Reply on: Tatranka #78380:
U rady 362/3 je síce plynulo regulovaná elektrodynamická odporová brzda s dvoma brzdovými odporníkmi chladenými 4 axiálnymi ventilátormi poháňanými elektromotormi z úbytku napätia na odporníkoch a je účinná od Vmax do cca 7km/h (?), ale s akou účinnosťou pri takej nízkej rýchlosti?... A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.
Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?
A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...
Tatranka
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.
Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!