Reply on: TB94 #22912:
Do Karosy B741, že sa zmestilo viac ľudí než do dvojdverového Ikarusu 280.08 asi preto, že mal usporiadanie sedadiel prímestské, t.j. menej miesta na státie. Ja si pamätám najmä linku 1 ako celkom vyťaženú a pravidelne obsluhovanú Ikarusmi 280 v mestskom prevedení. Žilina má dodnes jedno veľké šťastie, že ešte stihla dozvuky socíku a zrealizovali sa plány na vybudovanie trolejbusovej siete. A v celku nie dlhom časovom odstupe sa pridal aj Hájik. Dodnes si pamätám ako som chodil sledovať to, či sa už na Hájiku osádzajú stĺpy pre trakčné vedenie, pretože hodný čas sa tie stĺpy povaľovali pod Hájikom nastohované. Keby som mal v tom čase mobil s foťákom, tak by som to cvakol aspoň pre archív - vlastne mal som vôbec vtedy mobil? Škoda, že niektoré veci ostali iba v spomienkach v hlave ale ako vidím, tak som si dobre zapamätal ako často premávali trolejbusy v 90. rokoch.Dnes je na škodu žilinskej MHD to, že trolejbusové linky prechádzajú po rannej špičke do nadmerného útlmu namiesto toho aby bol ponechaný interval z rannej špičky až do konca poobednej špičky, príp. sa iba jemne interval natiahol z 10 na 12 alebo 15 minút. Autobusové linky MHD trpia nepravidelnou premávkou skrz intervaly ako 25, 35, 45, 50 a 55 min, nahustenie spojov a následnú absenciu ponuky večer, či po zvyšok špičky (viď. L24). A po tarifnej stránke nezmenené platnosti lístkov na počet zastávok do/nad 5. Inak vozový park má dnes Žilina najlepší na Slovensku. Nielen miera obnovy ale aj kvalita tej obnovy je na Slovenské pomery eňo-ňuňo.
Frangar
Pamätám si, keď otvorili trať cez Veľký diel, že aké šialené linkové vedenie to sprevádzalo. L4 si to zlízla tak, že premávala cez víkend v asymetrickom intervale 2x za hodinu, pretože bolo treba výkony na "harakiri de Žilina" 7/17 ktoré obišli z Hájika celú Žilinu cez VD okruhom a vrátili sa späť na Hájik a celý ten okruh trval takmer hodinu myslím. A podobný ale menší okruh robili 5/15 trasou ako keby si dnešnú L5 zokruhoval štýlom ako dnes premávajú 4/14. Tie linky premávali tak, že sa vôbec nedalo hovoriť o intervaloch, vlastne ako teraz pozerám vytlačené CP zo stavu po otvorení trate a Veľký diel, tak sa nedá hovoriť o intervaloch takmer na žiadnej linke a linky z Hájika tie ... dostali jedna za druhou takú ranu, že ani jedna nepremávala poriadne ale to rozpíšem v separé príspevku radšej o chvíľu. Spomeniem ešte jednu špecialitu žilinskej MHD, ktorá sa našťastie vytratila a síce, že prázdninové CP neexistovali v podstate, existovalo len to, že za vybrané spoje dali značku "c" do CP alebo "a" ak sa dobre pamätám a tie proste cez prázniny nepremávali. Čiže zo 6 odchodov za hodinu ostalo 5, a teda bol interval 10 minút a potom raz za hodinu 20 minút namiesto toho aby interval natiahli na 12 minút. To bola tiež vec, ktorá ma dlhý čas na žilinskej MHD dostával do nemého úžasu