To bola nepodlozena teoria moja, vzniknuta danim do suvisu CP zilinskych trolejbusov a sposobu platby za energie. Konkretne platit nemusi, vseobecne by mala.
V najnovšom Žilinskom večerníku je nasledovný inzerát DPMŽ:
Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., v zastúpení Mesta Žiliny predá vyradené autobusy MHD značky KAROSA B 732.1652 - 3 ks a KAROSA B 731.1652 - 1 ks.
OK, ale v tom pripade sa dopocitame k poctu obyvatelov cca 102-105 tisic (Presov+obce obsluhovane DPMP), co je 125% Ziliny (uzemia obsluhovaneho DPMZ). Takze zas ten vyssi pocet liniek ma iste opodstatnenie
Aj tak som ti veľmi nerozumel ohľadom el. energie a neviem čo by sme mali robiť. Nikto tu z DP nespomínal, že by boli nejaké vysoké pokuty alebo zlé dohodnuté diagramy. To bola teória jedného s diskutujúcich mimo Žiliny, ale nepodložená.
V príspevku si napísal toho trošku viac, a preto ti budem odpovedať postupne. DPMŽ samozrejme neprevádzkuje dopravu do obcí mimo Žiliny, lebo je mestský DP. O Prešove vieme, že DP zabezpečuje dopravu aj do samostatných obcí a do Veľkého Šariša. Sú to obce, ktoré sú úzko späté s aglomeráciou Prešova (myslím, že okrem Bzenova). Diskusia vznikla o počte liniek v porovnaní so Žilinou. Keby sme odpočítali tých jedenásť liniek, tak pravda je aj tak niekde uprostred. Aj keď tieto linky idú do samostatných obcí, prechádzajú mestskou aglomeráciou a zastavujú po svojej trase na zastávkach MHD. Linky majú možnosť využívať aj „domáci“, čiže nie sú to linky samostatné len do obcí. Argument zníženia z celkového počtu liniek o 11 do obcí by som akceptoval vtedy, ak by nezastavovali na zastávkach MHD, ale napr. by stáli až pri železničnej stanici.
Minuloročná NAY linka jazdila po trase NAY - Vysokoškolákov - Štúrovo nám. - Hálkova a späť. Premávala na nej Karosa 732 #46 s hodinovým intervalom, ale vzhľadom na to koľko ľudí sa ňou vozilo nepredpokladám, že by premávala aj tento rok. Ale však uvidíme, mimochodom jazdila od 7.12. Mám aj zo dve fotky.
K Auparku sa vyjadrovať nebudem. Na takú debatu by sa fakt hodilo radšej ísť si sadnúť niekam do krčmy.
Ohľadne el. energie a pokút, podľa mňa s tým naozaj treba niečo robiť. Napr. nasadiť nejakú tú kĺbovú Karosku namiesto trolu kým sa to celé nepreorganizuje.
Dojednáva sa odberový diagram na odberné miesto na rok za výkon (kW) a prácu (kWh). Druhy sadzieb sú podľa inštalovaného výkonu. Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť (upraviť) len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát. Technický maximálny výkon štvrťhodinový sa ťažko odhaduje, ale môže sa vypočítať a vysledovať, lebo keď sa prekročí, tak sa za to platí. Keď je nižší výkon, ako je zmluvne dohodnutý, nič sa nedeje. Odberateľ je pokutovaný aj za neodobratie práce (čiže spotreby). ale aj za prečerpanie práce. Výkon sa mesačne vyhodnocuje (sú digitálne merače) a práca raz za rok. Samozrejme, že platby idú ako bolo zmluvne dohodnuté. Dôležité je preto správne sa dohodnúť pri odberovom diagrame na začiatku roka, lebo potom sa platí skutočne za všetko.
Takto to poznám všeobecne, ak niekto pozná pomery v DP bližšie môže ma opraviť alebo doplniť.
