skús sa vyvarovať vulgárnych výrazov. A trať Radnica st. mesta-kruháč na Moldavskej-most VSS vám závidím aj a najmä z hľadiska obchádzateľnosti centra v prípade potreby.(výluky, MU, podujatia...).
Zmysel tej prepojovacej trate cez Alejovú je len v spojení Barce a N.Jazerom s terasou a v dobách velkej zamestnanosti vo VSŽ vhodným skrátením trasy k rýchlodráhe. Linka 9 je vo svojej dnešnej trase idiotina. Mala by byť ukončená u amfiteátru. Sice je dnes dost využívaná aj pre priame spojenie Komenského a nám.m.m. s oblasťou N.Jazerom PRETOŽE NIČ INÉ NIE JE ! Je to okluka a alternatívny prestup pri s. radnici na L7 je nepohodlný a čakaním na sedmičku nedojde ani k úspore času ! Vo svete je trend znižovať počet liniek, zhusťovať intervaly a vytvoriť vhodné prestupné miesta typu hrana - hrana (bez tej debilnej prestupovej turistiky v Košiciach)
Prínosom by bolo znovuzavedenie tradičnej linky 1 pre rýchle a najkratšie spojenie juhu a severu mesta . Linky 1 a 6 by tak mohli byť nosné s polovičným intervalom 7-8 min, šestka predlžená až na Havličkovu. Linka 2 by obslúžila trať k botan. záhrade, linka 4 z Barce ukončená na stanici. Pokial by sa ukázala potreba liniek 3 a 7, tak len v špičkách v dnoch škol. vyučovania. Mimo špičky by stačilo šesť liniek 1,2,4,6,9,R1. Špičkové erky by šlo tiež obmedziť. Zrušiť R4, R5, R8, (R5 a R8 majú nízku obsadenosť, kapacitu R4 by prevzala R3 a R7)
Však presne o tom hovorím. Už len samotná konfigurácia električkovej siete jasne hovorí, že aj keby ste mali v košiciach na vlas rovnaké potreby cestujúcich, ako v BA, vďaka inému tvaru električkovej siete(závidím vám prepojovaciu trať Radnica st. Mesta-Amfiteáter-kruháč na Moldavskej-VSS) sa bratislavský model nedá rozumne použiť. Samozrejme, ani potreby cestujúcich v Košiciach nie sú rovnaké ako v BA.
Ad #850071 : áno, prepáč. Ja som len chcel vyviesť kolegu z vecného omylu.
V prvom rade, esenciálny základ pre návrh akéhokoľvek linkového vedenia je vedieť koľko ľudí odkiaľ a kam cestuje - a akékoľvek linkové vedenie musí ísť v ruka v ruke s týmito dátami. Inak iba naserieš ľudí.
Preto nie je možné jednoducho replikovať rovnaké princípy tvorby linkového vedenia v každom meste - o čo sa zjavne pokúšaš.
som od Trnavy, ale pri rovnako laickom pohľade na schému koľajových tratí v KE mi vychádza, že ak by sa zaviedol po vzore BA jednolinkový variant vo verzii v podstate diretissima(konečné sú prepojené najkratšou možnou koľajovou trasou), tak by buď nič neobslúžilo Terasu a Alejovú, alebo by sa mrhali financie na linku Botanická záhrada/Havlíčkova-USS, ktorá by kvôli Severu a terase mala hustý interval, ktorý by však na rýchlodráhe bol príliš veľkorysý. Kľudne ma opravte, ak sa mýlim.
Napr hrá rolu aj to ze je spajana Botanická záhrada kde su vysokoškolske internáty so železničnou stanicou napr, autobus im stoji blizsie ako stal predtým..dalej ako uz tu bolo spominane bolol narovnanie trasy kedze vtedy na Letnej bolo dost nebezpecne tocenie s klnovým vozom...dalsia vec cez vikend tam okrem terajšej linky 19 nejazdilo po Watsonke vobec nič.
Totálny súhlas Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.
Rychlost je problematicka najma v smere od Watsonky, ale auta dokaze zastavit semafor pri Bozenke. Vacsi problem vidim v smere Cs armady -> nemocnica, kde podla niektorych filozofov za volantom moze vodic z praveho pruhu odbocit do oboch pruhov smer Tr.SNP a ten vlavo sa ma zaradit do pruhu, ktory ho vrati naspat smerom k Cs armady a ma dat smerovku resp prednost tomu, co sa pripoji. Keby bol usekovy radar od Watsonky po odbocku na Popradsku ci az po nemocnicny most, tak tam zaplati pokutu tolko vodicov, ze za rok by bolo aj na 30 trolejbusov. Podobne by sa dalo calovat na Juznom nabrezi.
