Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #2087:

Môžem to akceptovať a nabudúce rozoberiem tie účelové linky.
Reply on: Jozef #2085:
OK, ale v tom pripade sa dopocitame k poctu obyvatelov cca 102-105 tisic (Presov+obce obsluhovane DPMP), co je 125% Ziliny (uzemia obsluhovaneho DPMZ). Takze zas ten vyssi pocet liniek ma iste opodstatnenie 🙂
Reply on: Valec #2084:

Aj tak som ti veľmi nerozumel ohľadom el. energie a neviem čo by sme mali robiť. Nikto tu z DP nespomínal, že by boli nejaké vysoké pokuty alebo zlé dohodnuté diagramy. To bola teória jedného s diskutujúcich mimo Žiliny, ale nepodložená.
Reply on: Papyr #2034:

V príspevku si napísal toho trošku viac, a preto ti budem odpovedať postupne. DPMŽ samozrejme neprevádzkuje dopravu do obcí mimo Žiliny, lebo je mestský DP. O Prešove vieme, že DP zabezpečuje dopravu aj do samostatných obcí a do Veľkého Šariša. Sú to obce, ktoré sú úzko späté s aglomeráciou Prešova (myslím, že okrem Bzenova). Diskusia vznikla o počte liniek v porovnaní so Žilinou. Keby sme odpočítali tých jedenásť liniek, tak pravda je aj tak niekde uprostred. Aj keď tieto linky idú do samostatných obcí, prechádzajú mestskou aglomeráciou a zastavujú po svojej trase na zastávkach MHD. Linky majú možnosť využívať aj „domáci“, čiže nie sú to linky samostatné len do obcí. Argument zníženia z celkového počtu liniek o 11 do obcí by som akceptoval vtedy, ak by nezastavovali na zastávkach MHD, ale napr. by stáli až pri železničnej stanici.
Reply on: Jozef #2027:
Minuloročná NAY linka jazdila po trase NAY - Vysokoškolákov - Štúrovo nám. - Hálkova a späť. Premávala na nej Karosa 732 #46 s hodinovým intervalom, ale vzhľadom na to koľko ľudí sa ňou vozilo nepredpokladám, že by premávala aj tento rok. Ale však uvidíme, mimochodom jazdila od 7.12. Mám aj zo dve fotky.


K Auparku sa vyjadrovať nebudem. Na takú debatu by sa fakt hodilo radšej ísť si sadnúť niekam do krčmy.

Ohľadne el. energie a pokút, podľa mňa s tým naozaj treba niečo robiť. Napr. nasadiť nejakú tú kĺbovú Karosku namiesto trolu kým sa to celé nepreorganizuje.
Reply on: Kami #2082:

Dojednáva sa odberový diagram na odberné miesto na rok za výkon (kW) a prácu (kWh). Druhy sadzieb sú podľa inštalovaného výkonu. Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť (upraviť) len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát. Technický maximálny výkon štvrťhodinový sa ťažko odhaduje, ale môže sa vypočítať a vysledovať, lebo keď sa prekročí, tak sa za to platí. Keď je nižší výkon, ako je zmluvne dohodnutý, nič sa nedeje. Odberateľ je pokutovaný aj za neodobratie práce (čiže spotreby). ale aj za prečerpanie práce. Výkon sa mesačne vyhodnocuje (sú digitálne merače) a práca raz za rok. Samozrejme, že platby idú ako bolo zmluvne dohodnuté. Dôležité je preto správne sa dohodnúť pri odberovom diagrame na začiatku roka, lebo potom sa platí skutočne za všetko.
Takto to poznám všeobecne, ak niekto pozná pomery v DP bližšie môže ma opraviť alebo doplniť.
Reply on: Vševedko #2081:
to su tie "pokuty". Sadzba je asi 1,35/1,70 Sk za kWh.
Reply on: Kami #2080:
Buď Ti tam chýba niekde desatinná čiarka alebo si miesto MWh napísal kW:-P. Pri takejto cene by som bol prvý, kto by okamžite navrhol strhať všetky drôty...
Ceny za maximum su nasledovne - dohodnute 1/4 h maximum je 335 Sk za kW, za prekrocenie 950 Sk za kW.
Reply on: Miloš #2076:
tak , ale pre chodcov aka je to vyhoda...hlavne pri tom kauflande, lebo viem ake bolo tazke sa dostat na druhu stranu, a este aj je, ta stvorprudova komunikacia usti do dvojprudovej a ak na nej niekedy cakaju chodci dost dlho, aby mali sancu prejst na druhu stranu.., ale nie je to az take strasne ako na Rajeckej ?
Reply on: Miro #2077:

