Nebol by som prvý, ktorý jazdil aj bez papierov Tak, ako väčšina "šotoušov" si niečo skúsi, tak ja som jazdil na mnohých vozidlách. Od autobusu cez trolejbus, električku, až po jazdu na mašine... Nebudem ale, samozrejme, písať kedy to bolo, kde, príp. v akom meste, aby som nepoškodil nikoho. To by som nechcel.
Chlapček, ty chceš mňa učiť jazdiť s električkou? Koľko rokov máš odjazdených? A čo sa invektív týka - nazvať hlupáka hlupákom nie je invektíva ale púhe konštatovanie reality. Ak ma necháš zabanovať, môžem sa nechať odbanovať obratom ale nebudem to robiť - nechám zakomplexovaného premúdrelého hlupáka bez korekcie.
Veľmi výrazne áno, ale nie v T3! Sedel si v nej v rýchlosti 74 km/h pri miernom klesaní a skúšal brzdiť? Ja áno. A poviem ti, trvalo približne celé 3-4 sekundy, kým som ucítil výraznejší účinok brzdy. Až mi zimomriavky naskočili. A to som šliapol na brzdný pedál po dobe, kedy príprava účinkovala dlho, nebol to skok priamo z jazdy. A reálne to začalo silno brzdiť až keď to pomaly dosiahlo cca 70 km/h....
A ešte raz tu budem čítať invektíva nie len na mňa, ale na hocikoho, prípadne iné ostré správanie (ako máš vo zvyku, sledujem ťa dlho), budú tvoje príspevky skryté a prípadne bude ti bude zablokovaná možnosť prispievať do diskusie. Si tu jediný, ktorý do každého skáče a navyše sa nevie správať. Dúfam, že si porozumel!
Tam nie je žiadna kontrolná číslica. A invektívy tu prská preto, že boj s ľudskou hlúposťou sa síce nedá vyhrať ale nesmie sa vzdať - aby si trululu náhodou nemyslel, že má pravdu.
Bočníkom sa nebrzdí, bočník len znižuje budenie TM. Brzdí sa od začiatku odpormi, preto má zrýchľovač 75 stupňov na rozjazd ale 99 stupňov na brzdu. Práve naopak, pri vyšších rýchlostiach brzdí EDB veľmi výrazne, keďže rozsah zrýchľovača ani shuntovania už neumožňujú pri takejto rýchlosti brzdiť malým prúdom - preto zrýchľovačová električka vo vyššej rýchlosti po vypnutí jazdy prudko pribrzdí.
U T3 ky je ešte ten problém, že pri dosiahnutí takejto rýchlosti po prechode z rozjazdu na voľnobeh nabehne obvod prípravy na 100 až 150 A (podľa vozidla) a to je už sám osebe dosť citelný brzdný účinok. Druhá záležitosť - pri rozjazde najprv funguje ZRýchľovač ( výrazný rozjazd) asi do 40 km/h, po vyradení ZR sa rýchlosť pomalšie zvyšuje bočníkom TM, pri brzdení je to zase naopak - najprv menší účinok bočníkom, potm väčší pri fungovaní ZR. Možno z toho vznikol poznatok o slabšom účinku ED brzdy.
Stále nemám odpoveď, prečo práve u T3, ako tvrdíš, nad 65 - 70 km/h údajne klesá účinok EDB. Chcem vedieť dôvod, rozbor, príčinu tohto tvrdenia! Nikdy predtým som o takomto niečom nečítal a nepočul, tak ma to zaujíma. ?
A áno, pri vysokých rýchlostiach u väčšiny iných vozidiel účinok EDB silnie... pri nízkych slabne (to aj u T3). Moderné HDV vedia ale brzdiť EDB takmer až do nuly (to vedela aj rada 350, ale tam to bolo podmienené odporovou reguláciou výkonu, ktorá to oproti tyristrovej pulznej u rád 36x dokázala...)
Jaj, tak už viem, s kým mám do činenia: "Pri rýchlosti nad 65 - 70 km/h reaguje elektrodynamická brzda veľmi pomaly a vyrazne stráca účinnosť". No tak tu je diskusia zbytočná.
master5228