Buď Ti tam chýba niekde desatinná čiarka alebo si miesto MWh napísal kW:-P. Pri takejto cene by som bol prvý, kto by okamžite navrhol strhať všetky drôty...
tak , ale pre chodcov aka je to vyhoda...hlavne pri tom kauflande, lebo viem ake bolo tazke sa dostat na druhu stranu, a este aj je, ta stvorprudova komunikacia usti do dvojprudovej a ak na nej niekedy cakaju chodci dost dlho, aby mali sancu prejst na druhu stranu.., ale nie je to az take strasne ako na Rajeckej ?
Ja som tú oblasť vyfotil, keď bolo ešte pekné počasie a poslal som 6.11.04. Vladimírovi súbor 11 fotografií. Aj ostatní mimo Žiliny mali záujem si to pozrieť, zatiaľ si musíme počkať a o tejto oblasti môže diskutovať len pár ľudí, ktorí to majú pred očami. Nerozumiem však jednej veci, že za tak dlhý čas nevedela SSC, prípadne Váhostav, ktorý stavbu realizuje dať tento dom do poriadku v súlade so zákonom. Teraz zbalia lopaty a odídu preč? Aj v demokracii platia isté pravidlá a dôchodkyňa, ktorá tam ani nebýva si nemôže donekonečna dávať požiadavky.
Samozrejme, že tam musí byť v špičke upchávka, keď sa dva prúdy schádzajú do jedného a ešte sa tam pripája aj cesta z oblasti od Zádubnia. Veľmi dobre som videl aké ťažkosti tam mali autobusy MHD, a preto sa ani nečudoval, keď meškávali.
Tak som dnes išiel zo Zástrania do mesta a musím konštatovať, že okolo toho domu, ktorý sa zo záhadných dôvodov nepodarilo zbúrať, to vyzerá ešte horšie, než som si myslel. Dva jazdné pruhy v smere od Považského Chlmca a Brodna sa zbiehajú do jedného a do toho ešte ústi vedľajšia cesta od Zástrania a spod Dubňa. Nechodím tade ráno v špičke, ale tipujem, že takto sa nič nevyriešilo, že tam stále budú vznikať dlhé zápchy, a tak linky 21, 22, 27, 29 a 30 plus prímestská doprava z tohto smeru bude naberať veľké meškanie. Môže mi to potvrdiť niekto, kto tade ráno jazdí? Ja som tade išiel dnes poobede a aj tak som dosť dlho čakal na tej stopke. V špičke budú vodiči L27 a 29 odkázaní na kolegialitu tých na hlavnej ceste.
A ešte si predstavte, že sa na zastávku skrytú za tým domom dovalí naraz niekoľko autobusov MHD plus niekoľko autobusov SAD. To ten jediný jazdný pruh zablokujú úplne ?
To nemyslíš vážne,že tie malé kruhové objazdy sú perfektné ! Veď tie sú príčinou zápchy. Svojim riešením sa absolútne nehodia do štvorprúdovej komunikácie s takým dopravným zaťažením, aké je tu. A pre chodcov mohli investori vyhotoviť nadchody a podchody. A "sem-tam sa tam nahromadia autá" - čo to asi je ? Je to každý deň, a kolóny dosahujú niekedy až po nemocnicu a na druhej strane k internátom. Prechádzaš 10-15 minút. Tie križovatky proste mali byť vyhotovené úplne inak.
K ceste za plavárňou: tá nebola naprojektovaná ako komunikácia, ktorá by mala niesť dopravnú záťaž medzi centrom a Vlčincami ani na obsluhu parkoviska pri Dubni. Má úbohé parametre a keď sa Dubeň budoval, tak ju ešte zúžili a poza Dubeň zjednosmernili. Po 2 rokoch v márnej snahe zachrániť situáciu ju zase zobojsmernili, a to v rozpore s normami, pretože absolútne nespĺňa šírkové parametre. Ale to nie je jediná komunikácia v Žiline, mohol by som rozprávať...
Nechcem ale zahlcovať diskusiu o MHD. ?
Kami
Re #2092 Vševedko:
Jozef: kedysi som dojednaval odber EE pre priamovyhrevne vykurovanie, takze nieco som o tom vedel. Ale uz je to davno ...