Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MinoSUN-55 #9670:
Áno, na Pred poľom, Pod Sokolice a kyselku som pozabudol. Bral som hlavne ten prvý úsek, ale máš pravdu. Tankovať nechodia, pretože napríklad spoj o 14.12 je okružný a tie spoje okolo 15. hodiny do priemyselného parku tiež nie sú využívané na tankovanie, nakoľko autobus je počas prestávky práve v priemyselnom parku.

Ja aj pevne verím, že sa 7 a 17 časom rozbehnú. Len časom môže byť za mesiac aj za rok. Pričom 11 je rozbehnutá až moc už teraz ? .
Plno ľudí sa vezie tou L11 až po ulicu Pred Poľom, niektorí až po kyselku. Ten klbák sa tam zíde, hlavne v tých spomínaných časoch a taktiež na poobedné linky 24.
Neviem ako to je s L7/17, ale keď sú kĺbové, vtedy chodia asi tankovať a potom idú napr. smer Juh a aby nešli ako prejazd, tak sú použité na nejakej linke. Neviem, či to tak je, ale ak áno, zdá sa mi to fajn. Ale tiež si myslím, že sa ešte časom môžu rozbehnúť.
Avšak L11 od prerábky CP v tých spomínaných časoch naozaj praská vo švíkoch. Čo je celkom pozitívna zmena, keďže sa zhustili intervaly a je ľudí viac ako keď chodila jedna za hodinu a bola poloprázdna! 😉
Reply on: matko kubko #9666:
1. OK. Návrh po zvážení sťahujem ? . Radšej miesto starého smer centrum.
2. Miesto tam je. Viď. príloha.
3. Ja tam v špičke vídavam dosť ľudí. Prvé domy sa už stavajú, a keď tam máme aj tie kasseláky, tak nech je tam aj prístrešok. Aby to bolo poriadne vybavené! Možno zasa dlho nebude možnosť osádzať prístrešky.

Mne pripadá, že problémový je aj prístrešok na Sihoti IV. Autobusy okolo neho chodia na milimeter a strecha je mierne nabúraná.
Reply on: kvorka #9665:
Táto vyťaženosť je v úseku Saratovská - Autobusová stanica. Áno, v úseku AS - Kubrica by bol ten kĺb prázdnejší, ale iná možnosť nie je. Ľuďom nemôže byť znížená kvalita prepravy len preto, že 11 má na jednom konci dediny do 1 000 obyvateľov a na druhom konci Juh I (ktorý má cca. 7 tisíc obyvateľov).

Potom by som odporúčal zaviesť spoje 11A v úseku Saratovská - AS a späť.

Bola by to vlastne bývalá linka 17, iba že v lepšom preklade, s pravidelným intervalom a bez letného obmedzenia.

Osobne si však myslím, že aj Kubričania hojne využívajú MHD, a bolo by tam viac ako 15 ľudí v kĺbe.

PS: závery robím po takmer dvoch mesiacoch a na základe jázd aj cez prázdniny aj cez školský rok. Cestoval som rôznymi spojmi a v rôznych časoch.

Vďaka páni. Už som si tie vaše návrhy zosumarizoval. Vychádza mi to na 14-15 prístreškov. Porovnám ich s návrhom EuroAWK, keď ho dostaneme. Ten nápad s údajmi ohľadom nástupov je logický.

Zaujali ma ešte problematické prístrešky aj z pohľadu vodičov. Okrem tej kotolni sú ešte niekde?

Reply on: MA MHD #9659:
Zdravim.
K tym pristreskom: mozu byt na kazdej zastavke ale
1. Zilinska - je to hlavne vystupna zastavka
2. Opatova namestie- je tam budova kulturaku ( mozny problem s priestorom )
3. Zablatie nadjazd- skor do buducnosti po vybudovani rodinnych domov. Zatial som mal iba 1 vystup
Vseobecne niektore pristresky su postavene nizsie ako je vyska busu a moze vzniknut skodova udalost ako minuly tyzden na Povazskej - kotolni !!!
po prvom týždni nerobme hneď závery, predsa len linky 7/17 sú nové a možno si ľudia ešte nezvykli, ale keď tak isto sa kĺbak prehodí inde, to je najmenej. Len na linke 11 je otázne, odkiaľ - kam je takáto tlačenka, lebo do Kubrice ho dávať asi tiež efektívne nebude.
Reply on: draxter #9663:
Samozrejme, že aj komfort je významný. Práve o komfort pri preprave mi teraz ide.

Pretože mi príde nelogické, že v 11, ako píše aj MinoSUN-55 je hlava na hlave a na 7/17 vezie kĺbový spoj vzduch. Sólo autobus má kapacitu na sedenie okolo 30 cestujúcich (Karosa). Na linke 7/17 som narátal max. 25 cestujúcich - v kĺbovom spoji. Takže všetci si pohodlne sadnú a zostanú aj voľné miesta v sóle.

