Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #2080:
Zaujal ma tvoj napad s tou zastavkou. Je to vsetko pekne, dobre premyslene. Ale fungovalo by to jedine vtedy, ak by ludia dodrziavali vsetky predpisy a nariadenia. Takze v reale by nebol ziaden nastup vlavo, vystup vpravo, ludia by sa tlacili cez jednu stranu elektricky a samozrejme cez tu, ktora by bola blizsie k Optime. A podla tvojho navrhu by to bola prave zastavka medzi kolajami, co nie je z hladiska bezpecnosti vhodne. To mas nieco podobne, ako ked idu tesne za sebou 2 spoje po spolocnej trase. prvy je natlaceny, druhy prazdny.
Ale je tu este dalsia moznost, o ktorej tu zatial nikto nepisal.Hovorite o elektrickach, ale co busy? Co keby pred Optimu zachadzali niektore z liniek ako 22,23,25,38?Stacila by napriklad dvojica 22(23),25 a hned mate z pred Optimy odchody v polhodinovych intervaloch.A hlavne by sa usetrilo na L5 a spojenie s centrom by bolo zachovane. Je to pre DPMK taky problem?
Neuvaritelna nahoda: vcera som 4 krat cestoval MHD a stikol 4 listky. Ale na troch listkoch bol uplne rovnaky stiknuty kod 1-2-4-7. ( 1018, 3211, 5235? ak sa dobre pamatam).

Ohladom L5. Myslim, ze ta linka je minimalne vyuzita a neviem ci ma zmysel ju dotovat. Najlepsie by bolo opatovne zriadenie optima-busu s tym, ze vodic by dnu nepustal studentov s velkymi batohmi, ktori tento spoj zneuzivali.

Mozno ze by bolo vhodne, ak by L34 alebo L31, ktore premavaju od Carrefouru az po KVP rovnakou trasou, ak by jedna z nich namiesto ferrocentra chodila a zachadzala k optime a odtial na KVP.
Reakcia na: Vladimír #2079:

Aj ja si myslím, že zachádzka L6 a 9 (alebo hoci aj len jednej z nich) by zdržiavala.

Ale ohľadne úvrate som dostal super nápad. Čo tak premiestniť úvrať ešte pred zastávku OC Optima a rozšíriť trať rýchlodráhy tak, aby sa do úrovne medzi jestvujúce zastávky a medzi koľaje dosadila ďalšia zastávka? KT-čko by prišlo na zastávku, otvorili by sa dvere z oboch strán, vpravo sa vystúpi, vľavo nastúpi, vodič sa medzitým presunie do druhej kabíny a hneď sa pokračuje ďalej cez úvrať na správnu koľaj...
Reakcia na: Esicko #2077:
Nikdy sa to tak nerobila a neda sa to??? Veď práve takto sa to robí! 🙂 Na stanici končí L2, 3, 5, 6 a R1. S výnimkou L5 a 6 vozne na všetkých ostatných linkách vyčkávajú inde - na stanici takmer hneď po príchode odchádzajú späť. Linky 5 a 6 vyčkávajú ako jediné na stanici, pretože ich druhá konečná (OC Optima, Nám. Maratónu mieru) nie je na vyčkávanie uspôsobená.
Vonkajšiu koľaj, slangovo tzv. "šestkovú" obsadzuje L6 a jedno poradie L5. Druhé poradie L5 zvykne vyčkávať na vratnej koľaji. Ostatné linky prechádzajú slučkou cez vnútornú "dvojkovú" koľaj.

S tým zachádzaním L6 a 9 k Optime to podľa mňa dobrý nápad nie je.
1. Museli by to byť všetko KT-čká.
2. Absolútna väčšina cestujúcich by brala zachádzku ako zdržiavanie dopravy (ani nehovoriac o L9 vo vzťahu Maratón - Jazero).
3. Komplikované otáčanie pri Optime - zastavíš na jednej zastávke, potom stojíš za úvraťou, čakáš kým vodič prejde vozňom atď., zastávka na druhej strane, no skrátka píliš zdĺhavé.

