Reply on: Qwertzuiop #85077:
Tak ako ti tu už iní napísali, je veľmi ťažké aplikovať všetky princípy z jedného mesta na iné mesto. Každé mesto má svoje špecifikum a systém dopravy sa tam vyvíjal inak ako v iných mestách. Tebe sa zdajú čudné tieto veci. Mimobratislavským sa môže zdať čudné, že doteraz ste mali oddelené číslovanie pre trolejbusové linky a nebude chápať, prečo tam bol taký odpor pri ich prečíslovaní. Bolo to bratislavské špecifikum. Alebo pozri sa na Prešov. Podľa mňa málokto cudzí pochopí ako vlastne fungujú linky 2 a 5 a prečo premávajú takto zložito. Alebo prečo sú tam trolejbusové linky jednociferné, autobusové dvojciferné, ale 38 je trolejbusová. Alebo prečo boli vo Viedni všetky písmenkové linky zmenené na číselne označené, okrem liniek D a O. Alebo prečo prvá otvorená linka pražského metra dostala názov linka C. Prečo v BB majú niektoré trolejbusové linky v poobednej špičke také čudné nepravidelné intervaly, kde medzi jednotlivými spojmi je medzera postupne 30-25-15-20-10-20-10-20-10-15-15-30 minút alebo 20-10-10-20-20-10-10-20 atď. Chcem tým povedať, že sú veci, ktoré ti ani domáci nedokážu vysvetliť, lebo ani oni na 100% nevedia prečo to tak je.
monoblok
Okolo Watsonky nie je ziadny ciel, kam by si cestoval cez vikend resp je tam obsluzeny ten zvysok linkou 7. Jediny zmysel teda dava bezpecnost pri odboceni na Zimnu.
Co sa tyka linkoveho vedenia, mam pocit, ze vsade na Slovensku je to chaos, ale zrejme to bude mat rozne dovody. Ci uz to su financie, teda neochota prihodit par drobnych a nakreslenie taktovej dopravy, pri SADke je to zase, grafikon si kreslime my podla sluzieb a kraj da peniaze, ze ludom utecie autobus o 5 minut pred prichodom vlaku, na to sa neberie ohlad, pretoze zase existuje Anicka, ktora uz 10 rokov konci v robote o 3 a ma presne vypocitane, kedy si ma pichnut v robote, aby ten autobus stihla. Ak by cakal dalsich 10 minut, tak je to pre nu neatraktivne.
Ved na Moskovskej je sice miesto urobit nejaky terminal pre odstavenie SAD aj ukonecnych MHD liniek, ale uz dlhe roky sa tam prakticky toleruje provizorium, kedy sa tam autobusy rozne otacaju prip stoja az v jazdnych pruhoch.