Takže výsledkom môjho riešenia je, že cestujúcich na linke 11 neodradí nepohodlie, nakoľko v kĺbovom autobuse si viac ľudí sadne a lepšie sa rozložia a zároveň na linkách 7 a 17 nepríde k zníženiu štandardu.

Pripomínam, že optimálny počet cestujúcich v kĺbovom vozidle je aspoň 60 cestujúcich (to je ešte určite v poriadku). Keď na linkách 7 a 17 je ich max. 25, tak je to optimálne na sólo autobus (a rozhodne nie nekomfortné).

Výsledkom teda bude pohodlná preprava pre každého.
B961E má kapacitu ale berme to tak že väčšina chce sedieť, "vypredaná" kapacita je určená len na špičku, dnes sa nikto nebude chcieť tlačiť, potom pôjde autom. Preto kĺbaky by mali na nosných linkách jazdiť aj vtedy, keď nejde spojom zrovna 100 ľudí, ani Ikarusy nejazdili len na takýchto spojoch, ale kapacita bola aj cez víkendy a boli využité.
Dnes L11 o 14:05 z Juhu bola taká vyťažená, že ľudia stáli až pri šoférovi. Bola to slušná tlačenica 🙂
A posledný príspevok:
Dnes som cestoval takmer všetkými kĺbovými spojmi liniek 7 a 17. Uvádzam vždy maximálnu vyťaženosť (teda toľko najviac ľudí bolo naraz v autobuse):

O 13.50 z SAD (išiel som celú trasu). V autobuse max. 25 cestujúcich.
O 14.12 z Juhu (išiel som celý okruh). V autobuse max. 15 cestujúcich.
O 14.57 z Juhu (išiel som Juh - SAD). V autobuse max. 4 cestujúci.
O 15.35 z SAD (išiel som SAD - centrum). V autobuse max. 20 cestujúcich.

Okrem toho som opäť pri SAD videl aj linku 17 jazdiacu o 15.12 z Juhu (sólo). V nej boli tiež 4 cestujúci.

Oproti tomu v linke 11, ktorou som išiel normálne (bez zámeru zisťovania vyťaženosti) o 16.17 z Braneckého bolo nad 30 cestujúcich. Samozrejme, že okolo 14-15 hod. keď idem, tak je to dvojnásobné (na 11).

A práve optimálna vyťaženosť autobusu s kapacitou 160 ľudí mi príde minimálne 40-60 cestujúcich. Čo 11 (aj 24) bez problémov splnia.

Takže aj dnešok ma utvrdil v tom, že presun kĺbov na linku 11 aj 24, by bol správy.
Toľko z dneška.
Ešte jedna vec z otázok a odpovedí:
Otázka od: Božena Ch., 10.09.2016
Dobrý deň. Prečo prosím nestojí linka č.6 idúca do Záblatia na zastávke pri pošte? Je potrebné previezť sa až na Rybáre, aby som na spiatočnej ceste vystúpila pri pošte? Čo je zo za rozum? Snažím sa nepoužívať vulgarizmy, lebo neuverejníte moju otázku. K schéme MHD uverejnenej v Informačných novinách mesta Trenčín, je potrebné vydať ešte príručku, pretože my, hlúpi občania mesta sme to nepochopili. Zavádzajúce hlásenia na niektorých zastávkach "prosím vystúpte konečná" a nefungujúce čítačky kariet, proste Kocúrkovo.
Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar dopravy:

Dopravcovi SAD sme opakovane zadali požiadavku na urgentnú zmenu hlásenia končených zastávok v oblasti Záblatia a Zlatoviec a Novín.
Reply on: Richard Ščepko #9654:
Takže, moje odporúčania:
1. Kubranská, BILLA smer centrum
2. Záblatie, nadjazd smer centrum
3. Legionárska smer Juh (druhý)
4. Jána Zemana (je frekventovanejšia, ako Karpatská ? )
5. Mateja Bela smer mesto (náhrada za pôvodný)
6. Gen. Svobodu smer mesto (náhrada za pôvodný)
7. Žilinská (smer Opatová)
8. Opatová, námestie (presun, ako píše kvorka)

Mimochodom, mapa na visit Trenčín už bola vymenená:
http://www.visittrencin.sk/mapa-liniek-mhd

Otázka od: Michal, 11.09.2016
Dobrý deň, chcel by som požiadať o výmenu mapy MHD na portáli pre turistov Visit Trenčín. Na portáli je stará mapa MHD z roku 2014, ktorá môže pomýliť cestujúcich. Ďakujem
Odpoveď:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:

Ďakujeme za upozornenie. Mapu sme aktualizovali.
Reply on: kvorka #9655:
Ako som hovoril.
Reply on: kvorka #9656:
nemožno, než súhlasiť! Dva prístrešky by bodli na Braneckého ul. či na Legionárskej smer centrum.
Reply on: Richard Ščepko #9654:
Ja by som bol Richard rád, keby si upozornil, že v Opatovej na námestí (pri KD) je prístrešok v opačnom smere - to nikto za tie 2 roky čo jazdí 21 jednosmerným okruhom nedokázal na meste dať prehodiť ten prístrešok? Je dobrý, nový, len by ho bolo treba osadiť na druhú stranu - t.j. v smere premávky linky 4! Toto nemá žiadny súvis so skúšobnou premávkou do decembra, to je výsledok nedbalosti.

