Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #987:

"Este mam problem s uzkym miestom. Neviem ake predpisy (normy?) sa na to vztahuju. Nejake cislo uvadza Habarda (minimalna vyska 4,3 m), ale neviem kde to najdem."

Trošku neskoršie dávam odpoveď:
STN 33 3516
Predpisy na trakčné vedenia električkových a trolejbusových dráh
STN 37 6754
Projektovanie trakčného vedenia električkových a trolejbusových dráh

Výpis z STN 33 3516
Výška trolejového drôtu sa meria kolmo od spojnice temien koľajníc alebo od povrchu vozovky k trolejovému drôtu. Trolejový drôt je vo výške:
a, maximálne 6 m; b, normálne 5,5 m; c, minimálne 5 m na trati; d, v nových objektoch (vozovne ...) minimálne 5 m; e, v už vybudovaných objektoch minimálne 4,3 m; f, v novovybudovaných podjazdoch a tuneloch minimálne 4,4 m.
Reakcia na: pete. #1041:
Veď ja nehovorím, že to nemôže byť pravda ?
Reakcia na: Vladimír #1040:
No ja neviem. Ziadnu fotku som doma nenasiel, ale podla tej co som uviedol nizsie tak nie. Takze podla mna si blazon Ty ? ? ?
Reakcia na: pete. #1038:
Som teraz blázon ja alebo Ty? Tie tri sedačky celkom vzadu za dverami za sklom nie sú na nízkej podlahe? Ak si dobre pamätám, tak áno, nie?
Reakcia na: Vladimír #1035:
Brzdi. Píšem niekde o tom, aby jednotlivé DP uprednostnili Trollina pred 24/25Tr? ?
Reakcia na: Vladimír #1035:
Brzdi. Ake tri? Nula nie? ?
Ešte k updatom - ospravedlňujem sa, že nepribudol žiaden ani dnes, ale stále sa u mňa nenašiel čas. Ale zato sme s Ikarusom pripravili fotografický základ pre zopár prešovských updatov 😛
Reakcia na: Vladimír #1035:
Ake NP sedacky pri zadnych dverach SU15? Ja som pisal o NP sedackach v priestore tretich dveri v klbovom Citare. 🙂 Pri SU15 som mal len pocit, ze sedacky pri krbe su na NP, ale to bol omyl, z ktoreho ma pete vyvratil.

Rad by som videl SU18 a porovnal ho s klbovym Citarom. Skoda, ze ani Ostrava, ani Kosice zatial ziadne nekupili...
Reakcia na: Sarko #1023:
Trochu realizmu, človeče... Kde začali s obnovou bus parku City busmi, Trollino NEKÚPIA ani som všetkými tými výhodami, ktoré si menoval, pretože uprednostnia UNIFIKÁCIU vozidlového parku, o ktorú sa mestá v našej bývalej matičke federácii usilujú celé desaťročia.

Re #1028 Papyr: Tak veru...

Re #1030 Kubik: Číslam o obsaditeľnosti never. Každý výrobca si ich vymýšľa, ako mu pasujú.
A v Solarise určite prístrojovka "priehľadná" nie je 😉

Re #1033 galiyosha: Brzdi. Tých 6-8 nízkych sedačiek pri zadných dverách v SU15 je v skutočnosti presne tri 🙂
Reakcia na: Sarko #1031:
Ja zase hovorim, ze 100%-na nizkopodlaznost nieje potrebna a je lepsie mat jeden schod v zadnej casti, ako sa stverat na vysoko polozene sedadlo. Je to pohodlnejsie pre kazdeho, aj pre dochodcov.

Re #1033 galiyosha: v SU tie sedacky tiez niesu na NP vid:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=upgrade/2002-001&no=21&id=27302aeef0f221f0f1f5f321fa252b

Inak pri tych solarisoch ma najviac zaujalo, ze SU12 ma viac "NP" sedaciek ako SU15. Jednoducho ja nevidim ziadnu vyhodu 15 metrovych oblud oproti standardnym rozmerom. Skoda ze v Kosiciach nevedia ze Solaris vyraba aj 18-metrove vozy, mozno by kupovali tie spolu s 12 metrovymi a bolo by to daleko lepsie.
Reakcia na: pete. #1027:
Neviezol som sa v Solarise Urbino 18, ale v tomto smere ma absolutne ohurilo klbove Citaro, ktore nema schod ani pri tretich dverach (az pri stvrtych, aj to pomerne maly), velmi elegantne ma vyrieseny "kozub" (neposobi tak tazkopadne ako v SU15, pricom vylez na prilahle sedacky nie je nijako dramaticky -- pravda, v SU15 su tie sedacky priamo na NP, ak sa nemylim, hoci posobia mierne klaustrofobne), no najma este aj v oblasti tretich dveri sa nachadza niekolko (myslim, ze 6 alebo 8, nepamatam si presne) sediaciek priamo na nizkej podlahe(!).

Nepamatam si, ako v tomto smere vyzeral interier Volva 7700, ale myslim, ze sedacky na nizkej podlahe uz pri tretich dverach neboli. Van Hool AG 300 T je s hnanou druhou napravou trochu ina kapitola.
Reakcia na: Papyr #1028:
Áno, to máš pravdu, že DPO, ani DPMK sa veľmi nesnažia. Pokiaľ by sa rozširovala sieť TD, v KE by uplatnenie určite našli. Apoň tak sa vyjadril vedúci TD, ktorý si zodpovedne uvedomuje potrebu unifikácie vozidlového parku AD a TD.
Reakcia na: pete. #1027:
No áno, konkrétne 24Tr síce je 100% NP, ale za akú cenu... Ja som to myslel skôr tak, že ak si DP začal kupovať Solarisy (DPMK), urobil len dobre, pretože všetky typy autobusov i prípadných trolejbusov sú/budú vždy 100% NP.

No a také argumenty, že ľudia sú zvyknutí na 3 schody neuznávam. Ľudia si na 100% NP veľmi rýchlo zvyknú, uvidíš a ďalšia generácia bude len s úžasom spomínať, ako niečo vysokopodlažné mohlo existovať. Samozrejme mám na mysli nástup z bežného ostrovčeka, nie že ma tu bude niekto chytať na hruškách. ?
Reakcia na: Sarko #1024:
Áno,ten 15M si myslím,že by našiel vhodné využitie aj u nás v ZA,konkrétne na linke č.3.Pozeral som si tiež technické datá Solarisu,oproti Citybusu má aj väčšiu kapacitu ako pre stojacích,tak pre sediacich.Ináč,v prípade Solarisu sa mi páči aj pekne usporiadaný interiér,ktorý vôbec nepôsobí lacným dojmom,možno len trochu prístrojovka,ale aj tá je napriek tomu priehľadná a praktická.Nuž,je len na DPMŽ,čo si vyberie.
Reakcia na: Papyr #1028:
A teraz som si na K-reporte precital Bobov prispevok, ze "24Tr nema rada mrazy (teda jestli s tim uz neco neudelali".

No, pokial je to pravda a pokial s tym okamzite "neco neudelaji", tak sa mozno moje temne vyhliadky o buducnosti Solarisov na Slovensku mozno nenaplnia, ba prave naopak, cele Slovensko bude nakupovat Solarisy 🙂 🙂
Reakcia na: Sarko #1023:
Budu stat rovnako, takze cena myslim nie je to, co rozhoduje.

100% nizkopodlaznost tiez tak nezavazi - tyka sa to len klbovych autobusov a len v oblasti 3. a 4. dvier u Citybusu - a povedzme si rovno, interieru Citybusu nejaky schod moze len pomoct, lebo to je neskutocna prekazkova draha.

Zavazit moze nanajvys fakt, ze 25Tr sa neda vyrobit s pohonom 2 naprav a Trollino 18 ano.

Ja ti nadsenie zo Solarisu neberiem, je to aspon vo vnutri lepsie vymyslene ako francuzska Agora, ale Solaris proste prehral - DPO ani DPMK sa nijako nesnazili priblizit Trollino svojim buducim potencialnym zakaznikom a takto skoncili - na Slovensku v podstate nemaju vobec Trollina odbyt.
Reakcia na: Sarko #1023:
24Tr nieje 100% nizkopodlazna?
Btw, nemyslim si ze 100% nizkopodlaznost je vzdy vyhodou. Ludia su zvyknuty na 3 schody, takze ten jeden schod za klbom v citybuse nemoze byt pre nikoho problem. Hlavne ked sa pohodlnesie dostanu k sedadlam...
Reakcia na: Sarko #1025:
No od Skodovky asi urcite nie, od Irisbusu ale mozes cakat Chorus. Kedy? To asi ani srnka netusi. Ten sucasny facelift interieru Citybusov za vyrazny krok vpred moc nepovazujem... Ale ten facelift Solarisu vyzera zaujimavo. Minimalne to zadne celo na vizualizacii posobi ako o cosi menej zly vtip nez teraz. Pockam si na nejake realne fotky alebo -- este lepsie -- na cely trolej-/autobus. 🙂
Reakcia na: galiyosha #1018:
Aj keď dizajn nie je na prvom mieste, je zaujímavé, že veľa ľudí dáva práve na dizajn. Na stránke Solarisu som našiel článok, ktorý hovorí o "upgrade" dizajnu svojich výrobkov. Niečo, čo sa od škodovky asi ani nedá čakať...

http://www.solarisbus.pl/inf_6_2004.html
http://www.solarisbus.pl/english_site/inf_6_2004.html
Reakcia na: Sarko #1023:
A ešte som zabudol, že Solaris ponúka ešte aj verziu trolejbusu kapacitne medzi sólo a kĺbovým - ST 15... To Solarisu tiež len pridáva.

Samozrejme, týmito argumentami nesledujem, že by si mali podniky, ktoré sa rozhodli nakupovať Citybusy, aby v prípade trolejbusov nakupovali Trollina. Skôr som chcel namietnuť, že Solaris s Trollinom všeobecne vedie s náskokom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.