Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Qwertzuiop #85050:
Napr hrá rolu aj to ze je spajana Botanická záhrada kde su vysokoškolske internáty so železničnou stanicou napr, autobus im stoji blizsie ako stal predtým..dalej ako uz tu bolo spominane bolol narovnanie trasy kedze vtedy na Letnej bolo dost nebezpecne tocenie s klnovým vozom...dalsia vec cez vikend tam okrem terajšej linky 19 nejazdilo po Watsonke vobec nič.
Reply on: mi.v #85065:
Totálny súhlas🙂 Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.
Rychlost je problematicka najma v smere od Watsonky, ale auta dokaze zastavit semafor pri Bozenke. Vacsi problem vidim v smere Cs armady -> nemocnica, kde podla niektorych filozofov za volantom moze vodic z praveho pruhu odbocit do oboch pruhov smer Tr.SNP a ten vlavo sa ma zaradit do pruhu, ktory ho vrati naspat smerom k Cs armady a ma dat smerovku resp prednost tomu, co sa pripoji. Keby bol usekovy radar od Watsonky po odbocku na Popradsku ci az po nemocnicny most, tak tam zaplati pokutu tolko vodicov, ze za rok by bolo aj na 30 trolejbusov. Podobne by sa dalo calovat na Juznom nabrezi.
Suhlasim, ze rychlost a nedodrziavanie vzdialenosti su najcastejsie priciny nehod.
Reply on: Dispecer #85064:
Myslím, že skôr než o schopnosť/neschopnosť vodičov ide o mentálne nastavenie. Snaha prejsť križovatku 60-kou, ako keď malé dieťa hrá počítačovú hru a nevidí trochu ďalej od svojho autíčka, nevidí, či úsek je ľahký alebo obtiažny, nevidí nič. Chce len ísť rýchlo. A keď sa niečo stane a pred súdom sa vinníka pýtajú, prečo išiel rýchlo, prečo konal impulzívne, hoci vedel, že môže uškodiť, spravidla odmietne na otázku odpovedať. Toto je podľa mňa jeden z najmarkantnejších prejavov tienistých stránok ľudských osobností. Že viem, že to celé robím zle, ale je mi to zároveň tak obľúbené, že o tom nechcem ani len hovoriť. Ešte by mi to začali brať... Aj táto križovatka sa dá v pohode prejsť 40, 30, 20. Stačí si nechať odstup od auta pred sebou, neponáhľať sa, zároveň vznikne čas na pokojné pozorovanie všetkých smerov a dosť času na každú reakciu. Túto križovatku ľahko zvládne takmer každý vodič v jej súčasnom stave. Stačí normálne viesť vozidlo a zahodiť ten detský mindset. Ja viem že to nie je argument pre väčšinu vodičov a radšej budú kričať o nebezpečnej križovatke. Keď ma niekto občas vezie svojím autom a poviem mu, aby dodržiaval rýchlosť, zakaždým vykríkne "nie!" alebo sa začne vykrúcať a podobne. Ešte ani raz ma nikto neposlúchol. Takže asi áno, nech tam dajú tie semafory, aby sa cestičky na autodráhe viacej zjednodušili pre detičky za volantíkmi autíčok. Toľko moja krátka subjektívna úvaha, kde vidím príčiny (aj v tomto prípade) ja.
Reply on: veteran #85063:
Pri tej intenzite vozidiel, ktorá na celej trase Hlinkova - Watsonova - Tr. SNP je, a (ne-)schopnosti niektorých vodičov, to bez semaforov nejde už pomaly ani pri priechodoch pre chodcov, nie to ešte na križovatke.
Reply on: mi.v #85062:
Semaforov nie je nikdy dosť 😛
Aj podľa mňa je súčasná trasa lepšia a plynulejšia. Prehodnotil by som to najskôr až pro plánovanom vybavení križovatky amfiteátra ďalšími semaformi. (Z môjho pohľadu ide o zbytočnosť, ale už keď sa to robí...)
Mna by celkom ten dovod zaujimal, beriem, ze v spicke moze byt problem odbocit k zastavke Amfiteater, osobne skor povazujem za problematickejsie odbocenie z Letnej na Zimnu. Ale inak je to skor zachadzka, v spicke dany smer vyziera ludi, ktori by pouzili 55. Bohuzial pri reko sa zdruzena zastavka urobila pri Druzbe, musim zatlieskat takemu projektu.
Hlavna vyhoda je zrychlenie a vacsia bezpecnost kvoli castym zapcham na Letnej ulici a velmi nebezpecnemu odboceniu z Letnej na Festivalove namestie. Druhou stranou to len dokoncili symetricky.
Reply on: Qwertzuiop #85057:
Dobre. 🙂
Reply on: Qwertzuiop #85057:
Ježiši, prečo sa vždy snažia reformovať linkové vedenie ľudia, ktorí absolútne nepoznajú miestne pomery?
Reply on: monoblok #85054:
Čiže je to vlastne zbytočné, keďže to podľa vašich názorov úplne neprispieva k ničomu. Nebolo by múdrejšie posilniť električkovú linku ako nosnú a možno ostatné autobusové ako ďalej podporovať takto veľkú zachádzku? Teraz som si pozeral, že v Košiciach električky nejazdia každých 5 minút, ale každých 15. To je asi dôvod prečo je to tam tak zvláštne urobené. Pritom by sa dalo s častejšími intervalmi obslúžiť omnoho viac a lepšie. Možno aj so zredukovaním liniek na 1 na každé 2 konečné. Tie linky R tiež veľmi nechápem. Prečo nejde 1 s dobrými prestupmi niekde z centra, ale je ich milión a jazdia, niektoré raz za deň. Ak by bola jedna alebo dve a jazdili by ako na perifériu každých 15 minút v previazaní, určite by to uľahčilo život ľuďom a nemusela by sa z takej Šace ťahať priama linka do mesta. Stačil by komfortný prestup na električku.
Reply on: monoblok #85055:
Do pol ôsmej večer nepovažujem za celodenne...
Reply on: monoblok #85054:
Oprava, 18 jazdi celodenne.
Reply on: Qwertzuiop #85052:
Elektricka jazdi cely tyzden, plus tadial jazdia este posilove linky 55 z KVP a 18 od nemocnice pocas spiciek prac. dni. Bohuzial to evidentne nestaci a tak si ludia z KVP robia vyhliadkovu jazdu.
Reply on: Qwertzuiop #85052:
Električka tam jazdí.
Reply on: afeno #85051:
To znamená, že električka tam nejazdí celý týždeň?
Reply on: Qwertzuiop #85050:
Zachádzka sa zaviedla v r. 2016 pri rekonštrukcii trate na Boženy Němcovej. Po otvorení trate sa ale nechala z dôvodu celotýždennej obsluhy Watsonovej ulice (blokov v okolí zastávky Obchodná akadémia).
Nie som Košičan, len si prezerám mapu zo zvedavosti a nedá mi: prečo nejde 19tka priamo na Amfiteáter keď je tá Botanická Záhrada obsluhovaná električkou? Zaujíma ma to, pretože v Bratislave takto nie je ani jeden úsek, kde by sa nosná autobusová linka stáčala, aby obsluhovala miesto, kde jazdí električka každých 5 minút. Je tam nejaký vysoký dopyt v tej lokalite? Prečo sa neposilní električka č. 7? Obe linky vychádzajú z rovnakej lokality Nad Jazerom. Čo v tom je?
Reply on: Dispecer #85048:
Je zreteľné, že voľby sú už za rohom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement