1) foto hovorí len o oboch typoch vlakov na trati a NIE o tom čo som písal. Alebo mi chceš povedať, že ľudia chodia Skom miesto toho ICE do 100km vzdialanej destinácie? Pretože ja stále uvažujem nad košickým modelom, nie Nemeckým a existnciu súbehu ako na fotke som NIKDE nevylúčil.
2) áno, narozdiel od iných typov na SVK, opäť sa bavíme o Slovensku, kde to v tej dobe bolo niečo špeciálne (a samozrejme tiež nutné pre traťové pomery). Opäť som NIKDE nenapísal, že to platí pre celý svet. Vtedy sme tu poznali len odpor a tyristor.
3) čo sa týka Baureihe 202 - nie je to elektrická lokomotíva a taktiež ju nikdy DB nekúpili. A keď ty tak chytáš za slovíčka, tak ťa upozorním, že nebol to len Henschel, ale aj BBC. Rakúska 1822 bola elektrická a používaná v prevádzke.
K tomu prvému bodu, myslím, že obaja hovoríte o inom. Kolega nižšie píše o nahradení vlaku tram-trainom. Je ale rozdiel, ak sa medzi vlaky vloží "električka", ktorá obsluhuje región, než keby sa tram-trainom nahradila vlaková doprava kompletne...
@Master5228 - Tu určite nie je snaha o to, aby na tratiach jazdili miesto expresov električky... Poslať električku do Čiernej nad Tisou by bola zhovadilosť.
Vo všeobecnosti si myslím, že košický región nemá potenciál na to, aby sa dokázala integrovať regionálna doprava s mestskou. Jediné, kde si to viem predstaviť je linka z Moldavy nad Bodvou cez Šacu, USS (kde by sa napojila na električkovú sieť), centrum na stanicu. Žiadne motanie sa po Kuzmányho, okružná jazda cez NMM a podobne. Zaujímavé by ešte bolo, ak by električky jazdili v Prešove, tam by sa potom tiež dalo vymyslieť niečo rozumné.
1) Vid foto.
2) ADTranz bol v tom konzorciu najmenej podstatný ale ty sa na ňom furt budeš točiť. ADTranz do toho konzorcia totiž vkladal závod v Pankowe, kde sa robila konečná montáž GTW a tá sa v prípade 425.95 robila vo Vrútkach.
3) Písal si o tom, že 425.95 preto boli špaeciálnym typom, lebo na rozdiel od iných HDV majú asynchrónne motory. Tak som ti tento blud vyvrátil. Mimochodom, éru asynchrónnych motorov nezačali Rakúšania s ich 1822 ale v roku 1971 Henschel (dnes Bombardier) s ich lokomotívou DE 2500 (vtedy BR 202 DB).
No v Kosiciach mas kvety, trafiku, Lidl, obcerstvenia, schody na 1.poschodie resp lavicky pre niektorych, zak. centrum ZSSK, takze to nie je take zle. Na prizemi este lekaren ci drogeria.
Co sa tyka tej druhej strany, tam by som spravil celkovo upravu toho uzemia. Predlzit Masarykovu na druhu stranu s napojenim na Presovsku, zahradky zrusit a urobit tam normalne park s kupaliskom s tym, zeby sa spravil nadchod ponad Presovsku a apon nejake schody na Furcu prip nejaky cyklochodnik na Furcu tiez. Druha budova ku stanici a k nej by som spravil prave cestu od tej novej spojnice Masarykova-Presovska. Samozrejme vacsie garaze, aby ludia nechodili autom do mesta, ale nechali auto v tej garazi a sli do mesta pesi tunelom cez stanicu. Otazne je vysporiadanie pozemkov a co vlastne ZSR/iny vlastnik potrebuju na tej druhej strane mat, takto by sa zmensila bariera, ktoru v meste vytvara stanica a umoznila by odlahcenie dopravy aj od Palackeho si myslim.
1) nech sa páči, ukáž mi, kde miesto vlaku so 6-timi vozňami (napr 5x Bmeer a 1x Bee na REX 964 od nového GVD) pošlú električku, ktorá sa navyše terigá po meste. Ak by mi toto niekto ponúkol ako alternatívu voči pohodlnému vlaku, vysmejem ho.
