Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #2077:

Ja som tú oblasť vyfotil, keď bolo ešte pekné počasie a poslal som 6.11.04. Vladimírovi súbor 11 fotografií. Aj ostatní mimo Žiliny mali záujem si to pozrieť, zatiaľ si musíme počkať a o tejto oblasti môže diskutovať len pár ľudí, ktorí to majú pred očami. Nerozumiem však jednej veci, že za tak dlhý čas nevedela SSC, prípadne Váhostav, ktorý stavbu realizuje dať tento dom do poriadku v súlade so zákonom. Teraz zbalia lopaty a odídu preč? Aj v demokracii platia isté pravidlá a dôchodkyňa, ktorá tam ani nebýva si nemôže donekonečna dávať požiadavky.
Samozrejme, že tam musí byť v špičke upchávka, keď sa dva prúdy schádzajú do jedného a ešte sa tam pripája aj cesta z oblasti od Zádubnia. Veľmi dobre som videl aké ťažkosti tam mali autobusy MHD, a preto sa ani nečudoval, keď meškávali.
Tak som dnes išiel zo Zástrania do mesta a musím konštatovať, že okolo toho domu, ktorý sa zo záhadných dôvodov nepodarilo zbúrať, to vyzerá ešte horšie, než som si myslel. Dva jazdné pruhy v smere od Považského Chlmca a Brodna sa zbiehajú do jedného a do toho ešte ústi vedľajšia cesta od Zástrania a spod Dubňa. Nechodím tade ráno v špičke, ale tipujem, že takto sa nič nevyriešilo, že tam stále budú vznikať dlhé zápchy, a tak linky 21, 22, 27, 29 a 30 plus prímestská doprava z tohto smeru bude naberať veľké meškanie. Môže mi to potvrdiť niekto, kto tade ráno jazdí? Ja som tade išiel dnes poobede a aj tak som dosť dlho čakal na tej stopke. V špičke budú vodiči L27 a 29 odkázaní na kolegialitu tých na hlavnej ceste.
A ešte si predstavte, že sa na zastávku skrytú za tým domom dovalí naraz niekoľko autobusov MHD plus niekoľko autobusov SAD. To ten jediný jazdný pruh zablokujú úplne ?
Reply on: zoZa #2074:

To nemyslíš vážne,že tie malé kruhové objazdy sú perfektné ! Veď tie sú príčinou zápchy. Svojim riešením sa absolútne nehodia do štvorprúdovej komunikácie s takým dopravným zaťažením, aké je tu. A pre chodcov mohli investori vyhotoviť nadchody a podchody. A "sem-tam sa tam nahromadia autá" - čo to asi je ? Je to každý deň, a kolóny dosahujú niekedy až po nemocnicu a na druhej strane k internátom. Prechádzaš 10-15 minút. Tie križovatky proste mali byť vyhotovené úplne inak.
K ceste za plavárňou: tá nebola naprojektovaná ako komunikácia, ktorá by mala niesť dopravnú záťaž medzi centrom a Vlčincami ani na obsluhu parkoviska pri Dubni. Má úbohé parametre a keď sa Dubeň budoval, tak ju ešte zúžili a poza Dubeň zjednosmernili. Po 2 rokoch v márnej snahe zachrániť situáciu ju zase zobojsmernili, a to v rozpore s normami, pretože absolútne nespĺňa šírkové parametre. Ale to nie je jediná komunikácia v Žiline, mohol by som rozprávať...
Nechcem ale zahlcovať diskusiu o MHD. ?
Reply on: Vševedko #2072:
vsak samozrejme ze ano.., ked uz nic ine...,
Reply on: Miloš #2070:
tak s tym centrom mas pravdu tam su a takisto aj budu problemy, ciastocne sa to podarilo vyriesit, ze vystavali tu stvorprudovu komunikaciu cez Hliny popri velkogaraziam a Bille atd., ale myslim si, ze ako su tie kruhove objazdy, (je pravda, ze nemuseli byt zase tri..) tak tam som si problemi ani nevsimol, len sem-tam sa tam nahromadia auta, hlavne v case spicky, tak ale keby vodici viac rozmyslali, tak by mohli vyuzit ine cesty, napr za plavarnou atd...a tie dva kruhove objazdy , hlavne ten pred Kauflandom su perfektne, vzhladom nato, ze su take male, tak zbrzdia dopravu a chodci moze ovela bezpecnejsie prechadzat z jednej strany cesty na druhu...
Reply on: zoZa #2071:
Aha, teba zaujimaju skor pikosky a planovanie zatial nerealizovanych veci, nez zaklady fungovania MHD 🙂

Nechcem, aby ste mali zbytocne kratke intervaly, ale aby boli rozdiely medzi spickou a sedlom MENSIE. To je take tazke pochopit? Mesto by platilo za elektriku ROVNAKO a spojov by bolo v sedle PODSTATNE VIAC.
Reply on: zoZa #2067:
To si robíš srandu?
Reply on: Papyr #2069:
takze k jednej veci: urcite vies lepsie co je to watt nez ja, tak mi to mozes vysvetlit, problem je v tom , ze ma to ani moc nazaujma, skor ma zaujima, ci nepoznas vsetky skolske busy jazdiace po Za, alebo ci nemas navrh, ako by si smeroval trasu liniek mhd ku Kii...
a k tej druhej veci: aj keby sme zaviedli teda presne tie intervaly ako si napisal tusim kedysy, kazdych 10 minut, alebo kolko, obmedzenie poctu liniek...atk potom by "mesto" platilo menej za elektriku a neplatilo by pokuty s ktorymi elektrarne uz pocitaju, tak co myslis, ze by sa asi stalo: vsetko by to smerovalo k tomu, ze by zvysili cenu prudu..., takze o nejaky cas by sme na tom boli rovnako ako aj teraz...
K Auparku: Nedúfajte, že investor zahĺbi Veľkú Okružnú. Projekt som si preštudoval a tento projekt úplne odignoroval dopravný problém Auparku. V špičkách je dnes Veľká Okružná preťažená. Napr. teraz v piatok okolo 18.00 bola zápcha od križovatky s ulicou Komenského až po križovatku so Spanyolovou. Svetelná signalizácia na prechodoch pre chodcov bola k ničomu a prechádzalo sa na vlastné riziko. To však ešte nebolo nič proti tomu, čo nás čaká. Ulice Komenského, Spanyolova, Veľká Okružná budú upchané a doprava tu bude stáť. Výrazne sa zaplnia aj ulice Predmestská a 1.mája. Križovatky ma malom okruhu budú nefunkčné. Spoje MHD budú mať mnohominútové meškanie. A toto nie je pesimizmus. Máme v Žiline už varujúci príklad: kruhové objazdy na ulici Vysokoškolákov. Niekoľkostometrový úsek môžete prechádzať 10 aj 15 minút. Chodci celé minúty nemajú šancu prejsť na druhú stranu. Investor týchto hypermarketov si dal 2 roky po zprevádzkovaní (!) urobiť dopravný prieskum a uznal, že to nie je v poriadku. A viete, komu za to môžu Žilinčania poďakovať.
Reply on: zoZa #2067:
Ty si mal niekedy v zivote aspon hodinu fyziky? Co je to za ****vinu, porovnavat spotrebu radia (ktore mi utiahne aj baterka) so spotrebou HNACIEHO MOTORU?

Vies, co je to watt? Vies, co je to watthodina?
Reply on: zoZa #2066:
Nie je to lacnejsie. To sa ti prave celu dobu snazim vysvetlit. Vas CP trolejbusov je mrhanie mestskymi peniazmi.
Reply on: Vševedko #2064:
tak vodic nebude pocuvat radio, ale radsej sa venovat soferovaniu a bude otvarat len jedny alebo dvoje dvere ☺ , alebo niekedy ani nepojde na jazdu a pocka dokym neklesne odber prudu ?
Reply on: Papyr #2063:
ale aj tak si myslim, ze ked jazdi t-bus tak je to vzdy lepsie a lacnejsie ako bus..., inac myslim si ze v elektrarnach uz ani nevedia , co by za elektrinu pytali, uz ma riadne seru, budu furt robit vsetko preto, aby si nahrabali co najviac..., aj keby vymysleli v buducnosti nejaky bus na vzduch, tak potom by pytali neumerne vysoke ceny zan...
Reply on: pete. #2062:
Nikto ťa nenúti sem chodiť a čítať to.
Reply on: zoZa #2061:
Keď vypnú všetky trolejbusy kúrenie, tak ušetria v najlepšom prípade možno tak ako keby jeden sólo trolejbus nešiel. A čo budú vypínať v lete?
Reply on: zoZa #2061:
Iste ze sa to prejavi. V Presove sa jedinym tlacidlom da vypnut na dialku kurenie naraz vo vsetkych trolejbusoch. To sa robi automaticky, ked pocitac monitorujuci spotrebu energie zisti hroziace prekrocenie maxima. Ale ta krivka zas O TOLKO nepoklesne, aby to vykompenzovalo dvakrat hustejsi interval.

Neviem, kolko su pokuty, ale viem, ze najnizsie su na Zapade, niekde medzi je Vychod a najdrahsie su na Strednom SK. Cize u vas.
Pocuvajte Zilincania. Nemylite si toto forum s chatom? Cez 50 dlhsich prispevkov za hodinu sa fakt neda citat. Za nasledok to potom ma to, ze si to tu malokto precita a dolezite veci sa stratia. Mozno aj preto tu Juraj prestal prispievat. Takze trocha brzdite...

(ale inak, nic v zlom 😉 )
Reply on: Papyr #2059:
tak ale ked vypnu vsetky t-busy kurenie, mozno to bude aj poznat, pripadne sa koli tomu nahradi nejaky t-bus autobusom, inac nevies ake su pokuty za prekrocenie 15 minutoveho maxima?
tak ma napadlo, ze kade by bolo lepsie viest linky mhd ku Kii? bud cez Kysucku a Brodno a potom doprava, alebo okolo tesca?
Reply on: zoZa #2057:
Toto opatrenie funguje tak-tak v Presove. A i tam to ma maly efekt. Ale v Ziline? Ved ten trolejbus zozerie na jazdu x-krat viac prudu ako na kurenie!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.