Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2102:
no nie som si isty, ci L26,28 su cisto mestske linky... . Jazdia predsa do Banovej a to uz je z casti taka priemyselna a zcasti primestska cast, samozrejme, oficialne je to sucast mesta...., A navyse L26 berie ciastocne aj cast ludi z Rosiniek...
Reply on: Jozef #2102:
AVTD bolo čosi úplne iného, než je v ZA dnes. AVTD predpokladala minimum liniek a prestupný tarif.
Ak je váš geniálny systém taký dokonalý, že nevyžaduje účelové linky, znamená to jednu z týchto vecí: Buď sú vozidlá v špičke preplnené, alebo je špičková kapacita zbytočne vysoká alebo je aj sedlová kapacita zbytočne vysoká.
Vaše tri dopravné okruhy nikto neodsudzuje. Odsudzuje sa tu všeobecne a právom váš zbytočne vysoký počet liniek s neatraktívnym intervalom, ktoré sú daňou za váš nezmyselný, pseudospravodlivý, pseudovýkonový tarif.
Reply on: Jozef #2102:
Akurat, ze ten vas "dokonaly" system prepravy rocne o 30% menej cestujucich ako v PO pri nakladoch o 20% vyssich ako v PO. A preco? No lebo, nezmyselne intervaly, buzeracia cestujucich pri cestovani (nutnost oznacovania kazdej kazdy), neprestupna tarifa, riedka doprava. To bolo v plane pri zavadzani AVTD?
Filozofia AVTD je uz davno pochovana...
Reply on: Jozef #2098:
k filozofii vid #2099 .

ad pokuta: to nie je pokuta, ale "pokuta" - cize rozdiel medzi cca 350 a 950 Sk pri maxime.
Do uctovnictva DPMZ nevidim, ale nemoze mat lepsie dohodnute podmienky ako to dovoluju vseobecne podmienky. To by si potom mohli menit maximum aj 2 x do mesiaca.
Odber za fakturacne obdobie sa dohaduje na rok dopredu, upresnuje v priebehu roka a este v priebehu obdobia je mozne ho zmenit. O tom je praca energetika.
Toto som robil aj ja. Maximum som nedohadoval, tam podmienky neviem.
Reply on: Jozef #2102:
Ono sice sa mozno dostanem kam chcem, ale na tej zastavke urcite zostanem, ak nevystihnem ten slahnuty cas, ked v priebehu 15 minut idu 3 linky a ten zvysok do dalsej hodiny zostavam na tej zastavke, aj ked sa sice dostanem kam chcem.
Tebe tento system podla vsetkeho vyhovuje viac, ale ja by som teda kazdu zmenu rozhodne nenazyval zdokonalenim (ostatne si tu asi jediny komu sa zda byt sucasny stav lepsi).

"Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú." To je sice pekne, ze mame tri dopravne okruhy, ale co z toho? To, co tu mame teraz? Napisal si to spravne, asi sa naozaj splnil sen dopravakov. Len skoda, ze ti dopravaci si len plnia svoje sny, rozbijaju to dobre, co tu uz bolo vybudovane a akosi zabudaju na to, ze MHD ma byt pre cestujucich, ktori ju pouzivaju.

A k tej odbornosti - povodnu AVTD navrhovali odbornici, ale o prepojeni SO-VL rozhodol primator takto: "A tak to sakra vyskusame a pustime a potom uvidime, ci sa to vyplati" (na namietku o tom, ze nebolo mozne oboznamit sa s nejakymi relevantnymi podkladmi). Bol som pri tom. Keby si mal takehoto pracovnika vo firme, kde by ti mal urobit tymto sposobom mnohomilionove rozhodnutie, tak by si ho asi okamzite vyrazil.
Reply on: Jozef #2102:
Skutocne AVTD pocitala s desiatimi trolejbusovymi linkami, z ktorych na polovici je celodenne dost neatraktivny hodinovy interval?
Reply on: Peter K #2099:

