este dve veci som chcel:
1) zisla by sa tato stranka trocha obnovit, pridat nejake nove fotky do galerie, nieco pridat do zaujimavosti...., proste nejak to tu ozivit...., (vid ostatne stranky) ja by som sa aj podujal na takyto cin, ale jednak sa mi nechce a taktiez nemam ani moznost nieco tu vylepsit...
2) neviete niekto nieco o budovani trolejbudovej dopravy v Prievidzi? Tusim na oficialnej stranke mesta som cital, ze v buducnosti sa s tym pocita, tak by ma zaujimalo, ci o tom nevie niekto viac....
vidis , ja som tiez tu navrhoval dve linky , ale akosi stale nikto na ten navrh nic neodpisal... ? , a uz som dostal novy napad. Zavedenie AVBAD (autobusovej verzie buducej autobusovej dopravy). Ked sa mi bude chciet robit presny pran tych dvoch buducich liniek a aj intervaly, a vsetku paradu okolo toho, tak to tu vyvesim...
Moja nova koncepcia autobusovej dopravy pocita s tym, ze sa uz konecne dobuduje ten kusocek cesty zo Soliniek priamo na Rajecku..smerom do Bytcice, aby tadial mohla byt spustena , a slavnostne otvorena primatorom a zastupitelstvom mesta linka c.2. Ale poporade. Najskor vznikne linka c.1 smer Vlcince, centrum, Hajik, patrilo by sa, keby jazdila aj naspet..., a potom linka c.2. ktora bude jazdit na trase Kysucke nove mesto, zilina-centrum, Hliny, Solinky, Bytcica, Lietavska Lucka, a mozno aj dalej... Na linke c .1 budu jazdit take elegantne cervene ikarusy 280, a na linke c .2 budu zase take modre primestske ikarusy. Ked ma nieco nove napadne, dopisem ☺
nepisal si nahodou ty, alebo uz neviem kto, nechce sa mi to hladat... v starych analoch ? diskusneho fora, ze ten pocet prepravovanych osob suvisi s tym, ze MHD v Presove obsluhuje vlastne 102-105tisic cestujucich?, tak je jasne, ze ten pocet prepravovanych osob bude vecsi... A tie vyssie naklady...hm, v Za je vsetko drahe... hlavne najomne..., preto sa asi prestahujem niekde inde, napr. niekde na juh, kde bude vsetko lacnejsie a urcite aj teplejsie, takze usetrim aj za kurenie, lebo z Za byva fakt strasna zima po cely rok....
...ale to uz som sa moc zarozpraval..
zase to nie je az take zle.. Vtedy som pisal, ze ten problem bol len na Vlcincoch, kde v prvej polhodine islo 5 liniek za sebou a v druhej nic.. Tento problem je len v sobotu a nedelu, inac je skoro vsetko OK, stacilo by len keby sa interval L1 presunul z prvej polhodiny do druhej...., pripadne by sa posunul interval L4 -tej prvej co ide v prvej polhodine, tak keby odchadzala L4 o par minut skor (nepisem konkretne casy, lebo z kazdej zastavky z Vlciniec odchadza t-bus o nieco neskor) ale je tam zase ten problem, ze L4 ma vcelku pravidelny polhodinovy interval, cize keby sa posunula o nieco skor, uz by to nebolo moc dobre, mozno by bol nedostatok t-busov, alebo by vodici mali kratsiu prestavku.. Potom uz ostava len posunutie casu odchodu L6 do druhej polhodiny, ale kto vie, ake by to bolo kompatibilne s Hajikom. Preto , keby sa posunula ta L1, tak by boho uz vsetko celkom fajn..
no nie som si isty, ci L26,28 su cisto mestske linky... . Jazdia predsa do Banovej a to uz je z casti taka priemyselna a zcasti primestska cast, samozrejme, oficialne je to sucast mesta...., A navyse L26 berie ciastocne aj cast ludi z Rosiniek...
AVTD bolo čosi úplne iného, než je v ZA dnes. AVTD predpokladala minimum liniek a prestupný tarif.
Ak je váš geniálny systém taký dokonalý, že nevyžaduje účelové linky, znamená to jednu z týchto vecí: Buď sú vozidlá v špičke preplnené, alebo je špičková kapacita zbytočne vysoká alebo je aj sedlová kapacita zbytočne vysoká.
Vaše tri dopravné okruhy nikto neodsudzuje. Odsudzuje sa tu všeobecne a právom váš zbytočne vysoký počet liniek s neatraktívnym intervalom, ktoré sú daňou za váš nezmyselný, pseudospravodlivý, pseudovýkonový tarif.