Re #2078 Sarko: Áno, na mestskú časť Moldavskej jednoznačne 10 min. interval patrí. Minimálne 10 min.
Reakcia na: Esicko #2077:

Problém nespočíva ani tak v čakaní na konečnej, ako na ich vzájomnej koordinácii, aby sa na konečných nečakalo zbytočne. Na žel. stanici nie je problém podľa potreby otáčať vozidlá cez vrátnu koľaj, resp. navrhnúť príchod na vnútornú a vonkajšiu koľaj tak, aby vozidlá z konečnej plynule odchádzali. Zachádzanie L6 ku OC Optima sme tu už mali, keď sa navarovali oblúky, jeden víkend v smere z Tr. SNP a druhý v opačnom smere. Myšlienka na takúto linku nie je zlá, ale podľa môjho názoru by súčasný stav bol najvyhovujúcejši, keby sa len doladili intervaly medzi L5 a R1. Interval na trase Žel. stanica-kruhový objazd (L5 a L6) by bol rovnaký ako na trase kruhový objazd-Nám. MMM (L6 a L9). Podľa mňa po tom, čo sa L6 obmedzila, veľká skupina cestujúcich začala využívať autobusy. Zriadenie zastávky Krajský súd tomuto smeru trochu pomohla, ale naopak, rozdielne umiestnenie zastávok AD a ED tomu uškodilo (v minulosti sa zastávka ED nachádzala pri hoteli Slovan). Potom sú tu aj vysoko nadhodnotené jazdné doby pre linky, spoje chodia s náskokmi, cestujúci hromžia. Aj takéto "detaily" škodia električkám.
Reakcia na: Vladimír #2076:
A nedali by sa tie prejazdy medzi linkami na zst. odstranit tak, ze ostatne linky okrem 5, jazdiace na zst., by si vsetky tie prestavky cerpali na svojich druhych konecnych a nie na stanici? Tu by len prisli a po vystupe by HNED odchadzali naspat. Tak by mohli vsetky chodit napr. na 1. kolaj a L5 by mala pre seba kolaj c. 2. V ramci principu NIKDY SA TO TAK NEROBILO a TO SA NEDA, co tak zachadzanie L6 ku OC Optima, pripadne aj L9? Ale to by museli byt vsetko KT-cka...
Reakcia na: Sarko #2074:
Bez toho, aby boli prejazdy vozňov medzi linkami sa to ktovieako lepšie spraviť nedá. A keďže prejazdy sú zamietnuté...
Ja pevne verim, ze ked uz dojde k zruseniu L5, tak ju nahradia W (hlavne pre studentov). Podla mna redukovat sa da, ale tak, ze vysledok bude = nepouzitelna MHD.
Reakcia na: Vladimír #2072:

S tou obsaditeľnosťou si je na vine DPMK sám, keď urobil také netransparentné intervaly. Ak DPMK neupraví intervaly alebo linku jednoducho zruší, fakt to svedčí len o tom, že im na tom vôbec nezáleží.
Reakcia na: S499.1023 #2071:

V prvom prípade to bolo dohodnuté medzi vodičom a policajtami. O druhom prípade neviem nič, ale tiež to muselo byť dohodnuté, pretože policajti električky nemerajú. O oboch meraniach mám informácie od policajtov.
Reakcia na: Sarko #2069:
Žiadna kamufláž to nebola, i keď je pravda, že od začiatku sa na jej zriadenie nazeralo tak trochu ako experiment. Žiaľ, mesto sa opäť na MHD vykašľalo a čerstvá 5-ka obsluhovaná KT-čkom s priemernou obsadenosťou 30 cestujúcich asi bude musieť byť obetovaná 😞

Mrzí ma, že v tomto meste s všetko robí unáhlene a nepremyslene. Očakával som, že sa podarí presadiť cestovný poriadok na L5 tak, aby sa koordinovala s L6 a R1 a neskôr hádam aj obmedziť nejaké autobusové spoje na Moldavskú.