Ja som tú oblasť vyfotil, keď bolo ešte pekné počasie a poslal som 6.11.04. Vladimírovi súbor 11 fotografií. Aj ostatní mimo Žiliny mali záujem si to pozrieť, zatiaľ si musíme počkať a o tejto oblasti môže diskutovať len pár ľudí, ktorí to majú pred očami. Nerozumiem však jednej veci, že za tak dlhý čas nevedela SSC, prípadne Váhostav, ktorý stavbu realizuje dať tento dom do poriadku v súlade so zákonom. Teraz zbalia lopaty a odídu preč? Aj v demokracii platia isté pravidlá a dôchodkyňa, ktorá tam ani nebýva si nemôže donekonečna dávať požiadavky.
Samozrejme, že tam musí byť v špičke upchávka, keď sa dva prúdy schádzajú do jedného a ešte sa tam pripája aj cesta z oblasti od Zádubnia. Veľmi dobre som videl aké ťažkosti tam mali autobusy MHD, a preto sa ani nečudoval, keď meškávali.
Tak som dnes išiel zo Zástrania do mesta a musím konštatovať, že okolo toho domu, ktorý sa zo záhadných dôvodov nepodarilo zbúrať, to vyzerá ešte horšie, než som si myslel. Dva jazdné pruhy v smere od Považského Chlmca a Brodna sa zbiehajú do jedného a do toho ešte ústi vedľajšia cesta od Zástrania a spod Dubňa. Nechodím tade ráno v špičke, ale tipujem, že takto sa nič nevyriešilo, že tam stále budú vznikať dlhé zápchy, a tak linky 21, 22, 27, 29 a 30 plus prímestská doprava z tohto smeru bude naberať veľké meškanie. Môže mi to potvrdiť niekto, kto tade ráno jazdí? Ja som tade išiel dnes poobede a aj tak som dosť dlho čakal na tej stopke. V špičke budú vodiči L27 a 29 odkázaní na kolegialitu tých na hlavnej ceste.
A ešte si predstavte, že sa na zastávku skrytú za tým domom dovalí naraz niekoľko autobusov MHD plus niekoľko autobusov SAD. To ten jediný jazdný pruh zablokujú úplne ?
Reply on: zoZa #2074:

To nemyslíš vážne,že tie malé kruhové objazdy sú perfektné ! Veď tie sú príčinou zápchy. Svojim riešením sa absolútne nehodia do štvorprúdovej komunikácie s takým dopravným zaťažením, aké je tu. A pre chodcov mohli investori vyhotoviť nadchody a podchody. A "sem-tam sa tam nahromadia autá" - čo to asi je ? Je to každý deň, a kolóny dosahujú niekedy až po nemocnicu a na druhej strane k internátom. Prechádzaš 10-15 minút. Tie križovatky proste mali byť vyhotovené úplne inak.
K ceste za plavárňou: tá nebola naprojektovaná ako komunikácia, ktorá by mala niesť dopravnú záťaž medzi centrom a Vlčincami ani na obsluhu parkoviska pri Dubni. Má úbohé parametre a keď sa Dubeň budoval, tak ju ešte zúžili a poza Dubeň zjednosmernili. Po 2 rokoch v márnej snahe zachrániť situáciu ju zase zobojsmernili, a to v rozpore s normami, pretože absolútne nespĺňa šírkové parametre. Ale to nie je jediná komunikácia v Žiline, mohol by som rozprávať...
Nechcem ale zahlcovať diskusiu o MHD. ?
Reply on: Vševedko #2072:
vsak samozrejme ze ano.., ked uz nic ine...,
Reply on: Miloš #2070:
tak s tym centrom mas pravdu tam su a takisto aj budu problemy, ciastocne sa to podarilo vyriesit, ze vystavali tu stvorprudovu komunikaciu cez Hliny popri velkogaraziam a Bille atd., ale myslim si, ze ako su tie kruhove objazdy, (je pravda, ze nemuseli byt zase tri..) tak tam som si problemi ani nevsimol, len sem-tam sa tam nahromadia auta, hlavne v case spicky, tak ale keby vodici viac rozmyslali, tak by mohli vyuzit ine cesty, napr za plavarnou atd...a tie dva kruhove objazdy , hlavne ten pred Kauflandom su perfektne, vzhladom nato, ze su take male, tak zbrzdia dopravu a chodci moze ovela bezpecnejsie prechadzat z jednej strany cesty na druhu...
Reply on: zoZa #2071:
Aha, teba zaujimaju skor pikosky a planovanie zatial nerealizovanych veci, nez zaklady fungovania MHD 🙂

