Reply on: Vladimír #2095:
Ja v tom nevidím žiaden problém. Otvorím najprv pravé dvere a keď je vozidlo poloprázdne, až následne otvorím ľavé. Má to dvojaký účinok, vystupujúci sú zrhomaždení a vystupujú v priestore dverí vpravo a súčasne po následnom otvorení ľavých dverí umožním nastupujúcim bezproblémový vstup. Tento princíp som si nevymyslel, ale som ho vysledoval napr. v Debrecene, kde to tak bežne funguje...
K poslednému odstavcu. Nemýliš si ma s niekým? Ja som totiž reagoval na príspevok od BM. '-)
Sarko
Nie, mám na mysli bežnú prevádzku. Vodiči na KT-čkách otvárajú dvere napr. na konečných OC Važec, Amfiteáter (R7) alebo na Žel. stanici. Na Žel. stanici je to najlepšie, pretože na "dvojkovej", aj "šestkovej" koľaji sú z oboch strán vyvýšené plochy.
V Tebou uvádzanom prípade sa jednalo o výluku, preto nemôžeme objektívne posudzovať otváranie/zatváranie dverí. V prípade môjho nápadu by sa pevne stanovili pravidlá a k nedorozumeniam by nedochádzalo.
Je pravda, že vodiči L5 neznášajú. Je to len preto, že sú pohodlní a niektorí navyknutí počas celej služby ani len nevyliezť z kabíny. Nájdu sa aj vodiči, ktorých tá práca baví a s prechádzaním medzi kabínami problém nemajú. V Budapešti majú nespočetné množstvo slepo ukončených konečných zastávok a vodiči tu musia chodiť povonku, pretože cez súpravu 2xT5C5, 3xT5C5 alebo súpravu článkových električiek sa prejsť jednoducho nedá. Funguje to tak celé desaťročia a ani jeden z nich nenadáva, aj keď takto musí prejsť na každej konečnej zastávke. S kultúrou pracovného prostredia to nemá nič spoločné.