Akurat, ze ten vas "dokonaly" system prepravy rocne o 30% menej cestujucich ako v PO pri nakladoch o 20% vyssich ako v PO. A preco? No lebo, nezmyselne intervaly, buzeracia cestujucich pri cestovani (nutnost oznacovania kazdej kazdy), neprestupna tarifa, riedka doprava. To bolo v plane pri zavadzani AVTD?
Filozofia AVTD je uz davno pochovana...
ad pokuta: to nie je pokuta, ale "pokuta" - cize rozdiel medzi cca 350 a 950 Sk pri maxime.
Do uctovnictva DPMZ nevidim, ale nemoze mat lepsie dohodnute podmienky ako to dovoluju vseobecne podmienky. To by si potom mohli menit maximum aj 2 x do mesiaca.
Odber za fakturacne obdobie sa dohaduje na rok dopredu, upresnuje v priebehu roka a este v priebehu obdobia je mozne ho zmenit. O tom je praca energetika.
Toto som robil aj ja. Maximum som nedohadoval, tam podmienky neviem.
Ono sice sa mozno dostanem kam chcem, ale na tej zastavke urcite zostanem, ak nevystihnem ten slahnuty cas, ked v priebehu 15 minut idu 3 linky a ten zvysok do dalsej hodiny zostavam na tej zastavke, aj ked sa sice dostanem kam chcem.
Tebe tento system podla vsetkeho vyhovuje viac, ale ja by som teda kazdu zmenu rozhodne nenazyval zdokonalenim (ostatne si tu asi jediny komu sa zda byt sucasny stav lepsi).
"Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú." To je sice pekne, ze mame tri dopravne okruhy, ale co z toho? To, co tu mame teraz? Napisal si to spravne, asi sa naozaj splnil sen dopravakov. Len skoda, ze ti dopravaci si len plnia svoje sny, rozbijaju to dobre, co tu uz bolo vybudovane a akosi zabudaju na to, ze MHD ma byt pre cestujucich, ktori ju pouzivaju.
A k tej odbornosti - povodnu AVTD navrhovali odbornici, ale o prepojeni SO-VL rozhodol primator takto: "A tak to sakra vyskusame a pustime a potom uvidime, ci sa to vyplati" (na namietku o tom, ze nebolo mozne oboznamit sa s nejakymi relevantnymi podkladmi). Bol som pri tom. Keby si mal takehoto pracovnika vo firme, kde by ti mal urobit tymto sposobom mnohomilionove rozhodnutie, tak by si ho asi okamzite vyrazil.
Filozofia dopravy vychádzala z AVTD, ktorá bola spracovaná VÚD v Žiline, odskúšaná a následne sa pristúpilo k budovaniu TD. Doprava bola sústredená do hlavných koridorov a všetky jalové A linky sa zrušili. Za osem rokov bol vybudovaný trolejbusový dopravný systém, ktorý v plnom rozsahu zabezpečil dopravu v meste. Autobusové linky zostali len doplnkové, a to na zabezpečenie dopravy z mestských častí, bývalých obcí. Aj tie sú zjednodušené, lebo jedna linka zabezpečuje dve prímestské časti. Čisto mestské autobusové linky zostali len dve L26 a L28. Dopravný systém je tak dokonalý, že nevyžaduje takmer nijaké doplnkové autobusové linky. Nepotrebujeme teda linky pre sestričky, vojakov a podobne. Skús si porovnať počty liniek a pozri sa na plán liniek MHD v Žiline a porovnaj tú jednoduchosť. Každý sa dostane kam chce a včas, nikto nezostane na zástavke. Trolejbusový systém sa ešte zdokonalil v tomto roku zokruhovaním trolejbusovej dopravy. Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú.
Čo sa týka toho intervalu. Nie som obhajcom DP, ale zbytočne mi tu bude niekto podsúvať na porovnanie L4 prešovskú a L4 žilinskú. Ty si to jasne a zrozumiteľne napísal, že trolejbusy v PO majú takmer rovnomerný celodenný interval a v špičke sa vypravujú autobusy. Tak potom môžu byť intervaly na Tr linkách pekne uhladené. V Žiline sa ***** posilňuje trolejbusmi, tak samozrejme, že keď sú nasadené ďalšie Tr, tak ten interval nemôže oku lahodiť. Keď si zoberieme žilinskú klasickú L3 a L4, tak je to tam vidieť. Môžem povedať, že mesto mám prejdené všetkými smermi, stál som s fotoaparátom takmer na všetkých zastávkach, obratiskách a otočkách. Dopravu som sledoval v rôznom čase na rôznych miestach. Ten systém spracovaný dopravnými odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchý a praktický. Samozrejme, že nič nie je dokonalé a stále je čo zlepšovať.
O energetike nabudúce.
Pod inou filozofiou zabezpecena dopravy v spicke som myslel to, ze v PO sa vypravuje viac A, a T maju celodenne rovnake alebo malo rozdielne intervaly. V Ziline je vyraznejsie posilnenie T v spicke.
