Reply on: Vladimír #22915:
Tak to boli celkom veľké skoky v intervaloch pri linkách 1 a 3 medzi špičkou a sedlom. Linku 6 ako si napísal, tak v takom režime premávala ako autobusová ešte? Lebo viem, že ešte než spustili trolejbusy na Hájik, tak sa tam zaviedla k L6 a 30 linka 7 s premávkou iba v špičke pracovných dní každých 30 minút. Potom L30 zmizla z Hájiku a bola skrátená na úsek žel.st. - Vranie (čo aj malo podľa môjho názoru ostať a internáty mohli riešiť radšej predĺžením trolejbusovej trate od Carrefouru ...) a zaviedla sa posilová L16. To už potom ostalo do otvorenia trate, pričom si pamätám, že po zavedení L16 sa L6 oslabila celkom dosť, čo mi bolo dosť ľúto, pretože L6 bola pre svoj status jedinej autobusovej linky s "klbákmi" môj absolútny miláčik. A podčiarkovalo to ešte aj to, že sa na nej objavovalo to, čo na iných linkách vôbec a síce mestská kĺbová Karosa bez tradičného žilinského náteru ale s červeným náterom s bielym vodorovným pásom v strede typickým pre MHD ešte z čias socíku a podnikové čísla mali nie ako väčšina autobusov také "malebné" ale ako cez šablónu hranatejšiu.Pamätám si, keď otvorili trať cez Veľký diel, že aké šialené linkové vedenie to sprevádzalo. L4 si to zlízla tak, že premávala cez víkend v asymetrickom intervale 2x za hodinu, pretože bolo treba výkony na "harakiri de Žilina" 7/17 ktoré obišli z Hájika celú Žilinu cez VD okruhom a vrátili sa späť na Hájik a celý ten okruh trval takmer hodinu myslím. A podobný ale menší okruh robili 5/15 trasou ako keby si dnešnú L5 zokruhoval štýlom ako dnes premávajú 4/14. Tie linky premávali tak, že sa vôbec nedalo hovoriť o intervaloch, vlastne ako teraz pozerám vytlačené CP zo stavu po otvorení trate a Veľký diel, tak sa nedá hovoriť o intervaloch takmer na žiadnej linke a linky z Hájika tie ... dostali jedna za druhou takú ranu, že ani jedna nepremávala poriadne ale to rozpíšem v separé príspevku radšej o chvíľu. Spomeniem ešte jednu špecialitu žilinskej MHD, ktorá sa našťastie vytratila a síce, že prázdninové CP neexistovali v podstate, existovalo len to, že za vybrané spoje dali značku "c" do CP alebo "a" ak sa dobre pamätám a tie proste cez prázniny nepremávali. Čiže zo 6 odchodov za hodinu ostalo 5, a teda bol interval 10 minút a potom raz za hodinu 20 minút namiesto toho aby interval natiahli na 12 minút. To bola tiež vec, ktorá ma dlhý čas na žilinskej MHD dostával do nemého úžasu
TB94
enviroportal.sk/eia/dokument/244722
Trasa HA - Kamenná - SO - VL je priam dokonalá, spája všetky sídliská okrem Hlín s Kamennou, možno ešte by to chcelo zachádzať v Bánovej k Cintorínu kvôli pekárni (minúta navyše - 50m), a ešte je aj záliv na Bitarovskej medzi Rajčiankou a Kamennou kde by mohla byť ďalšia zastávka aspoň v jednom smere, keďže zastávka Domáce potreby je až stovky metrov ďalej, prípadne vybudovať novú aj oproti.
Ale pokračovanie od VL na Kysuckú sa mi zdá priveľmi duplicitné s inými linkami (1,6,30), navyše v špičke by sa zasekli vozidlá v centre, a aj kvôli tomu nasadzovať viac vozidiel? (zo ŽS na Kamennú premáva L26, smer Kaufland-UNI L30, tam skôr zhustiť L30 od ŽS).
Lebo už takto mi to vychádza že dve vozidlá HA-VL by to ledva za polhodinu stíhali otáčať, skôr by to chcelo na VL urobiť okruh poza OSBD nech neprechádza tie isté zastávky 2x a konečná by tak mohla byť len na Hájiku, ak by linka nekončila už na Matice slovenskej.
V dokumente na začiatku sa spomínajú aj uvažované úpravy L7 skrátením cez Centrálnu (keďže Hájik-MAX by riešila L62) a spomenutá je aj L16 poza Políciu okolo škôl v smere na Hájik.