VehiclesTram › ČKD Tatra KT8

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. KT8D5 500 – 501 1986 1986 2
2. KT8D5 502 – 511 1989 1989 from 1992 10
3. KT8D5 512 – 535 1990 1990 from 1992 24
4. KT8D5 536 – 539 1991 1991 from 1992 4
Total 1986 – 1991   40

Technical Data

Length 30300 mm
Length over couplers 31240 mm
Width 2480 mm
Height 3550 mm
Height of floor 900 mm
350 mm (KT8D5.RN2 - stredný nízkopodlažný článok)
Wheelbase 7500 mm (medzi všetkými podvozkami)
Doors 10
Number of seats 54 + 2 (KT8D5)
56 + 2 (KT8D5R.N2)
Number of standing places 177 (5 osôb/m2, KT8D5)
283 (8 osôb/m2, KT8D5)
171 (5 osôb/m2, KT8D5.RN2)
274 (8 osôb/m2, KT8D5.RN2)
Design load 231 + 2 (5 osôb/m2, KT8D5)
337 + 2 (8 osôb/m2, KT8D5)
227 + 2 (5 osôb/m2, KT8D5.RN2)
332 + 2 (8 osôb/m2, KT8D5.RN2)
Weight of unloaded vehicle 38000 kg (KT8D5)
38500 kg (KT8D5.RN2)
Gross vehicle weight 61550 kg (KT8D5)
60620 kg (KT8D5.RN2)
Motor control ČKD TV3, tyristorová
Engine TE 023 (600 V)
Continuous power output 45 kW
Number of motors 8
Total power output 360 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

500 501

502 503 504 505 506 507 508 509 510 511

512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535

536 537 538 539

Legend and statistics

500vehicle in service: 19 (47.5 %)
500vehicle ot of service: 15 (37.5 %)
502withdrawn vehicle: 21 (52.5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dopr.fanusik_ke #20:
#513 vraj odstavená po nehode...
dopr.fanusik_ke

dopr.fanusik_ke

Reply on: tom393 #19:
Aj 534, 528 a 513
Upravte si katalóg, odstavené už sú na kilometre okrem 500 a 501 aj 508, 525, 529, 535 a 538.
Reply on: Viko #17:
Máte pravdu, už som aj zabudol, že to funguje na dopyt cez diaľkové ovládanie.
Reply on: mi.v #16:
Bežné riešenie je také, že si to nevidiaci aktivuje cez ovládač, ktorý má. Vodič do toho nezasahuje. Nemyslím si, že by sa tu uplatňovalo nejaké alternatívne riešenie.
Amplióny (napr. na #530) patria k BUSE? Ak áno, sú na využívanie takýchto špecialitiek aj smernice/školenia? (napr. povinné použitie v prípade, ak je na zastávkovom ostrovčeku človek so slepeckou palicou) Využilo sa to v bežnej prevádzke aspoň raz? 🙂
Reply on: TheEnd0910 #14:
..a este si zabudol modernizaciu MET 3 jazero-bajkal ,vss-barca a z moldavskej kruhaca trat do uss ,tie su este v povodnom stave a tiez zrele na vymenu predtym nez sa pustia do tahanoviec s terminalom sever ci nmm-stanica a smer letisko ale jak toto, tak trolejbusova doprava a tak aj rozvoj a prip nakup novych elektriciek zrejme vsetko toto caka uz na noveho primatora -dufam ze uz tentokrat ludia budu volit ovela viac rozumom
Reply on: reparil #11:
Povedz mi ze kedy bude na slovensku slusna nerozkradajuca vlada? Ked si vsimnes tak vo vedeni DP je skoro (ak nie kazdy) smerak. K elektrickam spomeniem druhy krat ze tieto elektricky su o dost pohodlnejsie a vodici s nimi vedia o nieco setrnejsie k cestujucim jazdit a kedze maju najviac "len" 30 rokov zatial by som ich nemenil a radsej by som sa sustredil na stavbu elektrickovej trati na letisko, do tahanoviec a taktiez tu mame rozpracovany projekt tram-train (aj ked podla mna to v kosiciach a okoli nema zmysel).
Reply on: S499.1023 #12:
oukej tak teda 5 clankovy -to sa tu teraz budeme natahovat o slovicka.. islo o princip- aby tam bol konecne pri kormidle niekto sikovny odbornik od fachu ktory bude chciet naozaj pre mesto co najviac vydobit a presadit dobre a kvalitne projekty a rozumne investovat do dopravy(napr nakupi trolejbusy a vrati resp obnovi trolejbusovu dopravu v meste a nakupi aspon par kusov viacclankovych NP klimatiz.elektriciek (nahradu za pomaly dosluhujuce KT8 - to mi spominali aj na odbore dopravy dpmk ze v blizkej dobe chcu nahradit aj dlhe supravy KT8 modernymi) .. a nie stranicki partaji ktory budu mastit akurat tak vlastne vrecka a na dopravu meste sa vyonacia..
Reply on: reparil #10:
TY si VÝSLOVNE žiadal trojčlánkový, čiže 20 - 22-metrový. A môžem ťa uistiť, že aj keď budeš ešte dvadsať rokov študovať katalógy, nepochopíš podstatu, tak mi tu nemusíš dávať odkazy, ty Rašiovec.
Reply on: TheEnd0910 #8:
kto by na ne prispel? ak pride ku kormidlu schopna vlada ktora nebude mafinacit a rozkradat,tunelovat vo velkom krajinu + eurofondy a nejake nove eurace sa pre rozvoj dopravy v mestach v eu vybavia a v cele Kosic bude nejaky schopnejsi primator nie smeracke ci ine prostitutky ako boli doteraz tak preco nie? vsetko rozhodnu komunalky na jesen..
vazeny S499.1023 uz som sa tak dlho nezasmial, 100 bodov, mimochodom v technickych specifikaciach mas roznu variabilnu dlzku, ake mesto potrebuje, taku dlzku suprav objedna , mimochodom su 3,5 aj 7 clankove supravy http://www.caf.net/en/productos-servicios/familia/urbos/datos_tecnicos.php nech sa paci http://www.caf.net/en/productos-servicios/familia/urbos/descripcion/gama_urbos.php
Reply on: reparil #7:
A len tak mimochodom, ty ROPOVODNÁ RÚRA, trojčlánkový Urbos 3 by mal cca. 20 metrov, tým chceš nahradzovať KT8, trubica?
A ty si uvedom ze niekde v EU jazdia aj starsie tatry T3 a ludom to nevadi a ak uz by bol teraz nakup novych elektriciek tak mi povedz kto by na ne momentalne prispel? Ja sa radsej prejdem touto elektrickou ako s variom jednak koli tomu ze su pohodlnejsie sedadla a tiez ze vodici vo variach len pridavaju a hned nato prudko brzdia (nie vsetci samozrejme) este k tomu sa prida motorcek ktory rozhadzuje piesok pri rozjazde aj brzdeni a ja mam vtedy dost. To ze mame 21 storocie neznamena ze musime mat vsetko z tohoto storocia pri tvojom mysleni povedzme ze elektricky by nakupili 1999 a v roku 2001 by ich dali zostrotovat lebo uz niesu z tohoto storocia?
uvedomte si ze je 21 storocie a taketo elektricky by mali byt samozrejmost ,sme stat EU nie india ci pakistan!!!
verim ze sa toho dozijem ze aj v nasom meste bude primator ako v debrecene ci v miskolci ktory presadi taketo elektricky a ich nakup uz by ozaj bolo nacase!!! do smrti nikdy neprestanem za ne bojovat!
Reply on: reparil #3:
Skor by som bol za rekonstrukciu spojenu s vymenou stredneho clanku za nizkopodlazny aj u zvysnych KT (povodne malo byt modernizovanych 10 elektriciek) ?
Reply on: reparil #3:
CAF! CAF! CAF! Bože, odpusti tejto trubici, lebo Ty si ju takou sprostou aj stvoril! Sú aj podstatne bohatšie mestá ako Kešice a ešte takéto vozy nevyraďujú. Nemľaskaj, lebo nebude nič.
kedy ich uz planuju konecne komplet vyradit a nahradit plne klimatizovanou nizkopodlaznou skodou 29/30T ,prip trojclankovym CAF Urbos 3?(co som pocul mali by ich vyradit spolocne aj s niektorymi T6-kami)
Reply on: Jano3224 #1:
Vďaka za upozornenie. Už je to opravené. ?