Na Kuzmanyho chodia L4,7 a 2 cca. 5 min. po sebe a potom 10 minut nic. Rovnako na Juznej triede (L3,4,7). Okrem toho chodia L4 a L12 zasadne takmer sucasne (napr. od Hl. posty, ale aj VSS), co najviac "potesi" vecer, ked ti ujdu oba spoje a mozes cakat 30 minut...
A tiez ze na L4 chodia dvojicky - strasne nieco. Napr. ked idem rano do skoly spojom o 7:18, celu cestu po Staru radnicu SEDIM, lebo miesta je habadej... Tie dvojicky su potrebne tak na 3 spoje denne (6:32, 6:47 smer Barca, 14:18 sm. Loky), inak sa naozaj vozi vzduch... ale na to asi nikto nikdy z Bardejovskej nedovidel... a ked vidim tie sola na L3, je mi do placu.
Ved on uz je teraz neaktualny, naviac je v nom spusta chyb, ktore som vypisoval na MD (prehadzane zastavky, L23 ktora ide na LA, pricom konci na Z.St).
Naviac teraz som zistil, ze neviem z akeho dovodu premava L22, cez pracovne, volne dni aj na 41, avsak v knihe je stale 21. Zeby sa pozabudlo na vymenu CP na zastavkach?
Naviac, ten predslov je cisty balamut, zrejme sa prepisal iba rok na 2004 + "mozne novosti" a to je akurat tak vsetko (asi z neznalosti skutocneho stavu -> ROZPOCET). Alebo si Z.T. (ci kto to v skutocnosti spiskal ten predhovor) mysli, ze momentalny stav, a to nehovorim o tom, ktory pride co nevidiet je "rokom skvalitnovania MHD" - ved to je vysmech vsetkym.
Beriem to ako "optimisticku viziu", ktora sa bohuzial v tomto roku nenaplni. Prakticky mozme zabudnut na nejaku reko Juznej triedy (pravda ak sa bude za reko povazovat vymena 100m zvrsku, kolaji atd - ked vobec na to vyjde). Otazka zvysenia/nezvysenia cestovneho tu visi doslova zo dna na den ako Damoklov mec. Naviac ked sa bude rusit L70 + vybrany a. spoj, mozes si to rovno preskrtnut, alebo nechat na pamiatku. Prakticky Ti neostava nic ine, ako si upravy v brozure urobit sam. T.j. cerpat informacie odtadial alebo obiehat zastavky a prepisovat.
Tu je výber z bulletinu "Výbrané informácie o doprave v Košiciach"
Rok 2004 bude rokom skvalitňovania dopravy na území mesta Košice a jej prepojenie na pripravovanú Košickú osobnú regionálnu integrovanú dopravu. Za týmto účelom sme v roku 2002 a 2003 vykonali generálnu opravu električkovej trate na Južnej triede, ktorú zavŕšime generálnou opravou dopravného uzla na Námestí osloboditeľov spolu s výstavbou novej cestnej svetelnej signalizácie. Za úspech považujeme okrem iného aj tú skutočnosť, že v roku 2003 sme zásluhou racionalizačných opatrení ako jedno z mála miest v SR nezvýšili cestovné.
V priebehu roka 2004 sa v dopravných prostriedkoch DPMK budú zavádzať cestovné lístky na báze bezkontatných čípových kariet obdobne, ako to má už zavedené SAD - KDS. Týmto opatrením sa podstatne zjednoduší preprava pasažierov u oboch dopravných spoločností, pričom bude postačovať jeden cestovný doklad.
JUDr. Zdenko Trebuľa - primátor mesta Košice
Tak tomu nerozumiem - primátor tu píše aké "super" novoty nás čakajú a na druhej strane mesto ukrátilo dotáciu pre DP.
A ešte jedna vec: každý rok vychádza tento "mestský" bulletin a až potom sa robia zmeny v MHD. Teda cca dva mesiace po jeho výjdení bude znova neaktuálny.
Viezol si sa už L70? Asi nie, pretože je to dosť využívaný spoj. Nehovorím, že vždy, ale je to pomocný spoj (školský spoj). Neviem či si už stál poobede na zastávke Mlynská Bašta a vyššie. L71 prichádza natrepaná a ľudia by sa už pri HypTescu nedostali do voza. L70 si myslím zohráva dosť veľkú úlohu v preprave na Furču.
~> Balky - L7 je hlavne "zosynchronizovana" s L3, kedze obe koncia na Vazci, kdezto L4 nie (i ked maju spolocnu trasu). Nahodou je to vymyslene s L7 a L4 velmi dobre, ja sam to vyuzivam. Je mi ist lepsie L4 a potom L7 na Jazero ako sa vyvazat celou Terasou deviatkou.
Moj nazor na L70 je taky, ze je to umelo vytvorena, nezmyselna linka len do poctu. Ved nakoniec, kolko liniek mozeDPMK vytvorit v jednej trase? Ved L71 a 72 maju skoro identicku trat.
Esteze DPMK nenasadil linku 73 so smerom NO-Biely dom-KVP klastor.