Nové prístrešky by som odporúčal:
- Kubranská, Billa (nie je tam žiadny ani v jednom smere) a pritom sa v smere do mesta jedná o veľmi frekventovanú zastávku, opačne tiež nie zrovna prázdna
- Karpatská (dúfam, že sa plánuje)
- Zlatovská, nákupné stredisko smer Záblatie; frekventovaná zastávka (aj PAL linky) a prístrešok nikde
- Hanzlíkovská: tam je ešte ten z konca 80-tych rokov (pamätník socializmu) prežratý železný, tam treba nový urgentne
- na Kasárenskej (križ. s Majerskou) nebol označník ani v jednom smere; tam to stojí za úvahu

Iné ma nenapadá, prístrešok nemusí byť všade, lepší údaj by však bol, ak by si mesto vyžiadalo od dopravcu presnú štatistiku nástupov na jednotlivých zastávkach (možno treba niekde dať aj prístrešky dva)
Reply on: Richard Ščepko #9652:
u nás bývalo "i" ale neskôr už priamo symbol vozíčkara (ten doporučujem). Vraj skúšobná premávka nového grafikonu tomu bráni, lebo možno sa ešte poprehadzujú k definitívnej verzii vozidlá. Napriek tomu si myslím, že by to šlo kľudne i teraz. Už to tu tak bolo v skúšobnej premávke 2012.
Reply on: MA MHD #9653:
Ja som to naposledy riešil ešte ako študent VŠ, kde som sa vtedy p. Maslovej pýtal, prečo zavádzame zas niečo nové a nie jednoznačné a osvedčené (písmeno "i" a nie symbol). Už si ale nepamätám, aký bol dôvod.
Spýtam sa na to, či sa s tým počíta od decembra a v akej verzii označenia. Dám vedieť.

BTW: Včera sme na Finančnej a majetkovej komisii riešili okrem iného aj požiadavku spoločnosti euroAWK na osadenie nových prístreškov na zastávkach MHD (s reklamným panelom) v počte 10 kusov. Nedopátrali sme sa však, o aké lokality by malo ísť. Poprosili sme, aby prišiel zástupca spoločnosti vysvetliť zámer. Veľmi ma zaujíma aj umiestnenie reklamných panelov v kontexte výhľadu na prichádzajúci autobus. Inak nejaké návrhy, kde by boli nové prístrešky potrebné ako soľ? Lebo toto zmapované nemám. EuroAWK síce bude tlačiť reklamu tam, kde je najväčšia frekventovanosť, ale aj tak.

Vďaka.
Reply on: Richard Ščepko #9652:
Nad týmto som sa čudoval už aj ja. Do optimalizácie boli takéto spoje označené piktogramom vozíka, predtým "i".

Po optimalizácií to zmizlo. Ale potom som tomu prestal venovať pozornosť, lebo som si spomenul, že ani počas skúšobnej prevádzky grafikonu v roku 2012 neboli nízko-podlažné spoje vyznačené. Takže aj teraz sa to asi spraví po konci skúšobnej prevádzky.
Reply on: kvorka #9649:
Brno, resp. DPMB je v mnohom inšpirujúce. Už počas vyšky, keď som porovnával brnenckú MHD a tú trenčiansku to bol priepastný rozdiel. Hlavne ak išlo o koncepciu a víziu (aj keď všetko sa zrovnávať nedá).

Čítam si zápisnicu sociálnej komisie a verejneho poriadku, kde pani Struhárová (predseda komisie) prišla s dotazom "Občania, najmä vozíčkari a s kočíkmi pripomienkujú, že v novom grafikone MHD vraj nie sú vyznačené nízkopodlažné (bezbariérové) spoje. Je potrebné ich vyznačiť."

Opäť som si spomenul na brnenskú MHD, kde je priamo v cestovnom poriadku zapracovaný symbol bezbariérovosti v podobe vozíku.
http://www.tram-bus.cz/wp-content/uploads/2014/04/SAM_5082.jpg

Čo bráni tomu, aby boli takto označené aj naše cestovné poriadky? Viem, že tam bývalo písmeno "i".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement