Reakcia na: Isidor #2232:
Počkaj Ty, keď sa ešte L24 nadobro predĺži do Kokšov-Bakše, to sa už vôbec nevojdeš Ale s tou L4 s Tebou celkom súhlasím. Ako som už uviedol, nič smutnejšie ako obmedzovanie elektrickej trakcie nepoznám, ale tá L4 je ozaj predimenzovaná. Mimo pár spojov, kedy je nárazový dopyt je linka celkom slabá.
Len ešte neviem ako to urobiť. Je jasné, že od L4 závisí L2. Dať na L4 int. 30 min. a na L2 nechať 20 min. je nezmysel. Dať polhodinovku na obe linky sa mi zdá kruté, i keď voči L7, ak by jazdila v 15 min. intervale, by sa dali lepšie prekladať na Kuzmányho. Uvažoval som aj nad alternatívou predĺženia intervalu na L4 na 30 min. a na L2 vytvorenia intervalu, ku ktorému bude L4 doplnkom na 10 min. interval. Teda niečo také, že napr. (odchody si vymýšľam):
od Lokomotívy:
L2 - o celá h 00, 10, 30 a 40 min.
L4 - o celá h 20 a 50 min.
Ale tam zasa nevýchajú nejaké veci pri obehu vozidiel.
Sú to zaujímavé veci, je nad čím rozmýšľať.
Vladimír
Re #2199 J: Do Prešova by sa nedalo, pretože jaksi je tam iné napätie.
Re #2200 Dopravák: Myslím to úplne vážne. V súčasnej trase L71 ani 72 nikdy žiadna autobusová linka nejazdila. Oveľa prirodzenejšie by bolo vedenie prvej trasy v smere Darg. hrdinov - Mier - Nám. MM - Ondavská - Sídl. KVP a druhej v trase Darg. hrdinov - Sečovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Sídl. KVP ako to bolo pôvodne projektované. Pôvodne sa totiž s traťou po Štefánikovej vôbec nepočítalo.
Re #2202 Nodes: Pýtam sa JAK môže cestujúci nepocítiť úsporu vozkm??? Veď to je kravina jak hrom! Cestujúci môže nepocítiť nižšiu dotáciu pre podnik, ak tento nájde nejaké vnútorné rezervy, ale úsporu vozkm nepocíti nikto iný ako cestujúci!
Re #2203 5: Je pravdou, že to, čo by sa obmedziť mohlo sa akosi ako zdroj úspor nechce vidieť. Srdce mi zviera, ale nemôžem nevidieť, že L4 mimo špičky si už dlhodobo koleduje o 30 min. interval.
Re #2205 eMareq: Ono je totiž na hlavu postavený už samotný fakt, že L35 ide po Americkej triede priamo. Takto pustiť si môže DPMK akurát autobus, ktorý je beznádejne plný už z východzích zastávok a preto nemôže obsluhovať Ázijskú triedu. Jedná sa teda o špičkové spoje do centra. Ale periférnu linku, ktorá sama o sebe je na hranici záujmu podkopať priamou trasou po Madridskej je niečo obzvlášť pozoruhodné. Samozrejme, ja si uvedomujem, že tu šlo o výpravu a km (ak by šla po Ázijskej, trebalo by ďalší voz), ale to už sme v rovine, či vôbec takáto linka mala vznikať.
Re #2206 balky: Myslím, že súhlasím. Viaceré zrýchlené linky chodia prádzne. Nie som si však istý, či by nestačilo zmeniť ich trasy alebo CP. Zrýchelené spoje ako také totiž neodmietam.
Re #2207 balky: Možno práve preto Ťa nevzruší myšlienka, že práve v tejto trase krátku dobu DPMK L73 zamýšľal zaviesť.
Trasa L70 však zmysel mala. Či už v podobe trolejbusovej linky alebo nejakého zrýchleného autobusu z Nám. MM.
Re #2214 Dopravák: Práve po prečítaní aj tohtoročného príhovoru vášho primátora som pochopil, že, bez urážky, nema o MHD, jej fungovaní, súčasnom stave a jej potrebách ani šajnu. V tom minuloročnom totiž písal niečo o "zabehnutom" integrovanom systéme. Bezduché žvásty...
Re #2215 eMareq: Nerozumiem. V knižnom CP sú niektoré odchody z Džungle o celá 21, niektoré o celá 41. Ako je to na zastávkach?
Re #2216 Isidor: Pre Tvoje vnútorné uspokojenie Ti môžem povedať, že používaš presne slová, ktoré vyšli aj z Bardejovskej "Na tú linku by stačili dvojičky možno na tri spoje denne." Takže na to vidia. Ale do súčasného stavu boli dokopaný mestom, či dajakým veľkým zvieraťom. Skrátka, sami dvojičky na L4 nechceli. Všetci vidia, že je to nezmysel.
BTW. EŠTE K TÝM OBMEDZENIAM: Boli tam spomínané sóla na L3? To akože sóla ešte aj na rannú špičku? Nedáva mi to zmysel. Nie je tam preklep a nejedná sa o L4 alebo L7? Ak, tak dúfam, že sóla pôjdu na L4. Ak by sa totiž toto všetko obmedzovalo a na L4 zostali v špičke dvojice, bolo by to napľutie do tváre logike a rozumu.