Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Troliga bus spustil novú verziu stránky, texty síce pomenili menej než by sa žiadalo, ale miesto univerzál obrázku Fenixa tam pribudli vcelku pekné fotky prevádzkových vozov spod tatranských končiarov.

Hlavne ma však šokovala nová sekcia - vyzerá to, že idú skúšať šťastie s distribúciou tureckých midibusov Karsan... Vie sa niečo viac v miestnych končinách?
Reply on: Dispecer #1484:
Len ako tabuľka, málokedy tam visí príslušné pdf o rozhodnutí, a ak aj áno, je ničnehovoriace.
https://sdusht.telecom.gov.sk/SprHomTyp/Shtv_p.aspx

Potom ešte existuje prehľad osvedčení výrobcov v predpotopnej forme na http://www.telecom.gov.sk/php_mk/md_sdu28/osvedcenie_vyrobca/28_tsvnm_lr.php
Reply on: Viko #1483:
To sa dá niekde pozrieť? ?
Reply on: S499.1023 #1481:
Tak som pozrel zoznam vydaných homologizácií a typových schválení, ale nič nové od Troligu tam nepribudlo - ani ako nové, ani ako rozšírenie existujúceho.
S tým Ruskom je to tiež také všelijaké - už mali minimálne dve tamojšie fabriky ma kooperáciu, ale s prvou to padlo a v druhej to tiež nevyzerá na skutky. Dva známe vozy z r. 2012, čo tam šli, mali motory Euro4+, takže na pokračovanie výroby nepotrebujú čakať na novú administratívu, akurát nechápem, ako sa zvládlo prihlásiť ich s takou normou u nás a až následne exportovať.

Zaujímavé však je, že pre Pegasus je od 11/2012 rozšírené schválenie aj pre motor Iveco. Vie sa o voze v takej verzii?

----
Duški: tvoja pochybnosť ohľadom schválenia je čisto názorová alebo sú tam dáke vážne prekážky?
Reply on: S499.1023 #1481:
To je jasné, ale neviem o nejakom meste, kde by cesty neboli cestami... 😃
Reply on: Dispecer #1480:
To myslieť mohol ale to sa určite nevolá licencia. Okrem toho bez typového schválenia môže vyrábať koľko chce, len na cesty s tým nesmie ? .
Reply on: S499.1023 #1479:
Nemyslel on typové schválenie vozidla?
Reply on: Duški Kubov #1478:
Ak chcem vyrábať autobusy (bez ohľadu na emisnú normu) v niečej licencii (napr. SOR vs. Solbus, Gräf&Stift vs. MAN), tak potrebujem licenciu. Ak chcem vyrábať autobusy z vlastného vývoja, nepotrebujem licenciu. A "licencia na autobusy Euro 6" je nezmysel už fakticky, normu Euro 6 spĺňa motor, nie autobus.
Reply on: S499.1023 #1476:
Ja rozumiem, že € je označenie pre peňažnú menu, ale asi každý pochopí, že som tým myslel slovo EURO ako označenie pre emisnú normu.

Na výrobu autobusov s motorom Euro 6 potrebuješ licenciu, inak výroba a predaj nemôže byť zahájený.
Reply on: Viko #1474:
"Popredný výrobca autobusov na Slovensku" - to je ocenenie - niečo ako popredný výrobca interkontinentálnych rakiet v Sierre Leone ? .
Reply on: Duški Kubov #1475:
Čo znamená "dostal licenciu na výrobu Euro 6" (znak € je vyhradený pre menu, nie je to skratka slova euro)?
Reply on: Viko #1474:
Tak sú len dve možnosti: buď dostal licenciu na výrobu €6 (o čom pochybujem) alebo ide vyvážať autobusy €5 a nižšie na východný trh...
Reply on: Duški Kubov #1473:
Vau, ďakujem, konečne vidím, ako vyzerá Taurus! (síce som sa ruskými stránkami hrabal, ale toto mi ušlo). Okrem nich toho asi veľa nevyviezli, vo výrobných číslach na e-d veľmi nie sú také medzery (iba na 4 Pegasy mínus aktuálne dianie, okrem toho existoval Leonis s mierne iným lakom a rovnými madlami v stredných dverách, videný 3/2010 vo výrobe - http://www.busportal.sk/images/stories/2010/6306_005.jpg )


Keby to boli pozície do dielní, tak to neriešim. Lenže oni začali do Levoče zháňať lakýrnika, kontrolóra výroby, pracovníka montážnej linky, konštruktéra-projektanta (výrobných výkresov) apod. A keď si to dám do kontextu s článkom https://www.kwds.at/en/news/newsarticles/detail/citybus-von-troliga-bus-punktet-durch-das-allison-automatikgetriebe-mit-optimiertem-kraftstoffverbra/ tak to pôsobi celkom zaujímavo...
Reply on: Viko #1472:
Tuším sem-tam niečo vyrábajú pre východný trh, ako je Rusko a pod., napr. 8-metrové Turusy.
Foto tu: http://tdrusavto.ru/wp-content/uploads/TD_RusAvto_Troliga_Bus_1.jpg

Alebo to môže byť z aj z toho dôvodu, že spoločnosť SAD vyhodila všetkých mechanikov z prevádzky Poprad, teda do tejto prevádzky musia chodiť mechanici z Levoče a Prešova. Čo som počul, tak väčšie opravy v Prešove vykonáva kuchár, cukrár a čašník (nie je to overená informácia), preto je asi potreba vyškolených ľudí v tomto odbore.
Prosím, máte niekto informácie o aktuálnom dianí, príp. plánoch v Troliga buse?