Filozofia dopravy vychádzala z AVTD, ktorá bola spracovaná VÚD v Žiline, odskúšaná a následne sa pristúpilo k budovaniu TD. Doprava bola sústredená do hlavných koridorov a všetky jalové A linky sa zrušili. Za osem rokov bol vybudovaný trolejbusový dopravný systém, ktorý v plnom rozsahu zabezpečil dopravu v meste. Autobusové linky zostali len doplnkové, a to na zabezpečenie dopravy z mestských častí, bývalých obcí. Aj tie sú zjednodušené, lebo jedna linka zabezpečuje dve prímestské časti. Čisto mestské autobusové linky zostali len dve L26 a L28. Dopravný systém je tak dokonalý, že nevyžaduje takmer nijaké doplnkové autobusové linky. Nepotrebujeme teda linky pre sestričky, vojakov a podobne. Skús si porovnať počty liniek a pozri sa na plán liniek MHD v Žiline a porovnaj tú jednoduchosť. Každý sa dostane kam chce a včas, nikto nezostane na zástavke. Trolejbusový systém sa ešte zdokonalil v tomto roku zokruhovaním trolejbusovej dopravy. Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú.
Čo sa týka toho intervalu. Nie som obhajcom DP, ale zbytočne mi tu bude niekto podsúvať na porovnanie L4 prešovskú a L4 žilinskú. Ty si to jasne a zrozumiteľne napísal, že trolejbusy v PO majú takmer rovnomerný celodenný interval a v špičke sa vypravujú autobusy. Tak potom môžu byť intervaly na Tr linkách pekne uhladené. V Žiline sa ***** posilňuje trolejbusmi, tak samozrejme, že keď sú nasadené ďalšie Tr, tak ten interval nemôže oku lahodiť. Keď si zoberieme žilinskú klasickú L3 a L4, tak je to tam vidieť. Môžem povedať, že mesto mám prejdené všetkými smermi, stál som s fotoaparátom takmer na všetkých zastávkach, obratiskách a otočkách. Dopravu som sledoval v rôznom čase na rôznych miestach. Ten systém spracovaný dopravnými odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchý a praktický. Samozrejme, že nič nie je dokonalé a stále je čo zlepšovať.
O energetike nabudúce.
Reply on: pete. #2100:
***** = š - p - i - č - k - a
Reply on: Peter K #2099:
Co to za drbnuta cenzura nastala? (alebo si zacal neslusne vypravat o elektrine? ? )
Reply on: Jozef #2098:

Pod inou filozofiou zabezpecena dopravy v spicke som myslel to, ze v PO sa vypravuje viac A, a T maju celodenne rovnake alebo malo rozdielne intervaly. V Ziline je vyraznejsie posilnenie T v spicke.

Podla mna nie je podstatne, kolko je kde liniek, ale ci je na dolezitych usekoch (zvacsa zatrolejovanych) atraktivny interval. A ked sa spoje viacerych liniek akosi nedari prekladat, tak je lepsie menej liniek a lepsi interval. Pocet cestujucich v sedle ovplyvnuje aj tarifa.

K energetike:
cas platnosti spickovej, vysokej a nizkej tarify sa tyka len odberatelov zo siete vvn. Ak DP odobera EE z 22 kV, tak ma len vysoku a nizku tarifu. Sadzba sa da tiez vybrat rozna. :
Dohodne sa technicke maximum a mnozstvo energie. Za 15-minutove mesacne maximum sa moze platit A) podla nameranej hodnoty (vacsia cena); alebo 😎 sa odhadne (lacnejsie, ale hrozia penale za prekrocenie)
Cim je dlhsi cas vyuzitia maxima, tym sa platba za vykon "rozpocita" na viac kWh a EE je postupne lacnejsia.
Cas vyuzitia maxima moze ovplyvnit nerovnomernost odberu a cas trvania odberu.

