Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
a vtedy sa zjavili vedecke kapacity SPP a povedali: a bud plyn! a plyn sa vznasal nad vodami hornadu a krytej plavarne. a tak sa vedecke kapacity rozhodli, ze budu plynom krmit prestavane dieselove liazy co zeru denne 10l oleja, cistia vzduch a odsavaju hluk. a odvtey bolo svetlo a ozyvali sa strelby neskorych zapalovvo vyfukoch karosy b732cng nad jazerom. a tak zacali jazdit ekobusy na bludive prudy. amen az po napätie 0V s minusom v troleji na veky vekuce.
re sarko, uhliky:
tak sa na ten osovy uhlik dobre pozri a porozmyslaj, ci by nemohol privadzat prud na vozidlo. pre fyziky neznalych: elektrony tecu od katody k anode, teda od minusu k plusu. a tym elektronom je uplne jedno, ci je ten plus v drate, alebo v kolaji, ledaze by to bol ten elektronovy tok bludivych prudov co od r.1912 az po roky sestdesiate tiekol z Popradu do Kosicov, aby tam mohol rusit vysielacky, televizory, rozhlas po drote a aby mohol behat izolovanymi kablovymi a plynovymi drenazami...
Sarko:Tak sa skus zamysliet nad jeho funkciou:).A napravovy izolator mas tiez?
Reply on: S499.1023 #3085:

No s nápravovým uhlíkom Ťa nepoteším, mám ho v zbierke spolu s uhlíkom komutátora, uhlíkom šmýkača a uhlíkom z botky trolejbusu už asi takých 10 rokov. ?
Sarko:Ano,vysvetlenie dodam az budem mat cas.Pretoze pri PC ho zatial nemam a cez WAP sa mi to pisat nechce.Ak by ho niekto potreboval akutne,tak mi moze zavolat a ja mu ho podam ustne.Ja som ani v jednom z Tebou nakopirovanych vyjadreni odbornikov nenasiel ani najmensiu zmienku o tom,ze by - pol v troleji kdekolvek na svete bol kvoli ruseniu.To je odo mna zatial vsetko,na svojom nazore,ze si sa zamotal do velmi sebaisteho komentara k veci,ktorej absolutne nerozumies a teraz sa z toho chces vymotat nekonecnymi citatmi,trvam.Nakoniec,o niecom vypoveda aj to,ze si udajne styri roky rozoberal podvozky a neobjavil napravovy uhlik (ktory JE zberacom prudu).S pozdravom 7717-7736=T3SU:).I.
Reply on: S499.1023 #3082:

V príspevkoch #2974, #2977 a #3009 sa zatiaľ len neustále dozvedáme, že vysvetlenie k polarite dodáš dodatočne. Takže zatiaľ čakáme.

Na druhej strane, ja som uvedenú problematiku konzultoval s viacerými odborníkmi a odprezentoval som tu ich informácie a názory, ktoré do seba zapadajú. Viac k tomu nemám čo dodať.

Aj napriek tomu Ti ďakujem za vyjadrenie vlastného názoru.
DPMK zakúpil v roku 1980 spolu 53 autobusov a to 44 autobusov typu ŠM 11, 8 typu 280.10 a 1 typu ŠD 11.Keď si to porovname s dnešnou obnovou vozoveho parku,tak je to priam alarmujuce. ?
Sarko:Ty si totiz doteraz nepochopil,ze ani jeden z Tebou citovanych odbornikov nepodporuje Tvoje teorie.Ty tu len bezmyslienkovite kopirujes citaty bez toho aby si pochopil podstatu problemu a miesto toho aby si priznal,ze si sa zbytocne jednoznacne vyjadroval k problematike,ktorej VOBEC nerozumies,sa nas tu snazis ohurovat citatmi,ktorych podstatu si este stale nepochopil.Nema to cenu,to ako keby som ja teraz zacal "kvalifikovane" diskutovat trebars o jadrovych reaktoroch na zaklade toho,ze som nieco take uz raz videl.
Reply on: BM #3080:
Ja sa nehádam a nepodceňujem ho, ale zatiaľ som sa od Bigmaca nedozvedel nič konkrétne. Akurát o nápravových uhlíkoch, čo som mu nedaroval zamotaním a odvtedy ma nemá v láske. ?
Reply on: Sarko #3079:
Bigmac sa v tejto oblasti pohybuje az prilis na profesionalnej urovni. Nepoznam technickejsieho odbornika ako je on. ?
Reply on: bigmac #3073:

Myslím si, že som tu uviedol dostatočné informácie a každý, kto túto diskusiu číta, sa môže sám rozhodnúť, či bude veriť informáciám s uvedeným zdrojom a od odborníka, ktorý sa dlhoročne v danej problematike špecializuje alebo niekomu, kto sa danej oblasti pracovne nevenuje.

V súvislosti s tvrdeniami, ktoré udávaš, sa teda pýtam:
- Ak je problematika blúdivých prúdov podľa Teba známa už od roku 1912, prečo v roku 1914 nedošlo v Košiciach k zavedeniu plus pól v troleji (ak predpokladáme, že bol od začiatku v troleji mínus pól)?

-Ak predpokladáme, že už od zavedenia elektrickej trakcie v KE bol v troleji mínus pól, prečo nedošlo k využitiu prelomových období, kedy bolo jednoduché zmeniť polaritu (v r. 1945, 1957 a 1964)?

Čo sa týka tých zberačov, ja som tu prvotne spomenul zberač prúdu, resp. uhlík šmýkadla, Ty si do toho zamiešal nápravové uhlíky a ja uhlíky trakčných motorov. Aby si bol v obraze, 4 roky som rozoberal dverné mechanizmy, podvozky, trakčné motory a pod. Toľko moje definitívne vyjadrenie k tejto záležitosti.
eMareq: zase pozor, nie kazdy DP je vedro bez dna. Niektore ano.
S499.1023: keby som vedel, ze cestujes Slovenskou strelou, bol by som sa pridal aspon po Brno. Ja sedim v Karose HD12 SAD Presov a veziem sa do Trencina. Divne kovbojky tu pustaju na videu 😞
Reply on: Vladimír #3076:
Praveze v tom vidim velke plus, ked bude DP stale zavisly na meste ci state nikam to nepovedie, je to ako liatie vody do deraveho vedra -> nikdy ho nenaplnis (finacie). DP a SAD by mali zacat rozmyslat nad tym, moze to byt celkom realne (aj ked nie hned)
Reply on: eMareq #3072:
Bez podpory mesta, či regiónu si viem také niečo len ťažko predstaviť. Bez dotácií by nemohli byť konkurencieschopní.
Reply on: eMareq #3070:
Ja mám polookruhy celkom rád. V Prešove je pomaly viac okruhových liniekako štandardných, takže musím byť zvyknutý.

L28 je polookruh preto, aby sa nemuslo do Vyšnej Hutky v každom smere. Takto sa tam zachádza dopoludnia smerom do mesta a popoludní smerom z mesta. Kto chce ísť do/z Všnej Hutky v inom čase, môže cez Myšľu. Keby bola v Nižnej Myšli konečné, nedalo by sa to.

Re #3072 eMareq: Iste. Ak presvedčí mesto, prečo nie... DPMP preto už dávno znižuje náklady, aby mohol byť v prípade potreby konkurencieschopný.
Sarko,bigmac:Kodporovej regulacii-prave sedim v EC133 Slovenska Strela,pijem capovany Topvar,jem ako pravy kozmopolita k tomu madarsky gulas a citam Atlas vozidiel Zeleznicneho magazinu "Motorove vozy a jednotky CD a ZSSK",kapitolu "860 (ex M475.0,M474.0).A ze co to ma spolocneho s elektrickami,menovite s rozlisovanim T3,T3SU a T3SUCS,ktore je zivotne dolezite pre buducnost elektriciek v CR a SR?Nuz tento citatik,ked sa tu uz castujeme citatmi:"Pri pouziti kontaktni regulace vykonu mohla Statni zkusebna (instituce,ktera regulovala ceny,nebot tehdy neexistovalo trzni prostredi) zaradit seriove vozy do kategorie vyrobku az tretiho stupne jakosti,od cehoz by se odvijelo snizeni jejich prodejni ceny".Ad bludive prudy:asi trvalo 50 rokov,kym bludive prudy vdaka svojmu bludivemu charakteru po velkom bludeni dorazili z PP az do Kassa
re: sarko, polarita: a zasa trepes. a poriadne. myslis, ze 60te roky zacali r.1912? toho roku uz mali problemy s bludivymi prudmi na TEVD. A Ty mas problem s bludmi. sam tu mudrujes o tom, ze sem chodia laici. tak mi laskavo vysvetli, preco laikov presviedcas o tom, co nie je pravda? uz si pochopil, preco som sa pytal na tie zberace? mimochodom, ten trakat co si o nich vypracoval nie je uplny a dva typy Ti tam chybaju, teda ak sa Ti podari vyvratit, ze osovy uhlik nie je zberac. ak nie, tak 3.
Kedze vstup SR do EU sa nezadrzatelne blizi, rad by som vedel Vas nazor na toto:
Je mozne, aby nejaky dopravca z inej krajiny EU mohol konkurovat nasim SAD, DP?

(Trebars lepsie sluzby, ceny, modernejsie dopravne prostriedky). Kedze v EU je mozne slobodne podnikat v hociktorej krajine, ktora je jej clenom.
Reply on: S499.1023 #3051:
Musim sa pozriet do jedneho vydania DM (ohladom SM11 - dvojdverakovych), tam je fotka aj komentar. Co zistim, to sem napisem.
Reply on: Vladimír #3050:
Presne toto som chcel napisat, ale tlacil ma cas. Radsej zahustit na spominanom useku L6 s L9 2x prelozena 15 minutovka, v spicke dve 12 minutovky, okrajovy rezim: tak ako je (aj ked mne sa viac pacia dve 20 minutovky). Volne dni: dve 20 minutovky, okrajovy rezim: tak ako je dnes.

Zopar okruznych liniek z mojej hlavy (uverejnujem len tak):

1) St. Lokomotivy - Kuzmanyho - Moldavska - Trieda SNP - Hviezdoslavova - St. Lokomotivy

2) OC Vazec - Alejova - Moldavska - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec

3) Zel. Stanica - Moldavka - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - Zel. Stanica

4) Barca - Juzna Trieda - N.O. - Moldavska - Alejova - Barca

5) OC Vazec - Alejova - Trieda SNP - Hviezdoslavova - Kuzmanyho - N.O. - Juzna Trieda - OC Vazec

A tak by sa dalo pokracovat s "okruznymi linkami". Ja nemam rad okruzne linky, napr L28. Mohla zostat podla pov. trasy Zel. St. - Nizna Mysla. Inac cela L28 je neprehladna co sa tyka poznamok pri intervaloch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.