U rady 362/3 je síce plynulo regulovaná elektrodynamická odporová brzda s dvoma brzdovými odporníkmi chladenými 4 axiálnymi ventilátormi poháňanými elektromotormi z úbytku napätia na odporníkoch a je účinná od Vmax do cca 7km/h (?), ale s akou účinnosťou pri takej nízkej rýchlosti?...
A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.
Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?
A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...
Keď už...
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.
Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!
Ako že nebolo v poriadku? Veď tvrdíš, že EDB u T3 vo vyšších rýchlostiach raguje veľmi oneskorene a slabo, takže všetko bolo v poriadku.
Realita je taká, že raz ťa niekto pustil zviezť kúsok a z toho robíš generalizujúce závery. Za pár dní si tu natrieskal technických nezmyslov až až.
Ešte som, mimocohdom, zabudol, že aj v príspevku #78344 si úplne, ale úplne mimo s tým brzdením ES 499.0 EDB do nuly s tým, že by to malo nejakú súvislosť s odporovou či pulznou reguláciou.
Použil by som na teba invektíva, lebo nič iné si odutý rýpajúci dôchodca nezaslúži, ale keďže neklesám tak hlboko ako ty, nepoužijem ich a len sa pousmejem ?
Uisťujem ža, že príprava bola veľmi slabá, veľmi... preto som sa zľakol. Je samozrejmé, že vyššia rýchlosť znamená aj vyššiu prípravu, teda... ak je všetko v poriadku ? Očividne asi nebolo...
no neviem, kde si sedel v tej T3 pri rychlosti 74 km/h, ale zarucujem ti, ze keby si v kosickej zrychlovacovej T3 pri rychlosti 74 km/h pustil jazdny pedal, tak by si si minimalne dost slusne "tresol hlavu o celne sklo" kvoli priprave, ktora by ihned nastupila.. v mnohych z nich mas taky problem pri rychlosti 60 km/h, nie to este cez 70 km/h.. co sa tyka brzdy, nikdy som pri vyssej rychlosti nemal pocit, ze by bola slabsia ako obvykle.. neviem sice presne o com sa bavite (nechcelo sa mi to cele citat), ale nedalo mi to nezareagovat..
Pýtali sa, tak som odpovedal ? Tým, že som to povedal, som nikomu neuškodil, nakoľko nikto z vás nevie, v ktorom meste to bolo a kedy. Nie sme jediné mesto, ktoré má T3, však? ?
A BTW @S499.1023, keby si trošku rozumel významu viet, pochopil by si, že som písal o HDV s = motormi ako o štandarde na Slovensku zhruba v dobe vzniku spomínanej EMU. Ale rozumiem, ty potrebuješ len rýpať a rýpať. Prídeš mi ako starý, uhundraný dôchodca, ktorého nik nemá rád a potrebuje sa realizovať na fóre. Smutné, že to robíš už veľmi dlho ?
Som myslel, že má okolo päřdesiatky, keď tak kvalifikovane hovorí o hnacích dráhových vozidlách s jednosmernými trakčnými motormi ako o štandarde a tak.
skúsenosti s jazdením má určite veľa šotoušov ale fakt málokto sa tým chvastá na verejnom diskusnom fóre... a navyše maximálna povolená rýchlosť T3 je 65 km/h, okrem toho na bežných tratiach zvykne byť klasická 50-ka a ty sa tu chváliš ako si šiel 74 čo nie je dovolené ani na rýchlodráhe tak všetci vieme že si frajer, ale myslím si že nemusíš školiť človeka čo má na T3 "odcúvané" určite viac ako si ty prešiel dopredu ?
master5228
A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.
Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?
A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...