitné objekty v centre sa spoja s univerzitou na VD.
4. Pokiaľ by sa ešte aj zhustili spoje a zaviedli intervaly, tak to podpíšem aj krvou.
Výhody (pre centrum mesta):
1. Odľahčí sa centrum mesta tým, že nie všetci cestujúci medzi sídliskami budú musieť v centre presadať, podsatatná časť (L16 z Hájika a L6 z Vlčincov a Soliniek) pôjde mimo centra.
Nevýhody (pre DPMŽ):
1. Cestujúci nebude nútený presadať, a tak nezaplatí za jednu cestu dva lístky.
Miro
3. Ja sa prikláňam k názoru, že L5 / 15 by stačila konečná na Matici. A keď je takáto, nedali by sa aj na krátke trolejbusy dokúpiť elektronické transparenty, aby tam vodič nemusel dávať tú papndeklovú tabuľku?
4. Nemohli by sme tento minimalistický variant skúsiť doplniť a nie tak ako navrhuješ, úplne ho zavrhnúť a upravovať súčasný stav?
5. Dá sa prejsť od Vlčincov ku Carrefouru? Ak nie, bolo by veľmi nákladné predrôtovať ten kruhový objazd tak, aby sa dalo? Potom by sa v smere od ŽU dalo prejsť celými Vlčincami a točiť sa pri Carrefoure.
Ospravedlňujem sa, že nenavrhujem žiadne konkrétne riešenia, myslím si, že na to sú dopravní profesionáli, my amatérski cestujúci sme na to, aby sme ich riešenia kritizovali ?