Ja si myslim, ze aj smer Margecany resp Spis je v pohode, vobec som nechapal, preco ked bol zavrety most cez Ruzin, tak nezobrali nejaku 81x, ktora by z Jakloviec vozila ludi do Margecian a odtial vlakom do Kosic. Namiesto toho len fnukanie, ze musia dat vypoved, lebo nemozu autom do Kosic. V Celovciach nahodou ludia celkom vystupovali, vacsinou na nich cakal niekto s autom a odviezol ich do ciela, podobne to funguje aj v Trebisove, aj ked tam viaceri ludia casto idu pesi aj na druhy koniec mesta. BnO boli prestupna stanica do Kapusian, len ked ide vlak raz za 4 hodiny, tak to atraktivne moc nie je a ked sa s nim nevies dostat ani do/z prace, tak je jasne, ze sa to zrusi. Ono celkovo doprava na vychode skor trpi tym, ze takty su dost riedke, urcite aj polohou a tak je vacsina ludi odkazanych na auto, ved do Secoviec idu len autobusy, ktore stoja pri kazdej vrbe, ked clovk este ide do Kosic, tak cesta tych mozno 100 km trva aj skoro 3 hodiny.
rpopo
Ak by sa hľadala alternatíva ku stávajúcej severnej hlavnej trati tak jednoznačne cez Prešov dvojkoľajka s napojením niekde na úrovni SN na stávajúcu trať no nie za cenu demontáže existujúcej trate 180, ktorú rozhodne treba ponechať, minimálne pre regionálne vlaky. Keby sme urobili takú trať bez pretrasovania, že by potom pokračovala plynule cez Prešov na západ, mohli by sme uvažovať o 160tke medzi Košicami a Prešovom neprerušene (a nemusíme byť géniovia aby sme vedeli, že keď sa od Kysaku do Prešova v súčasnosti ten vlak šuchce 70-80, tak aká úspora času by to bola/. Diaľkové vlaky by cestou tým pádom nemuseli zastavovať vôbec a osobáky by to pobrali tak ako teraz. Jasné, urobili by sme pár kilometrov navyše, ale napojili by sme na priame spojenie so svetom ďalšie krajské mesto a pokiaľ sa nemýlim tak pôvodné plány pri stavaní železnice skutočne počítali s tým, že hlavná trať pôjde týmto smerom. Inač pri stávajúcej 180tke si od Kysaku ďalej ani nedokážem predstaviť, že by niekde minimálne po SN bola 160tka ak by trať išla v tejto trase, možno na zopár zanedbateľných úsekoch, ak by sa trať posunula.
A čo sa Slaneckej týka, ja som to už stokrát povedal, linka 52 je TOTÁLNY NEZMYSEL, nikde inde v európe by niečo takéto netolerovali. Tu sa nedá rozprávať o tom, že presmerujeme dopravu na trať, linka 52 má ísť po trati celá od Valcovní až po Važec. Regionálne autobusy by som ukončil na Važeckej všetky z toho smeru a vybudoval potom patričný terminál, alebo v prípade, žeby sa pritúpilo na mnou navrhované riešenie, ukončiť to na ŽST Krásna a zakomponovať vlaky do systému MHD (v súčasnosti je to blbosť ešte).