Reply on: Vladimír #22915:
Tak to boli celkom veľké skoky v intervaloch pri linkách 1 a 3 medzi špičkou a sedlom. Linku 6 ako si napísal, tak v takom režime premávala ako autobusová ešte? Lebo viem, že ešte než spustili trolejbusy na Hájik, tak sa tam zaviedla k L6 a 30 linka 7 s premávkou iba v špičke pracovných dní každých 30 minút. Potom L30 zmizla z Hájiku a bola skrátená na úsek žel.st. - Vranie (čo aj malo podľa môjho názoru ostať a internáty mohli riešiť radšej predĺžením trolejbusovej trate od Carrefouru ...) a zaviedla sa posilová L16. To už potom ostalo do otvorenia trate, pričom si pamätám, že po zavedení L16 sa L6 oslabila celkom dosť, čo mi bolo dosť ľúto, pretože L6 bola pre svoj status jedinej autobusovej linky s "klbákmi" môj absolútny miláčik. A podčiarkovalo to ešte aj to, že sa na nej objavovalo to, čo na iných linkách vôbec a síce mestská kĺbová Karosa bez tradičného žilinského náteru ale s červeným náterom s bielym vodorovným pásom v strede typickým pre MHD ešte z čias socíku a podnikové čísla mali nie ako väčšina autobusov také "malebné" ale ako cez šablónu hranatejšiu.Pamätám si, keď otvorili trať cez Veľký diel, že aké šialené linkové vedenie to sprevádzalo. L4 si to zlízla tak, že premávala cez víkend v asymetrickom intervale 2x za hodinu, pretože bolo treba výkony na "harakiri de Žilina" 7/17 ktoré obišli z Hájika celú Žilinu cez VD okruhom a vrátili sa späť na Hájik a celý ten okruh trval takmer hodinu myslím. A podobný ale menší okruh robili 5/15 trasou ako keby si dnešnú L5 zokruhoval štýlom ako dnes premávajú 4/14. Tie linky premávali tak, že sa vôbec nedalo hovoriť o intervaloch, vlastne ako teraz pozerám vytlačené CP zo stavu po otvorení trate a Veľký diel, tak sa nedá hovoriť o intervaloch takmer na žiadnej linke a linky z Hájika tie ... dostali jedna za druhou takú ranu, že ani jedna nepremávala poriadne ale to rozpíšem v separé príspevku radšej o chvíľu. Spomeniem ešte jednu špecialitu žilinskej MHD, ktorá sa našťastie vytratila a síce, že prázdninové CP neexistovali v podstate, existovalo len to, že za vybrané spoje dali značku "c" do CP alebo "a" ak sa dobre pamätám a tie proste cez prázniny nepremávali. Čiže zo 6 odchodov za hodinu ostalo 5, a teda bol interval 10 minút a potom raz za hodinu 20 minút namiesto toho aby interval natiahli na 12 minút. To bola tiež vec, ktorá ma dlhý čas na žilinskej MHD dostával do nemého úžasu
TB94
Ešte pred strolejbusovaním L4 v premávke na najvyťaženejších linkách neskutočne dymiace dvojdverové modré Ikarusy (spomínam na #5 a #7), oproti ktorým dlhé Karosy boli akoby z iného vesmíru a z nejakého dôvodu sa do nich vmestilo viac ľudí, takže sa každý modlil aby prišla Karoska ...
Spomínam a veľmi rád, ako dlhé trolejbusy situáciu v lete 1996 totálne zachránili, cesty do práce či školy od septembra prestali byť takým stresujúcim hororom, 15Tr boli v tej dobe veľmi užitočné mašinky, aj kvôli tomu hnusnému smradu ktorého bolo zrazu o dosť menej vďaka konečne odstaveným Ikarusom namiesto ktorých sa mali radšej dlhé Karosy začať vyrábať oveľa skôr.
Je to nádhera i v roku 2019 mať stále možnosť sa zviesť dlhou Karosou, i keď už nie pôvodným typom, ale aj tak treba využiť kým tu sú, ktovie dokedy, už je naplánovaný nákup ďalších 5 kĺbakov ktoré ich raz nahradia, možno aj kvôli nevyhnutným výlukám pri kompletnej obnove trolejí, keďže pre Kiu ich toľko ani netreba (?)