Reply on: veteran #82446:
Tak 191 je kapitola sama o sebe, veď dokonalým príkladom toho je aj zrušenie väčšiny osobákov v relácí Trebišov - Michalovce - Humenné, staníc je tam dosť, ale sú ďaleko. Stokrát pohodlnejšie je ísť autobusom, ktorý má vrámci obce viacero zastávok. Chodieval som sa občas previezť obedňajším osobákom z Humenného do Michalian, a vždy mi unikala pointa, načo ten vlak v úseku Humenné-Trebišov vlastne jazdí. 812+012+812 a ľudí v tom úseku sotva na polovičku jednej 812tky. Železnica na východ, alebo vlastne aj juhozápad, trpí tým, že je od obydlí príliš vzdialená. Od Košíc jediný smer kde má železnica pre obyvateľov atraktívnu polohu je trať na Prešov resp. Lipany. 190tka je iná kapitola. V okolí Slanských vrchov sa zatraktívnenie veľmi riešiť nedá, tu proste vyhrá autobus kvôli polohe staníc. Ďalej na východ to už až taká tragédia nie je, otázne však len ostáva, či je využívanie železnice ďalej na východ spôsobené jej atraktívnosťou alebo skôr tým, že neexistuje iná možnosť rozumná. Myslím, že je to kombinácia oboch faktorov, pretože skutočne som si všimol, že väčšina cestúcich cestuje smerom do respektíve zo vzdialenejších miest, než sú napr. Michaľany, zhruba po tie Michaľany totiž existuje ešte konkurencieschopné autobusové spojenie.
monoblok