Je jasne,ze niektore linky si mozu dovolit luxus, ine, potrebne, su na zozname zrusenia. Nikdy nepochopim, preco sa kadetade rusia rusia linky, no napriklak spominana L14 ma uplne zanedbatelnu prepravu, hlavne v useku ZST- pri hati. Keby sa DPMK zameral na nu, obmedzil jej nezmyselnu trasu aP na 120 minut, potom by sa dalo hovorit o setreni na pravom mieste.
Nakoniec aj spominana L4. Stve ma, ked ide L4 od Kuzmanyho a vzapati L7.Dve naraz po skoro jednej trase. Stacilo by upravit CP L4.
A k zrychlenym spojom nemam slov. Stve ma, ked stojim na zastavke a popri mne prefici skoro prazdna L5x. Skor by som setril na tychto linkach.
~> Dopravak - nemaj obavy, bude este horsie v priebehu roka sa este dockame prekvapeni od DP
Ja som povodne zamyslal urobit z L35 zrychleny spoj trebars L57 s mensim poctom zastavok, ale prakticky to nebolo k nicomu, rozhodne by som rusil 35-ku. Sice nebude "priamy prepoj" z klastora na Tahanovce (sam DP zistil, ze niektore linky co vymyslel ucel neplnia - co sa tyka prepojenia sidlisk), ale pomocou L71 + L27
Dnes som pri HyperTescu (smer Ťahanovce) videl L27, L34 a L36 stáť za sebou a boli dosť plné. Chudák Ťahanovčania! Z jedného smeru im ide všetko naraz a povedzme z Nám. Oslob. im ide jeden spoj raz za 30 minút.
A zase od Ťahanoviec prišla L35 vystúpil z nej jeden cestujúci a ďalej až po mier pokračovala prázdna (samozrejme okrem vodiča a mojej maličkosti )
Postavila sa tu trolejbusová trať na to, aby sa teraz na nej rušili linky? Obmedzovanie ekologickej dopravy ... hmm.
A viete o tom, že v KE sú už len 2 autobusové linky, ktoré majú v popoludňajšej špičke 15' interval? L12 a 53. Veľmi by ma zaujímalo, prečo práve tieto linky majú takýto "luxusný" interval, hlavne keď vyťaženosť L53 je popoludní hlavne v úseku NO-Mier-Madridská dosť biedna. Určite by na nej postačoval 20' interval.
A keď už chce DPMK niečo obmedziť, tak nech sa najprv pozrie na L14 v úseku NO-Pri hati a L4 cez voľné dni do Barce. Vozenie vzduchu každých 20 minút.
Takze prave v relacii Pozor, zakruta! odznel rozhovor s I. Reiprichom. O.i. povedal, ze v tomto roku maju v plane 15 mil. vozkm, co je o 200 tisic menej, ako min. roku. Ale pri dobrych marketingovych aktivitach by to cestujuci nemali pocitit.
(téma trolejbusy) Tak to nemyslíš vážne! Ja považujem súčasnú trasu trolejbusov za najlepšiu linku aká v Košiciach je (mohla ako prvá vzniknúť). Obsluhuje obsiahlu časť mesta (Furča, Mier, Centrum, Súd, Magistrát, KVP, Myslava). A neviem prečo by mali kopírovať autobusovú linku. V Ke predsa autobusy jazdia dosť nezmyselne. A nespomínaš si na L30, ktorá predtým jazdila od Nám. Oslob. ako súčasná L71.
Košiciam bohužiaľ chýba rozšírenejšia trolejbusová sieť. Krásne by mohla nahradiť L18, L16 atď
Klidek, Peto....to chce len predychat...raz....dva....tri....:-)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák
Rok 2004 bude rokom skvalitňovania dopravy na území mesta Košice a jej prepojenie na pripravovanú Košickú osobnú regionálnu integrovanú dopravu. Za týmto účelom sme v roku 2002 a 2003 vykonali generálnu opravu električkovej trate na Južnej triede, ktorú zavŕšime generálnou opravou dopravného uzla na Námestí osloboditeľov spolu s výstavbou novej cestnej svetelnej signalizácie. Za úspech považujeme okrem iného aj tú skutočnosť, že v roku 2003 sme zásluhou racionalizačných opatrení ako jedno z mála miest v SR nezvýšili cestovné.
V priebehu roka 2004 sa v dopravných prostriedkoch DPMK budú zavádzať cestovné lístky na báze bezkontatných čípových kariet obdobne, ako to má už zavedené SAD - KDS. Týmto opatrením sa podstatne zjednoduší preprava pasažierov u oboch dopravných spoločností, pričom bude postačovať jeden cestovný doklad.
JUDr. Zdenko Trebuľa - primátor mesta Košice
Tak tomu nerozumiem - primátor tu píše aké "super" novoty nás čakajú a na druhej strane mesto ukrátilo dotáciu pre DP.
A ešte jedna vec: každý rok vychádza tento "mestský" bulletin a až potom sa robia zmeny v MHD. Teda cca dva mesiace po jeho výjdení bude znova neaktuálny.