Ja si myslim, ze aj smer Margecany resp Spis je v pohode, vobec som nechapal, preco ked bol zavrety most cez Ruzin, tak nezobrali nejaku 81x, ktora by z Jakloviec vozila ludi do Margecian a odtial vlakom do Kosic. Namiesto toho len fnukanie, ze musia dat vypoved, lebo nemozu autom do Kosic. V Celovciach nahodou ludia celkom vystupovali, vacsinou na nich cakal niekto s autom a odviezol ich do ciela, podobne to funguje aj v Trebisove, aj ked tam viaceri ludia casto idu pesi aj na druhy koniec mesta. BnO boli prestupna stanica do Kapusian, len ked ide vlak raz za 4 hodiny, tak to atraktivne moc nie je a ked sa s nim nevies dostat ani do/z prace, tak je jasne, ze sa to zrusi. Ono celkovo doprava na vychode skor trpi tym, ze takty su dost riedke, urcite aj polohou a tak je vacsina ludi odkazanych na auto, ved do Secoviec idu len autobusy, ktore stoja pri kazdej vrbe, ked clovk este ide do Kosic, tak cesta tych mozno 100 km trva aj skoro 3 hodiny.
veteran
Dnes existuje trať od Krompách po Prešov v územnom pláne kraja. Len o nej samozrejme nikto reálne neuvažuje, lebo veď trasovanie železnice z čias Ferencjožku je pre Slovensko to úplne najsprávnejšie.
Čo sa týka trate 180, tam existujú rôzne varianty. Od sockariešenia, ktoré je len "vyhladením vrások" na súčasnej trase a obsluhou všetkých staníc a zastávok, až po drahé riešenie s dlhými tunelmi všehovšudy s jedinou stanicou Malá Lodina (medzi Kysakom a Margecamni).
Pri sockariešení (zelený a červený variant) treba zabudnúť na súvislú 160ku, ale pokojne tam môže jazdiť poctivá, pravidelná a hlavne taktová doprava, hádam raz obsluhovaná modernými jednotkami.
Drahé riešenie (modrý variant) je takmer ako podľa pravítka, na 200 km/h, len fakt netuším pre koho, keďže takt 120 min. pre diaľkové vlaky je a zrejme ešte dlho bude bohate dostačujúci.
Pokiaľ bude štát motivovaním ľudí chodiť za prácou niekam do Nitry vyľudňovať východné Slovensko, tak budú dobré aj sockariešenia v trasách definovaných za císaře pána.