2) NIKDE som nepísal o majetkovom prepojení, nevnucuj mi svoje manipulácie s textom. To, že v konzorciu v tom čase bol Daimler-Chrysler a nie Bombardier (keďže on je len successor) je fakt a preto som ho spomenul. Každý v konzorciu mal svoju úlohu a na Vrútky pripadla montáž. Predsa aj 2/6 sa musel niekedy navrhnúť a vyrobiť nie? Myslíš, že ŽOS si plány vycucala z prstu? A keďže šlo o konzorcium, tak za výrobu boli zodpovední VŠETCI, nie len ŽOS. Ťahanie za slovíčka je nanajvýš trápne, pán kolega
3) Pozeral som sa na to z pohľadu Slováka, resp. vozidiel ZSSK. Aké % má asynchrónne motory? Treba si tiež uvedomiť vek tejto jednotky a teda aj vek koncepcie. Éru asynchrónnych predsa začali ako experiment Rakúšania s ich 1822 - teda najprv na lokomotívach. Pár rokov potom sa nasadili aj na GTW. U nás sú ale stále k videniu (ak nerátam Vectrony a nové mašiny) jednosmerné klasické motory, preto som sa na to pozeral toho pohľadu.
Doporučujem neprekrucovať slová a významy viet a potom skúsiť debatovať ?
Len si sa do toho zamotal.
Pretože:
1) "aby tram-trainy nahradili bežné vlaky na rovnakej a tak dlhej trati (ako sa to plánovalo, lebo každý z ČnT chce ísť cez NMM na Ťahanovce), to sa vo svete nerobí. A už vonkoncom nie, aby nejaký tram-train šiel a za ním v takte normálny vlak" - áno, tak sa to robí.
2) "Daimler-Chrysler Rail Systems (resp. ABB, alebo Adtranz) spolu s ostatnými z konzorcia v TOM ČASE túto jednotku vyrobili" - S tými jednotkami nemá ani Daimler-Chrysler, ani ADTranz, ani Bombardier nič spoločného. Tie jednotky vyrobili ŽOS Vrútky v licencii Stadler Rail Bussnang. To, že Stadler mal s ADTranzom joint venture v Pankowe, s tým nijako nesúvisí, joint venture nie je majetkové prepojenie.
3) Nešlo o žiadny špeciálny typ. Išlo o jedno z vozidiel portfólia GTW. A len tak mimochodom - prakticky všetky HDV majú dnes asynchrónne motory, niečo málo má synchrónne (niektoré TGV) a prakticky nič už nepoužíva jednosmerné motory. Samozrejme aj všetky vozidlá z radu GTW majú asynchrónne motory.
Doporučujem najprv štúdium a potom opravovanie iných.
Ale šak to jedno! Ľudzom še to ľubi a kto o tym zna že to šicko provizorium na stopejdzešat roky? Ja a ty a Yety..??
Nakonec najvecej draždi expertoch na architekturu toto UFO a tota "oryhana komunisticka dlažba" dnuka...?
Aj v Berlíne spravili to, čo v Košiciach, že do starej prijímacej haly nadizajnovanej na istý počet cestujúcich nasilu napchali prevádzky, ktoré s cestou vlakom nemajú absolútne nič spoločené? Neverím ?
A okrem toho, mnohé západné stanice majú v v blízkosti nástupíšť, resp. prístupových chodieb k nástupištiam rozmiestnené práve tie dôležité prevádzky (t. j. nejaký foodcourt, pokladnice, zmenárne atď.) a zvyšné obchody sú mimo. Netvrdím, že je to tak všade, sú žiaľ výnimky, kde to nie je podľa mňa riešené ideálne.
Košické riešenie je... košické ? A pritom štúdia, ktorá stanicu zobojstraňovala uvažovala druhú budovu z východnej strany staničného priestoru. Tam mohlo byť pokojne obrovské obchodné centrum s 1000+ parkovacími miestami a všetkými ostatnými vymoženosťami obchodných centier. No uznávam, že pre súkromníka, ktorý to dostal do 30-ročného nájmu (ja to aj tak nazývam zbavenie sa zo strany ŽSR), je jednoduchšie spraviť takýto paškvil, keďže mu zarobí oveľa rýchlejšie, ako čakať na vyriešenie nástupíšť a likvidáciu brownfieldu smerom od Bosákovej.
V prvom rade - nikde som nenapísal, že niečo také nepremáva, ale aby tram-trainy nahradili bežné vlaky na rovnakej a tak dlhej trati (ako sa to plánovalo, lebo každý z ČnT chce ísť cez NMM na Ťahanovce), to sa vo svete nerobí. A už vonkoncom nie, aby nejaký tram-train šiel a za ním v takte normálny vlak. Lebo takto to prezentovali ľudia tam "hore" Preto to prirovnanie k REX-u a veta, že nikde to súbežne nechodí. ? To, že niekde ide normálny vlak a tram-train si s mojim vyjadrením NEODPORUJE! Ak som sa nedokonalo vyjadril, hlboko sa opravdlňujem.
Daimler-Chrysler Rail Systems (resp. ABB, alebo Adtranz) spolu s ostatnými z konzorcia v TOM ČASE túto jednotku vyrobili a preto som napísal pôvodný názov. To je ako keby si ma opravil, že prvé Solarisy nevyrobil Neoplan-Solaris ale len Solaris, lebo dnes je tá firma na tom inak a je nezávislá.... lol... ?
A k poslednému tvojmu rýpaniu - išlo naozaj o špeciálny typ, nakoľko každá verzia z konceptu GTW je vysoko prispôsobiteľná a na 425.95 boli kladené požiadavky na veľkú rozjazdovú (ťažnú) silu presne tak, ako na jej sestry v Alpách. Preto sú tieto jednotky prispôsobené (narozdiel od štandardných GTW jednotiek pre bežné trate) napríklad aj tým, že pre vysoký výkon v otáčkach a zároveň nízku rýchlosť sú použité asynchrónne striedavé trakčný motory (3F tuším, ak nie, oprav ma). U klasických HDV je tomu predsa inak - motory sú jednosmerné a tu hľa, je to naopak.
Mne sa to tiez nejak xtra nepacilo, ked som videl ich navrhy, ako ma stanica vyzerat, hlavne tie poschodia s dalsimi obchodmi. Na prizemi mas ale vcelku normalne prevadzky, su tam kvety, obcerstvenia centrum ZSSK, DM drogeria, to este celkom pochopitelne, ostane zmenaren, co je fajn. Obchody s oblecenim ci elektronikou mas aj na hlavaku v Prahe, Berline, na druhej strane ked si zoberiem ludi, ako cestuju, tak moznost nakupu oblecenia, obuvi zmenu penazi, to vsetko sa im moze hodit, takze v principe len ta pozickaren je nezmyselna, podobne herne, krcmy a podobne by len znizovali uroven celej stanice.
1. Neobhajujem RP, v mnohom je značne nedokonalý.
2. Tak, ako Galéria nemala právo na takúto prístavbu a medzi jednotlivými časťami mala nechať 16 metrov širokú ulicu, tak istom nie je dôvod na udržiavanie pozostatkov rodinných domov. "Taktikou" keď mohla Galéria (poťažmo Paška v parku atď.), tak môžem aj ja, veľmi rýchlo dospejeme k anarchii.
3. Peší ťah zo Starého do Nového mesta v pôvodnom rozsahu byť nemôže, nakoľko v jeho trase stojí tá neforemná gaťkovomodrá plechová búda (a.k.a. Galéria II).
Komerčné prevádzky ako Pôžičkáreň či nejaký pseudoobchod s handarmi, ktorého meno si ani napamätám? ? V takom prípade sa pýtajú nové parkovacie miesta, nakoľko tvrdím, že zriaďovaním komerčných prevádzok sa čiastočne mení účel a využitie budovy, dokonca sa zväčšila jej plocha...
Najskor obhajujes RP a potom vidis, ze na RP sa kasle. Nikto tym ludom nedal pravo opravit si dom, oni si ho jednoducho opravia bez povolenia, tak ako si dnes postavis bilboard, nadstavbu ci dom v parku bez povolenia, pretoze takto to v gubernii Kosice funguje. Ta Terasa este stale moze byt, priestor na prepojenie Florianskej je stale volny, len aby sa toho nechytil nejaky investor.
ZSR tu stanicu len prenajali, vlastnikom su stale oni. Z hladiska obcasneho cestujuceho ano, ked len pridem na stanicu a idem rovno k vlaku, tak ta reko je asi zbytocna, ale pribudli aj nejake lavicky, ludia budu moct urobit mensi nakup a pokracovat vlakom domov, dnes uz vela stanic musi mat aj komercne prevadzky, aby sa zaplatila ich udrzba.
Pri reko trati nemusi ist vobec o intenzitu dopravy, skor o jej zrychlenie a zkvalitnenie. Na trati 180 mas vela usekov kde sa ide 80-100, obcas 120 a vyssie, ale to skor na Liptove. Pokial naklad bude moct ist 100 kontinualne, usetri sa na elektrine aj sa zrychli doprava, podobne osobak bude moct skor kratit, ak pojde 120 stale ako ked musi brzdit na 100-80 a potom zase zvysovat rychlost.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
2) Asi si chcel odpovedať na bod 3, odpoveď je rad 169 ČSD.
3) BR 120.0 DB, E 1200 Ruhrkohle,