Dúfam, že ju nezrušia a že sa ešte niekto zobudí.
A to bolo specialne zamerane na meranie rychlosti alebo len nahodou namerane?I.
Reakcia na: Nodes #2066:
Netuším. Jedným z návrhov bolo zrušiť prvý a posledný spoj na každej linke. Ale zatiaľ sa nevie nič, len to, že treba obmedzovať. Mám pocit, že tentokrát už ani samotní pracovníci DPMK nemajú fantáziu na to, ČO EŠTE sa dá v Košiciach redukovať... 😞

Re #2065 eMareq: Zrušenie L5 je navrhnuté, nie schválené. Či sa obnoví W, netuším, ale možno hej.
Reakcia na: Vladimír #2064:

Ja si myslím, že to nie je o obave vyjadriť názor. Keď niekto trvá na svojom, mal by mať aj pádne argumenty.

Hm, takže DPMK ani nepočká do začiatku semestra? Keď ani neobnoví linku "W", tak to som potom presvedčený, že zriadenie L5 bola len kamufláž, ako úplne zlikvidovať prepravu v tomto smere...
Reakcia na: S499.1023 #2062:

V prvom prípade som pritom nebol, ale opýtam sa dotyčného vodiča. Momentálne jazdí na autobusoch. V druhom prípade to bolo bez cestujúcich s úplne novým vozidlom a len rok od úplnej rekonštrukcie rýchlodráhy.
Reakcia na: S499.1023 #2063:

Tak porovnajme...

Bratislava:
-dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
-počet zastávok elektr. liniek obojsmerne- 508
-priemerná vzdialenosť zastávok- 479,9 m

Košice:
-dĺžka mestských el. liniek obojsmerne- 109,2 km
-počet zastávok mestských el. liniek obojsmerne- 218
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 500,9 m

-dĺžka R-liniek s označením "Z" obojsmerne- 159,4 km
-počet zastávok R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne- 147
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 1084,4 m

-dĺžka R-liniek bez označenia "Z" obojsmerne- 243,8 km
-počet zastávok R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne- 170
-priemerná vzdialenosť týchto zastávok- 1434,1 m
Reakcia na: Vladimír #2064:
Ake konkretne dalsie obmedzenia uz obmedzeneho budu?
Ejha, tak 5 sa nam rusi. A ja som sa nou nebol este povozikat, kade -- tade 🙂 🙂 🙂. Co bude namiesto nej? Opat W (premavat len cez nedele samozrejme) alebo uz len R1? Som zvedavy ci DP na tejto linke nieco zarobil alebo stratil.
Ad rýchlosti: Človek aby sa už pomaly začal báť vyjadriť svoj postreh, lebo hrozí, že sa tu pol fóra povadí...

Od soboty sa zavádza ten nový Optima bus. Zdesenie pre Optimu však bolo, že DPMK do ďalšieho obmedzenia dopravy, ktoré ako som spomínal má košického cestujúceho postihnúť v priebehu februára, započítal zrušenie L5. Reálne tak hrozí, že najnovšia košická linka sa nedožije ani prvého mesačného výročia svojho vzniku a Optima bude vrážať prachy do Busu, ktorý sa bude kľukatiť kade-tade po sídliskách a pritom z centra pôjde raz za hodinu R-ka!
Reakcia na: Sarko #2061:
Lenže ak máte podstatne dlhšie medzizastávkové vzdialenosti (čo tvrdíš Ty, ja to neviem) a zhruba rovnaké cestovné rýchlosti, tak z toho jasne vyplýva, že v BA sa jazdí rýchlejšie.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.