Kazde mesto je inac rozlozene a moze byt pre neho vhodne nieco ine. Ja som rad, ze v Ziline sa ***** zabezpecuje trolikmi. Svojho casu bola v Presove spickova trolejbusova linka 30, na ktorej zacali postupne jazdit autobusy (dnes sucast inej linky). Ak sa pridanym spojom nezvysi vykonove maximum, tak palivove naklady na T su asi tretinove ako u A . Kedze dnes je vysoka cena nafty, tak by aj mna zaujimalo, ako dlho by mal trvat spickovy odber EE, aby sa to trolejbusmi oplatilo v porovnani s A. {20-krat do mesiaca by mala ***** trvat kolko minut ?}
Na vypocet by boli potrebne presne udaje z DP.
Reply on: Kami #2096:

Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát.
"Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB". Nerozumiem ti o akej filozofii hovoríš, do účtovníctva DP nevidíš, odberové diagramy si nevidel, pokuty za prekročenie sú len tvojim zbožným želaním. DPMŽ môže mať vysledované a zmluvne dohodnuté diagramy s energetikou lepšie ako ktokoľvek iný. Myslíš si, že DP má funkciu energetika len na parádu a že by boli všetci takí naivní, aby vyhadzovali peniaze do vzduchu, ako sa to tu snaží niekto nahovoriť.
Tie poplatky sú skutočne vysoké a mesačne sa platí za najvyššie nameraný štvrťhodinový maximum. Poplatok za prekročenie je za 1 kW až do 1.000,- Sk. Je to dosť zložitá oblasť lebo aj za prácu (odber) sa účtuje v troch tarifách, špičková, vysoká a nízka. Myslím si, že energetika je veľmi zložitý vzťah, a preto predpokladám že každý DP si dáva pozor na túto oblasť. Veď vlastne ide o peniaze a tých nie je a nebude dosť.
Tr ev.c. 207 mal prave zrejme nehodu. Stoji na zast. Zavodska a pekne zavadzia autam v smere do Banovej. Nevyzera poskodeny, ani dodavka s galantskym EC, ale dopravaci to spisuju, je tam aj auto z dispecingu DPMZ.
Reply on: Papyr #2095:
pre SSE je to zakaznik ako kazdy iny. Lenze pokial im vyhovuje sucasna filozofia tak dojednavaju podmienky najlepsie ako vedia. Cize vhodne maximum aj mesacny odber. Tam uz je to o sikovnosti ako co najlepsie dohodnut (odber sa da menit aj v priebehu obdobia, maximum asi tazko) aby sa nepreplacalo na dohodnutom maxime, poplatkoch za prekrocenie, ani nad/pod mnozstvach odberu EE. Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB.
Reply on: Kami #2094:
Asi takto: ja samozrejme nevidim do uctovnictva DPMZ a neviem, ci si nedohodli nejake special podmienky so Stredoslovenskou energetikou. Ani som nepocital presny prejazd vo vozokilometroch, ktory je jediny smerodatny, iba som porovnal intervaly. Ale i tak mam dojem, ze by sa za rovnake peniaze dalo zariadit viac muziky, alebo aspon rovnako muziky za menej penazi.
Reply on: Papyr #2093:
pokial su vyrovnani s nevyrovnanym odberom, tak je to OK.

Re #2092 Vševedko: 🙂

Jozef: kedysi som dojednaval odber EE pre priamovyhrevne vykurovanie, takze nieco som o tom vedel. Ale uz je to davno ...
Reply on: Jozef #2086:
To bola nepodlozena teoria moja, vzniknuta danim do suvisu CP zilinskych trolejbusov a sposobu platby za energie. Konkretne platit nemusi, vseobecne by mala.
Reply on: Kami #2082:
Eh, tak to sorry, pokladal som to za sadzby za kWh... Sypem si na hlavu odpadné produkty horenia...
Reply on: Furčan #2090:

Nie, sú tam už len nasledovné telefónne čísla do DPMŽ:
Bližšie informácie na tel. č. 0908 702 477 a 0905 616 528.
Reply on: Jozef #2089:
a cena tam nebola uvedena??? ?
V najnovšom Žilinskom večerníku je nasledovný inzerát DPMŽ:
Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., v zastúpení Mesta Žiliny predá vyradené autobusy MHD značky KAROSA B 732.1652 - 3 ks a KAROSA B 731.1652 - 1 ks.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement