Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #1031:
Ja zase hovorim, ze 100%-na nizkopodlaznost nieje potrebna a je lepsie mat jeden schod v zadnej casti, ako sa stverat na vysoko polozene sedadlo. Je to pohodlnejsie pre kazdeho, aj pre dochodcov.

Re #1033 galiyosha: v SU tie sedacky tiez niesu na NP vid:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=upgrade/2002-001&no=21&id=27302aeef0f221f0f1f5f321fa252b

Inak pri tych solarisoch ma najviac zaujalo, ze SU12 ma viac "NP" sedaciek ako SU15. Jednoducho ja nevidim ziadnu vyhodu 15 metrovych oblud oproti standardnym rozmerom. Skoda ze v Kosiciach nevedia ze Solaris vyraba aj 18-metrove vozy, mozno by kupovali tie spolu s 12 metrovymi a bolo by to daleko lepsie.
Reply on: pete. #1027:
Neviezol som sa v Solarise Urbino 18, ale v tomto smere ma absolutne ohurilo klbove Citaro, ktore nema schod ani pri tretich dverach (az pri stvrtych, aj to pomerne maly), velmi elegantne ma vyrieseny "kozub" (neposobi tak tazkopadne ako v SU15, pricom vylez na prilahle sedacky nie je nijako dramaticky -- pravda, v SU15 su tie sedacky priamo na NP, ak sa nemylim, hoci posobia mierne klaustrofobne), no najma este aj v oblasti tretich dveri sa nachadza niekolko (myslim, ze 6 alebo 8, nepamatam si presne) sediaciek priamo na nizkej podlahe(!).

Nepamatam si, ako v tomto smere vyzeral interier Volva 7700, ale myslim, ze sedacky na nizkej podlahe uz pri tretich dverach neboli. Van Hool AG 300 T je s hnanou druhou napravou trochu ina kapitola.
Reply on: Papyr #1028:
Áno, to máš pravdu, že DPO, ani DPMK sa veľmi nesnažia. Pokiaľ by sa rozširovala sieť TD, v KE by uplatnenie určite našli. Apoň tak sa vyjadril vedúci TD, ktorý si zodpovedne uvedomuje potrebu unifikácie vozidlového parku AD a TD.
Reply on: pete. #1027:
No áno, konkrétne 24Tr síce je 100% NP, ale za akú cenu... Ja som to myslel skôr tak, že ak si DP začal kupovať Solarisy (DPMK), urobil len dobre, pretože všetky typy autobusov i prípadných trolejbusov sú/budú vždy 100% NP.

No a také argumenty, že ľudia sú zvyknutí na 3 schody neuznávam. Ľudia si na 100% NP veľmi rýchlo zvyknú, uvidíš a ďalšia generácia bude len s úžasom spomínať, ako niečo vysokopodlažné mohlo existovať. Samozrejme mám na mysli nástup z bežného ostrovčeka, nie že ma tu bude niekto chytať na hruškách. ?
Reply on: Sarko #1024:
Áno,ten 15M si myslím,že by našiel vhodné využitie aj u nás v ZA,konkrétne na linke č.3.Pozeral som si tiež technické datá Solarisu,oproti Citybusu má aj väčšiu kapacitu ako pre stojacích,tak pre sediacich.Ináč,v prípade Solarisu sa mi páči aj pekne usporiadaný interiér,ktorý vôbec nepôsobí lacným dojmom,možno len trochu prístrojovka,ale aj tá je napriek tomu priehľadná a praktická.Nuž,je len na DPMŽ,čo si vyberie.
Reply on: Papyr #1028:
A teraz som si na K-reporte precital Bobov prispevok, ze "24Tr nema rada mrazy (teda jestli s tim uz neco neudelali".

No, pokial je to pravda a pokial s tym okamzite "neco neudelaji", tak sa mozno moje temne vyhliadky o buducnosti Solarisov na Slovensku mozno nenaplnia, ba prave naopak, cele Slovensko bude nakupovat Solarisy 🙂 🙂
Reply on: Sarko #1023:
Budu stat rovnako, takze cena myslim nie je to, co rozhoduje.

100% nizkopodlaznost tiez tak nezavazi - tyka sa to len klbovych autobusov a len v oblasti 3. a 4. dvier u Citybusu - a povedzme si rovno, interieru Citybusu nejaky schod moze len pomoct, lebo to je neskutocna prekazkova draha.

Zavazit moze nanajvys fakt, ze 25Tr sa neda vyrobit s pohonom 2 naprav a Trollino 18 ano.

Ja ti nadsenie zo Solarisu neberiem, je to aspon vo vnutri lepsie vymyslene ako francuzska Agora, ale Solaris proste prehral - DPO ani DPMK sa nijako nesnazili priblizit Trollino svojim buducim potencialnym zakaznikom a takto skoncili - na Slovensku v podstate nemaju vobec Trollina odbyt.
Reply on: Sarko #1023:
24Tr nieje 100% nizkopodlazna?
Btw, nemyslim si ze 100% nizkopodlaznost je vzdy vyhodou. Ludia su zvyknuty na 3 schody, takze ten jeden schod za klbom v citybuse nemoze byt pre nikoho problem. Hlavne ked sa pohodlnesie dostanu k sedadlam...
Reply on: Sarko #1025:
No od Skodovky asi urcite nie, od Irisbusu ale mozes cakat Chorus. Kedy? To asi ani srnka netusi. Ten sucasny facelift interieru Citybusov za vyrazny krok vpred moc nepovazujem... Ale ten facelift Solarisu vyzera zaujimavo. Minimalne to zadne celo na vizualizacii posobi ako o cosi menej zly vtip nez teraz. Pockam si na nejake realne fotky alebo -- este lepsie -- na cely trolej-/autobus. 🙂
Reply on: galiyosha #1018:
Aj keď dizajn nie je na prvom mieste, je zaujímavé, že veľa ľudí dáva práve na dizajn. Na stránke Solarisu som našiel článok, ktorý hovorí o "upgrade" dizajnu svojich výrobkov. Niečo, čo sa od škodovky asi ani nedá čakať...

http://www.solarisbus.pl/inf_6_2004.html
http://www.solarisbus.pl/english_site/inf_6_2004.html
Reply on: Sarko #1023:
A ešte som zabudol, že Solaris ponúka ešte aj verziu trolejbusu kapacitne medzi sólo a kĺbovým - ST 15... To Solarisu tiež len pridáva.

Samozrejme, týmito argumentami nesledujem, že by si mali podniky, ktoré sa rozhodli nakupovať Citybusy, aby v prípade trolejbusov nakupovali Trollina. Skôr som chcel namietnuť, že Solaris s Trollinom všeobecne vedie s náskokom.
Reply on: Papyr #1021:
Ono by to chcelo ešte porovnať cenové relácie medzi 24/25Tr a ST 12/18 a potom zobrať do úvahy, akú životnosť a záruku poskytujú obaja výrobcovia alebo stačí len jediný očividný fakt, že Solaris je 100% NP, kým Škoda nie...

Čo sa týka záruky, na stránke www.dpo.cz sa uvádza:
- na korozní perforaci prvků karoserie je poskytována záruka 15 let
- prodávající zaručuje životnost vozidla minimálně 12 let

Naopak, na stránke Škodovky sa nikde o záruke nedá nič zistiť, akurát je tam údaj:
Životnost vozidla je zaručena fakty, že je skelet vozidla ošetřen proti korozi kataforézou a že běžně proběh elektropohonu ŠKODA za dobu života překračuje 1 milion km.
Papyr: zabudol si dodat ze BB tiez nakupuje zasadne od Karosy (Irisbus), ...

Ale inak sa da povedat, ze v BA by pri megadodavke az tak nezalezalo na tradicii (nasej). Hlavne sa treba vyvarovat balkanizacii - co kus to ina znacka, typ a povodny prevadzkovatel.
Reply on: Jozef #1017:
Uchytenie sa na slovenskom trhu - tak si to rozoberme:
Presov kupuje 25 Citybusov a 2 uz ma, takze znacka NP trolejbusu je jasna.
Banska Bystrica nekupuje nic a este dlho nebude, oni maju podstatne viac trolejbusov, ako trati, na ktorych by s nimi mohli jazdit. Ziadne zlepsenie na obzore.
Kosice su na tom podobne, ich "siet" je plne saturovana vozidlami.
Zilina ma NP busy Citybus, tak hadajte, aky bude mat NP trolejbus.
V Bratislave doziva naraz velke mnozstvo trolejbusov, preto mozeme ocakavat, ze v najblizsich rokoch BA kupi v sulade so svojimi tradiciami jednu velku megadodavku trolejbusov, aby zase potom 10 rokov nemusela kupit nic. A ja sa obavam, ze to bude 24Tr. Jednak snaha o NPT zo Skody (kupenie 1 ks 21Tr) a jednak snaha Skody predat svoje NPT (24 Tr na predvadzackach).

Takze kde na Slovensku ma sancu Solaris? Mne to vychadza, ze nikde.
Reply on: Kubik #1015:
Ten Plzeň? A Ty si odkiaľ? Z toho Žilinu, či nedajbože z tej Martiny ? ?
Reply on: Jozef #1017:
A prečo by (odhliadnuc od ceny) nebolo vhodné dovážať trolejbusy niektorých západných značiek?
Reply on: Jozef #1017:
Uch, ospravedlnujem sa, ak moje otazky vyzneli ako snaha nachytat niekoho na hruskach -- neboli tak mienene. Ja som len trochu nechapal podstatu argumentacie, kedze podla mojej mienky sa 24/25 Tr neda chapat ako priamy pokracovatel 21/22 Tr, a teda argument o rovnakom vyrobcovi pre mna prilis presvedcivy nie je.

Co sa tyka tradicie, nemam pocit, ze by ju kombinacia Cegelec (vyzbroj)/CKD Pragoimex (trakcne motory) v pripade Trollina mala vyrazne mensiu. Rovnako mam svoje (mozno neopodstatnene) pochybnosti o vhodnosti karoserie Agora/Citybus.

Nechcem vsak vyzerat ako slepy obhajca Solarisu -- dizajnovo mi tie vozidla nie celkom sedia, aj interier by este stale chcel co-to doladit -- hoc aj v sucasnosti je neporovnatelne lepsi, nez v Citybuse.

Jednoducho mam pocit, ze ako 24/25 Tr, tak ST12/15/18 su pomerne nove vyrobky, hodnotit ich na zaklade nejakej tradicie je prinajmensom scestne a startovacie pozicie maju takmer rovnake.

Samozrejme, ak sa raz uz do Ziliny zacali kupovat Citybusy, bolo by prinajmensom cudne, ak by sa pre buducu obnovu trolejbusoveho parku vybralo Trollino...
Reply on: galiyosha #1014:

Chceš ma nachytať na hruškách. Predpokladal som, že by nebolo vhodné, aby sa dovážali trolejbusy niektorých západných značiek. Výroba trolejbusov Škoda 24Tr v závode Škoda Doudlevce vznikla za spolupráce dvoch firiem Karosa Vysoké Mýto a Škoda Electric Plzeň. Čiže ten vývoj nového vozidla išiel mimo ako boli trolejbusy v závode Škoda v Ostrove. Predpokladám však, že preberú dlhoročnú tradíciu výroby trolejbusov Škoda a uchytia sa v dopravných podnikoch v Česku a aj na Slovensku.
Reply on: Kubik #1015:
Aha, pardon, to som sa nepochopil. Co sa tyka mna, keby som si mal vybrat medzi 24/25 Tr a ST12/15/18, tiez dlho nevaham a beriem Solaris.
galiyosha:Ja som tým spoľahlivým výrobcom myslel síce Solaris,ale ten Plzeň tiež nie je najhorší.No asi by mi o trošku viac lahodil predsa Solaris.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.