Totiž, internetom sa mihli dva prototypy Leonisov, cca dva mesiace dozadu znovu zavesili pracovné ponuky do výroby, žeby sa dačo dialo?

(Ak to nie je verejná téma, kľudne aj na mail pod nickom).
Vopred vďaka ?
Reply on: Duški Kubov #1470:
Duški: No, nechcem robiť urýchlené závery, ale spadnú do lekváru.
Tvoje nápady v podstate hodili do koša, lebo šak bude priekum, ten nám povie čo a ako. Šak ono fajn, je to štandardný postup, ale zaujímalo by ma akým spôsobom ten priekum budú robiť. Čísla zo strojčekov nedokážu podať relevantné údaje, v rámci ktorých by sa dalo uvažovať o nejakom novom trasovaní MHD.
Ten druhý prívlastok sociologický ..., no tu už by sme sa mohli niekam dostať, ale nech to zas nie je typu "vyplňte dotazník" na internete. Kto bude smerodajná skupina? Nikdy sa nebude dať vyhovieť každému, a ako z týchto názorov spraviť niečo univerzálne tak to sa tvorcovia zapotia.

U nás v SNV urobili tiež "výskum" a tam zistili, že keďže sídlisko Mier je najväčšie, tak že si zaslúži najviac spojov. A preto na linku MHD č.6 odporučili nasadiť hafo spojov, no a v súčasnosti jazdí na tej linke až 1 spoj. Je to zaujímavé, že vtedy sa na môj názor nikto nepýtal, len odrazu prišli hotové výsledky a podľa nich sa začalo riadiť.

V Popradskej MHD sa vyznáš, myslím, veľmi dobre, keď si sa angažoval a šiel až za "hradnými" pánmi, a osobne mi je to ľúto, že sa budú odvolávať len na prieskum.
Jasné, oni to potom dajú aj na pripomienkovanie, ale je otázka opäť, či len na Radnicu s tým či s návrhom súhlasia a či budú schopní to "zatiahnuť" alebo či si ohľadne toho pokecajú aj s ľuďmi povedzme niekde na mestských výboroch.
Opäť skúsenosť zo SNV: Prieskum priniesol nejaké novinky, ale "hurá systém" zvíťazil, pripomienkovanie veškeré žiadne a tak sa hneď uplatnili nové pravidlá. No len dnes z tých pravidiel u nás nezostalo skoro nič.
Reply on: stefco #1469:
stefco, už sme sa s pánom viceprimátorom Gašperom dohodli, že sa bude robiť dopravno-sociologický prieskum na zistenie, odkiaľ a kam ľudia denne reálne cestujú. Tým pádom sú moje návrhy o trasovaní liniek už nepodstatné.
Reply on: Duški Kubov #1468:
Duški: Vedel by si sa podeliť aj tu na fóre, aké návrhy v trasovaní liniek MHD si podával? Prípadne či si bral do úvahy zachovanie počtu liniek MHD, resp. ich rozšírenie? Celkom ma to zaujíma.
Ohľadom zmien v MHD: Mesto Poprad má už na stole konkrétne návrhy, ktoré som pred niekoľkými mesiacmi vypracoval. Zatiaľ som viceprimátorovi Popradu, pánovi Wzošovi, odprezentoval len tie najpodstatnejšie návrhy, ktoré sa týkajú zmeny tarify a zmeny trasovania liniek. Mám už pripravené aj ostatné návrhy, ako napríklad zrýchlenie obsluhy na zastávkach či medzi nimi, informačné zabezpečenie vozidiel, informovanosť cestujúcich, obslužnosť všetkých častí mesta či opätovné zavedenie školských spojov. V reportáži TV Poprad "Cestujúci hodnotili služby mestskej hromadnej dopravy" pán Ľubomír Hán citoval zopár mojich návrhov. Túto problematiku by si mal v najbližšej dobe zobrať na starosť druhý viceprimátor Popradu, pán Gašper. Dúfajme, že už tento rok sa začne niečo meniť a inovovať, aj keď do roku 2019 bude prevádzkovateľom spoločnosť SAD Poprad, a.s. Tie 2 roky musíme my Popradčania nejako vydržať. Potom uvidíme, či Mesto urobí vlastnú dopravnú spoločnosť, resp. dopravný podnik alebo si MHD zoberie do parády nejaká iná spoločnosť. Osobne by som bol za vlastný mestský dopravný podnik.
Reply on: stefco #1466:
Stále lepší PDO od VÚD, ako od DIC Bratislava. To ti viem povedať so 100% istotou. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.