No "požiadavka" rekonštruovať trate aby sa dali dokopy dve súvislé linky - to vyšla od koho? Vari nie z "EU" ?? Ak to vyšlo od mesta či DP - to mohla byť aj linka 2 + 9 nie? ? Trebalo si zobrať vyťaženosť tratí a uzlov či usekov, kde koľko liniek jazdí a v akom intervale,, Na jazere je ED nosná doprava a jazdí tam podľa mňa najviac vozov ! Netreba zabudať že trať na jazere je NAJSTARŠIA BKV trať postavena v KE a ani v najbližšom čase sa nepredpoklada s jej opravou - to je zarážajuce. !! Dokonca ani jazda busov (ako Náhradna doprava) počas tých rokov jej na kvalite nepridalo,, No som zvedavý ak už fakt nebude možnosť na nej jazdiť (z technického a bezpečnostného hladiska), čo potom nastane ... Teda ten kto nejake "požiadavky" dával ohľadom projektov reko trati - mal zohľadniť aj vek jednotlivých tratí, vyťaženosť, alebo najdlhšiu linku (a to je 9), ak už to ide z časti z EU penazi ... No zdravý rozum asi aj tu chýbal, nielen pri "utlme" trolejbusov..
?
podľa všetkého ani jedna nevyjde na linku s cestujúcimi(iba v prípade porúch a hromadného odstavenia Varii) ale nejaká záloha vo vozovni určite ostane.
No skrátka nie sú. Veteran má určite lepší prehľad, prečo nie sú. Jazero sa postupne "vyrieši" obmedzovaním rýchlosti, potom odstavením a trvaledočasnou NAD. Jaky problem? No problem. Šak to daľeko od centra to nichto nevidzi ta co... Abo tam pušča elektrobusy na linke Mosty VSS - Bajkal a nazad jak zvoz na nosne linky bričkove. ?
Trať na Jazere: tam by sa nemalo jazdiť už dávno...
Prečo nie sú zaradené úseky: lebo ten projekt mal bežať už dávno (spolu s IKD) a bola požiadavka rekonštruovať trate tak, aby sa dali dokopy dve súvislé linky v tomto prípade 2 a 6. Na zvyšné úseky má byť ďalší projekt, pracovne nazvaný MET 2.
Čo pokračovanie IKD: Nič. Trať na Ťahanovce nebude, okolo úseku z MMM po Terminál Sever je dosť ticho, mala by byť ešte nejaká štúdia, nakoľko má takáto stavba zmysel (prepojenie tratí bez trate na Ťahanovce veľký zmysel nemá, samotný terminál určite áno). A Terminál Stred je nereálny: najskôr sa bude musieť rekonštruovať koľajisko, s čím sa čaká na trať 160 km/h, ktorá tak skoro nebude. O prepojenie tratí už veľký záujem nie je, štát sa do toho isto nepohrnie, delimitácia regionálnej vlakovej dopravy krajom nateraz určite nehrozí.
pekne rozpisane aj useky, otazka je co s jazernym usekom teda krizovatka VSS-bajkal ktory je v priam katastrofickom, dezolatnom stave(cochvila sa tam uz nebude moct jazdit) a takisto alejova (usek kriz. VSS-kriz. moldavska) preco nie su tieto useky zaradene tiez v MET.. a co pokracovanie IKD-nova trat na tahanovce z NMM a terminaly sever a stanica..
No jasné! Alebo pod 50 km/h... Neviem ako sú dnes nastavené prúdové prevodníky. EDB sa automaticky vypína a potom nastupuje pneumatická brzda. A je vymalováno! ?
"Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?" - a u 350 je pod 60 km/h koniec.
Blahoželám k neustálemu pokračovaniu v stavbe pomníka ľudskej blbosti. A čo pri vysokej rýchlosti, je EDB tiež veľmi slabá a účinkuje neskoro ? ?
Tiež to neviem otvoriť.
Dačo také sa tam spomína. Kecy pána Rašiho už dôverne poznáme. Základ je, aby to nevyhrala DÚHA a tá sa údajne znova bude spolu s Euroviou uchádzať o zákazku. ?
Poviem rovno, problematika EDB a vôbec regulácie pohonov nie je tak nejak predmetom môjho hlbšieho záujmu, takže na tie otázky ti neviem korektne odpovedať. Niečo mi len nesedelo, tak som nahliadol do literatúry, nezaškodí sa trochu dovzdelať, keď už sa tu načali tieto témy. A nakoniec, prečo to potom nehodiť do diskusie, že áno? Aj keď už je to skôr diskusia vhodnejšia na K report...?
Neviem otvorit stranku Kosice dnes ale tam o tom bol tiez clanok. Rasi tam vravel o tom, ze reko pojde na etapy a bude trvat 20 mesiacov "aby kosice neboli paralyzovane ako doteraz"
Ked to porovnam s terajsou reko: Tiez mala byt na etapy, tiez mala paralyzovat mesto co najmenej. Ked nad tym uvazujem... Kuzmanka a stanica je uzavreta uz 17 mesiacov
U rady 362/3 je síce plynulo regulovaná elektrodynamická odporová brzda s dvoma brzdovými odporníkmi chladenými 4 axiálnymi ventilátormi poháňanými elektromotormi z úbytku napätia na odporníkoch a je účinná od Vmax do cca 7km/h (?), ale s akou účinnosťou pri takej nízkej rýchlosti?...
A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.
Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?
A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...
Keď už...
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.
Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!
Rudyke902
?