Podla mna nie je podstatne, kolko je kde liniek, ale ci je na dolezitych usekoch (zvacsa zatrolejovanych) atraktivny interval. A ked sa spoje viacerych liniek akosi nedari prekladat, tak je lepsie menej liniek a lepsi interval. Pocet cestujucich v sedle ovplyvnuje aj tarifa.
K energetike:
cas platnosti spickovej, vysokej a nizkej tarify sa tyka len odberatelov zo siete vvn. Ak DP odobera EE z 22 kV, tak ma len vysoku a nizku tarifu. Sadzba sa da tiez vybrat rozna. :
Dohodne sa technicke maximum a mnozstvo energie. Za 15-minutove mesacne maximum sa moze platit A) podla nameranej hodnoty (vacsia cena); alebo sa odhadne (lacnejsie, ale hrozia penale za prekrocenie)
Cim je dlhsi cas vyuzitia maxima, tym sa platba za vykon "rozpocita" na viac kWh a EE je postupne lacnejsia.
Cas vyuzitia maxima moze ovplyvnit nerovnomernost odberu a cas trvania odberu.
Kazde mesto je inac rozlozene a moze byt pre neho vhodne nieco ine. Ja som rad, ze v Ziline sa ***** zabezpecuje trolikmi. Svojho casu bola v Presove spickova trolejbusova linka 30, na ktorej zacali postupne jazdit autobusy (dnes sucast inej linky). Ak sa pridanym spojom nezvysi vykonove maximum, tak palivove naklady na T su asi tretinove ako u A . Kedze dnes je vysoka cena nafty, tak by aj mna zaujimalo, ako dlho by mal trvat spickovy odber EE, aby sa to trolejbusmi oplatilo v porovnani s A. {20-krat do mesiaca by mala ***** trvat kolko minut ?}
Na vypocet by boli potrebne presne udaje z DP.
Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát.
"Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB". Nerozumiem ti o akej filozofii hovoríš, do účtovníctva DP nevidíš, odberové diagramy si nevidel, pokuty za prekročenie sú len tvojim zbožným želaním. DPMŽ môže mať vysledované a zmluvne dohodnuté diagramy s energetikou lepšie ako ktokoľvek iný. Myslíš si, že DP má funkciu energetika len na parádu a že by boli všetci takí naivní, aby vyhadzovali peniaze do vzduchu, ako sa to tu snaží niekto nahovoriť.
Tie poplatky sú skutočne vysoké a mesačne sa platí za najvyššie nameraný štvrťhodinový maximum. Poplatok za prekročenie je za 1 kW až do 1.000,- Sk. Je to dosť zložitá oblasť lebo aj za prácu (odber) sa účtuje v troch tarifách, špičková, vysoká a nízka. Myslím si, že energetika je veľmi zložitý vzťah, a preto predpokladám že každý DP si dáva pozor na túto oblasť. Veď vlastne ide o peniaze a tých nie je a nebude dosť.
Tr ev.c. 207 mal prave zrejme nehodu. Stoji na zast. Zavodska a pekne zavadzia autam v smere do Banovej. Nevyzera poskodeny, ani dodavka s galantskym EC, ale dopravaci to spisuju, je tam aj auto z dispecingu DPMZ.
pre SSE je to zakaznik ako kazdy iny. Lenze pokial im vyhovuje sucasna filozofia tak dojednavaju podmienky najlepsie ako vedia. Cize vhodne maximum aj mesacny odber. Tam uz je to o sikovnosti ako co najlepsie dohodnut (odber sa da menit aj v priebehu obdobia, maximum asi tazko) aby sa nepreplacalo na dohodnutom maxime, poplatkoch za prekrocenie, ani nad/pod mnozstvach odberu EE. Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB.
Asi takto: ja samozrejme nevidim do uctovnictva DPMZ a neviem, ci si nedohodli nejake special podmienky so Stredoslovenskou energetikou. Ani som nepocital presny prejazd vo vozokilometroch, ktory je jediny smerodatny, iba som porovnal intervaly. Ale i tak mam dojem, ze by sa za rovnake peniaze dalo zariadit viac muziky, alebo aspon rovnako muziky za menej penazi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa
1) zisla by sa tato stranka trocha obnovit, pridat nejake nove fotky do galerie, nieco pridat do zaujimavosti...., proste nejak to tu ozivit...., (vid ostatne stranky) ja by som sa aj podujal na takyto cin, ale jednak sa mi nechce a taktiez nemam ani moznost nieco tu vylepsit...
2) neviete niekto nieco o budovani trolejbudovej dopravy v Prievidzi? Tusim na oficialnej stranke mesta som cital, ze v buducnosti sa s tym pocita, tak by ma zaujimalo, ci o tom nevie niekto viac....