Suhlasim, ze rychlost a nedodrziavanie vzdialenosti su najcastejsie priciny nehod.
Myslím, že skôr než o schopnosť/neschopnosť vodičov ide o mentálne nastavenie. Snaha prejsť križovatku 60-kou, ako keď malé dieťa hrá počítačovú hru a nevidí trochu ďalej od svojho autíčka, nevidí, či úsek je ľahký alebo obtiažny, nevidí nič. Chce len ísť rýchlo. A keď sa niečo stane a pred súdom sa vinníka pýtajú, prečo išiel rýchlo, prečo konal impulzívne, hoci vedel, že môže uškodiť, spravidla odmietne na otázku odpovedať. Toto je podľa mňa jeden z najmarkantnejších prejavov tienistých stránok ľudských osobností. Že viem, že to celé robím zle, ale je mi to zároveň tak obľúbené, že o tom nechcem ani len hovoriť. Ešte by mi to začali brať... Aj táto križovatka sa dá v pohode prejsť 40, 30, 20. Stačí si nechať odstup od auta pred sebou, neponáhľať sa, zároveň vznikne čas na pokojné pozorovanie všetkých smerov a dosť času na každú reakciu. Túto križovatku ľahko zvládne takmer každý vodič v jej súčasnom stave. Stačí normálne viesť vozidlo a zahodiť ten detský mindset. Ja viem že to nie je argument pre väčšinu vodičov a radšej budú kričať o nebezpečnej križovatke. Keď ma niekto občas vezie svojím autom a poviem mu, aby dodržiaval rýchlosť, zakaždým vykríkne "nie!" alebo sa začne vykrúcať a podobne. Ešte ani raz ma nikto neposlúchol. Takže asi áno, nech tam dajú tie semafory, aby sa cestičky na autodráhe viacej zjednodušili pre detičky za volantíkmi autíčok. Toľko moja krátka subjektívna úvaha, kde vidím príčiny (aj v tomto prípade) ja.
Pri tej intenzite vozidiel, ktorá na celej trase Hlinkova - Watsonova - Tr. SNP je, a (ne-)schopnosti niektorých vodičov, to bez semaforov nejde už pomaly ani pri priechodoch pre chodcov, nie to ešte na križovatke.
Aj podľa mňa je súčasná trasa lepšia a plynulejšia. Prehodnotil by som to najskôr až pro plánovanom vybavení križovatky amfiteátra ďalšími semaformi. (Z môjho pohľadu ide o zbytočnosť, ale už keď sa to robí...)
Mna by celkom ten dovod zaujimal, beriem, ze v spicke moze byt problem odbocit k zastavke Amfiteater, osobne skor povazujem za problematickejsie odbocenie z Letnej na Zimnu. Ale inak je to skor zachadzka, v spicke dany smer vyziera ludi, ktori by pouzili 55. Bohuzial pri reko sa zdruzena zastavka urobila pri Druzbe, musim zatlieskat takemu projektu.
Hlavna vyhoda je zrychlenie a vacsia bezpecnost kvoli castym zapcham na Letnej ulici a velmi nebezpecnemu odboceniu z Letnej na Festivalove namestie. Druhou stranou to len dokoncili symetricky.
Čiže je to vlastne zbytočné, keďže to podľa vašich názorov úplne neprispieva k ničomu. Nebolo by múdrejšie posilniť električkovú linku ako nosnú a možno ostatné autobusové ako ďalej podporovať takto veľkú zachádzku? Teraz som si pozeral, že v Košiciach električky nejazdia každých 5 minút, ale každých 15. To je asi dôvod prečo je to tam tak zvláštne urobené. Pritom by sa dalo s častejšími intervalmi obslúžiť omnoho viac a lepšie. Možno aj so zredukovaním liniek na 1 na každé 2 konečné. Tie linky R tiež veľmi nechápem. Prečo nejde 1 s dobrými prestupmi niekde z centra, ale je ich milión a jazdia, niektoré raz za deň. Ak by bola jedna alebo dve a jazdili by ako na perifériu každých 15 minút v previazaní, určite by to uľahčilo život ľuďom a nemusela by sa z takej Šace ťahať priama linka do mesta. Stačil by komfortný prestup na električku.
Dispecer