Nechcem, aby ste mali zbytocne kratke intervaly, ale aby boli rozdiely medzi spickou a sedlom MENSIE. To je take tazke pochopit? Mesto by platilo za elektriku ROVNAKO a spojov by bolo v sedle PODSTATNE VIAC.
Reply on: zoZa #2067:
To si robíš srandu?
Reply on: Papyr #2069:
takze k jednej veci: urcite vies lepsie co je to watt nez ja, tak mi to mozes vysvetlit, problem je v tom , ze ma to ani moc nazaujma, skor ma zaujima, ci nepoznas vsetky skolske busy jazdiace po Za, alebo ci nemas navrh, ako by si smeroval trasu liniek mhd ku Kii...
a k tej druhej veci: aj keby sme zaviedli teda presne tie intervaly ako si napisal tusim kedysy, kazdych 10 minut, alebo kolko, obmedzenie poctu liniek...atk potom by "mesto" platilo menej za elektriku a neplatilo by pokuty s ktorymi elektrarne uz pocitaju, tak co myslis, ze by sa asi stalo: vsetko by to smerovalo k tomu, ze by zvysili cenu prudu..., takze o nejaky cas by sme na tom boli rovnako ako aj teraz...
K Auparku: Nedúfajte, že investor zahĺbi Veľkú Okružnú. Projekt som si preštudoval a tento projekt úplne odignoroval dopravný problém Auparku. V špičkách je dnes Veľká Okružná preťažená. Napr. teraz v piatok okolo 18.00 bola zápcha od križovatky s ulicou Komenského až po križovatku so Spanyolovou. Svetelná signalizácia na prechodoch pre chodcov bola k ničomu a prechádzalo sa na vlastné riziko. To však ešte nebolo nič proti tomu, čo nás čaká. Ulice Komenského, Spanyolova, Veľká Okružná budú upchané a doprava tu bude stáť. Výrazne sa zaplnia aj ulice Predmestská a 1.mája. Križovatky ma malom okruhu budú nefunkčné. Spoje MHD budú mať mnohominútové meškanie. A toto nie je pesimizmus. Máme v Žiline už varujúci príklad: kruhové objazdy na ulici Vysokoškolákov. Niekoľkostometrový úsek môžete prechádzať 10 aj 15 minút. Chodci celé minúty nemajú šancu prejsť na druhú stranu. Investor týchto hypermarketov si dal 2 roky po zprevádzkovaní (!) urobiť dopravný prieskum a uznal, že to nie je v poriadku. A viete, komu za to môžu Žilinčania poďakovať.
Reply on: zoZa #2067:
Ty si mal niekedy v zivote aspon hodinu fyziky? Co je to za ****vinu, porovnavat spotrebu radia (ktore mi utiahne aj baterka) so spotrebou HNACIEHO MOTORU?

Vies, co je to watt? Vies, co je to watthodina?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.